راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حملات سایبری طی سال‌های اخیر ۱۰برابر افزایش یافته است

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در رویداد Cash24 در ارائه‌ای با عنوان «مسیر پیش‌ رو برای امنیت بانکداری» بیان کرد: «میزان استفاده اسکناس و مسکوک نسبت به تراکنش دیجیتال در ایران ۱.۵ درصد است، این نسبت در انگلستان ۳.۵ درصد است؛ بنابراین ایران رتبه خوبی در این آمار دارد.»   

او افزود: «تراکنش‌ها در ایران سالانه ۲۰ درصد رشد دارد. در اوایل دهه هشتاد حدود ۸۰ درصد از تراکنش‌ها متعلق به خودپردازها بود اما اکنون مبالغ تراکنش بازار به‌صورت تقریباً مساوی میان خودپرداز، پوز و خرید اینترنتی تقسیم شده که نشان از پیشروی سریع ایران به سوی دیجیتالی شدن حوزه پرداخت دارد.» 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر حملات سایبری بیش از ۱۰برابر افزایش یافته، بیان کرد: «بیشتر این حملات به مؤسسات مالی و بانکی می‌شود. میزان خسارت وارده به این حوزه‌ها نیز بیشتر است. روش‌های حملات در حال ارتقاست و هزینه بالایی برای آن می‌شود.»

به گفته محرمیان، اگر نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه سامانه کشف تقلب یا SOC نشود، با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد. فضای حملات سایبری به قدری تغییر کرده که می‌تواند امنیت هر سازمانی را دور بزند.

او درباره مدیریت تقلب نیز بیان کرد: «با وجود توسعه خوب در این حوزه، تلاش‌ها متناسب با این مشکل نیست. حوزه بانک و شبکه پرداخت باید توجه ویژه‌ای به مدیریت تقلب داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.