راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان بازخرید اوراق مرابحه قبل از سررسید فراهم شد

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس اعلام کرد

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس، با اشاره به اصلاح ماده ۱۴ دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه، از فراهم شدن امکان انتشار اوراق مرابحه قابل بازخرید قبل از سررسید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مرتضی چشان اعلام کرد: «بر اساس اصلاحات انجام شده در دستورالعمل انتشار اوراق مرابحه، بانی (ناشر اوراق) این اختیار را خواهد داشت که تمامی اوراق مرابحه بلندمدت منتشر شده را قبل از سررسید از دارندگان اوراق بازخرید کند. این امر مشروط به آن است که جزئیات مربوط به بازخرید اوراق، از جمله زمان، قیمت بازخرید و سایر شرایط آن، از قبل مشخص شده و در مدارک و مستندات انتشار اوراق، شامل بیانیه ثبت و قرارداد وکالت، به‌عنوان شرط ضمن عقد ذکر شود.»

او توضیح داد که پیش از این، بانی تنها می‌توانست مشابه سایر خریداران، اوراق مرابحه را بر اساس قیمت بازار و منوط به وجود سفارش فروش، از بازار ثانویه خریداری کند. اما با اضافه شدن ماده ۱۴ جدید و تبدیل ماده قبلی به تبصره این ماده، علاوه بر تداوم امکان خرید اوراق از بازار ثانویه، بانی اکنون می‌تواند طبق شرایط از پیش تعیین‌شده، اوراق را پیش از سررسید بازخرید کند. همچنین، دارندگان اوراق در صورت توافق اولیه و مندرج در مدارک و مستندات انتشار، موظف به فروش اوراق به بانی قبل از سررسید خواهند بود.

چشان در پایان اشاره کرد که انتشار این نوع اوراق مرابحه قابل بازخرید قبل از سررسید، به بانیان کمک می‌کند تا بتوانند تأمین مالی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت را به‌طور منعطف‌تری انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.