راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ITSM دانا پرو چگونه در ارتقای سطح IT به بانک‌ها کمک می‌کند؟

نگاهی به مزیت‌ها و کاربردهای نرم‌افزار دانا پرو

با تغییر و ارتقای فناوری‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های جدید، فعالیت‌های بانکی نیز تغییر و تحولات زیادی به خود دیده و در دهه اخیر بانک‌ها به بانکداری دیجیتال روی آورده‌اند. بانکداری دیجیتال باعث شده مشتری‌های بانک‌ها خدمات مالی خود را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهند و بانک‌ها هم توانسته‌اند درآمد خود را افزایش و تا 70 درصد از هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند.

به گزارش روابط عمومی داناپرداز، چه مشتریان بخواهند حساب بانکی باز کنند و تراکنشات مالی انجام دهند و چه بخواهند امور مالی دیگر را انجام دهند در روش قدیمی باید با حضور و مراجعه به شعب و بانک‌ها ساعت‌ها وقت می‌گذراندند. در آن صورت هم بانک باید زیرساخت‌ها و نیروها و شعب کافی را فراهم می‌کرد و هم زمان زیادی را می‌طلبید. اما با روی کار آمدن بانکداری دیجیتال بیشتر فعالیت‌های بانکی، از حساب باز کردن گرفته تا پرداخت قبوض و تراکنشات، تماماً از راه دور صورت می‌گیرد.

اما بانک‌ها باید بستر لازم برای این روش را فراهم کنند. نرم‌افزارها و سیستم‌هایی لازم است که با فرایندهای بانکی و امور مالی مؤسسات و بانک‌ها مطابقت داشته باشد.

بانک‌ها می‌توانند برای مدیریت بهتر تغییرات و ارتقای فناوری اطلاعات از نرم‌افزار مدیریت خدمات IT کاربردی مانند نرم‌افزار دانا پرو استفاده کنند. با نرم‌افزار ITSM دانا پرو بانک‌ها می‌توانند گردش کار و خدمات را در فضای ابری کاملاً اتوماسیون کنند و تجربه بهتری را به مشتریان ارائه دهند.


آگاهی از وضعیت شعب بانک‌ها به کمک ITSM دانا پرو


بانک‌ها معمولاً به یک شعبه بسنده نمی‌کنند و برای ارائه خدمات گسترده‌تر شعب متعددی هم فعال هستند. نرم‌افزار ITSM دانا پرو با داشتن ماژول‌های متنوع و کاربردی این امکان را برای بانکداران فراهم کرده تا مشکلات و تغییرات به وجود آمده در هر یک از شعب را شناسایی و در اولین فرصت از آن‌ها آگاه شوند و تمام اطلاعات در یک سیستم مرکزی با دسترسی مشخص ثبت می‌شوند.

با کمک ماژول مدیریت رخداد بانک‌های دیجیتال می‌توانند هر رخدادی را از هر کانالی، از طریق تلفن و چت گرفته تا ایمیل، را ثبت کنند. باتوجه‌به این که گردش کار به کمک دانا پرو اتوماسیون شده، تیکت‌ها سریعاً به کارشناس‌های مربوطه تخصیص داده می‌شود و زمان پاسخ به این رخدادها کوتاه‌تر می‌شود.

در عصر بانکداری دیجیتال که دیگر فرایندها و گردش کار تنها در یک محیط رخ نمی‌دهد، یکپارچه‌سازی شعب و سیستم‌ها و مدیریت متمرکزی که ITSM در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد، باعث کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان کارکنان و مشتریان و افزایش رضایت مشتری‌ها می‌شود.


دانا پرو نرم‌افزاری بومی برای بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور


دانا پرو که نرم‌افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مبتنی بر چارچوب ITIL است، طوری طراحی شده که بانک‌های کشور بدون نیاز به تغییرات وسیع، بدون درنگ از نرم‌افزار استفاده کنند و رخداد‌ها، دارایی‌ها، مشکلات، تیکت‌ها و سطح خدمات را با کمک به‌روش‌ ITIL مدیریت کنند.

در عصر بانکداری دیجیتال بانک‌ها و مؤسسات مالی به سیستمی احتیاج دارند که خدمات آنلاین و حضوری در شعب مختلف و در بسترهای مختلف را یکپارچه کند و بتواند ابزارها و سیستم‌های مختلف در بانک را به هم متصل کند تا گردش کار شفاف و بدون ابهام صورت بگیرد.

برای مثال به کمک ماژول پیکربندی (CMDB) در دانا پرو می‌توان همه CIهای موجود در اکوسیستم IT بانک را شناسایی و مدیریت کرد. در نتیجه هر تغییری در زیرساخت IT رخ بدهد در اولین فرصت می‌توان از آن آگاه شد و ریسک تغییرات را به حداقل ‌رساند.


تنظیمات امنیتی جامع به کمک ITSM دانا پرو


در بانک‌ها به ویژه در بانکداری دیجیتال موضوع همیشگی امنیت و حفاظت از اطلاعات و دارایی‌های مردم است. راهکارهای بومی‌سازی نرم‌افزار ITSM باید طوری طراحی شوند که اطلاعات حساس حفظ شوند و دست کلاهبرداران کوتاه شود و گم‌شدن داده‌ها هرگز اتفاق نیفتد.

در بانکداری دیجیتال تیم IT باید سیستم‌ها و نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را طوری طراحی و انتخاب کند که از امنیت بالایی برخوردار باشند. نرم‌افزار ITSM دانا پرو دارای گواهی‌نامه امنیت افتا سازمان فناوری اطلاعات است و تنظیمات امنیتی جامعی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد.


یکپارچگی و توسعه‌پذیری آسان با نرم‌افزار دانا پرو


برای ارائه خدمات گسترده‌تر و باکیفیت‌تر در بانکداری دیجیتال، تیم‌ها احتیاج دارند سامانه‌های آنلاین و نرم‌افزاری بانک را یکپارچه کنند. نرم‌افزار ITSM دانا پرو فرصتی را فراهم کرده و با کمک مجموعه کاملی از REST APIها به راحتی با سایر سامانه‌ها یکپارچه می‌شود و تیم IT می‌تواند امکانات آن را ارتقا دهد.

همچنین جمع‌آوری و ثبت خودکار و یکپارچه داده‌ها در نرم‌افزار دانا پرو فرصتی را برای بانک‌ها فراهم کرده تا بتوانند از عملکرد شعب مختلف گزارش کامل و جامع تهیه کنند و نظارت دقیق‌تر بر آن‌ها داشته باشند.


اهمیت ایجاد پایگاه دانش در بانکداری دیجیتال به کمک دانا پرو


مسئله مهمی که در بانکداری دیجیتال وجود دارد سؤالات متعدد مشتریان و ثبت تیکت‌های فراوان است. از آن جایی که مشتریان قرار است صفر تا صد فرایند بانکی را به دور از شعب و از طریق موبایل یا سیستم خود انجام دهند، دسترسی به منبع راهنما و اطلاعات ضروری برای آن‌ها مهم است. حتی تیم پشتیبانی با استفاده از این پایگاه سریع‌تر پاسخگوی نیاز مشتری‌ها خواهد بود.

با استفاده از یک نرم‌افزار کاربردی ITSM مانند دانا پرو می‌توان پایگاه دانش خوب و جامعی را طراحی کرد که در آن به سؤالات متداول پاسخ داده شده و برای مشکلات پرتکرار راه‌حل ارائه شده است. در این صورت تعداد تیکت‌ها هم تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند و هم تیم‌ها زمان خود را برای امور مهم‌تر صرف می‌کنند. در نتیجه بانک مشتری‌های راضی‌تر خواهد داشت.

مزیتی که ماژول پایگاه دانش دانا پرو دارد این است با ماژول تیکت و چت آنلاین نیز یکپارچه می‌شود و تیم پشتیبانی می‌تواند در فرم تیکت یا در صفحه چت باتوجه‌به سؤال مشتری تنها با یک کلیک در پایگاه دانش، جستجو کند و پاسخ را پیدا کند و همان را ارسال کند. هم مشتری جواب جامع‌تری می‌گیرد و هم در زمان کارشناسان صرفه‌جویی می‌شود.

در عصر بانکداری دیجیتال، بانک‌ها و مؤسسات مالی باید روش مدیریت فناوری اطلاعات خود را ارتقا دهند و باتوجه‌به روش‌‌های چارچوب ITIL سطح خدمات خود را به بالاترین حد برسانند. نرم‌افزار ITSM شرکت دانا پرداز با بهره‌گیری از این به روش‌ها و ارائه ماژول‌های کاربردی و قابلیت یکپارچه‌سازی و اتوماسیون خود، فرصتی را برای بانک‌ها فراهم کرده تا بتوانند از نرم‌افزاری بومی برای ارتقای سطح IT خود بهره ببرند و مشتریانی راضی داشته باشند.

منبع دانا پرداز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.