راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روز دوم مسابقات جهانی مهارت WorldSkills lyon 2024 و نگاهی به کاروان رشته آی‌تی ایران

روز دوم از رقابت شرکت‌کنندگان در مسابقات جهانی WorldSkills 2024 تمام شد و کاروان ایران برای روز سوم مسابقات آماده می‌شود. کارشناس آروان‌کلاد، منتور تیم «توسعه‌ نرم‌افزارهای موبایلی» تیم ملی گفت: «نگاه نماینده‌های کشورهای دیگر به میانگین پایین سنی کاروان آی‌تی ایران، تحسین‌برانگیز است.» او وضعیت کلی تیم را خوب تفسیر کرد و گفت: «برای تصویر برافراشته‌ شدن پرچم کشور عزیزمان تلاش می‌کنیم.»

به گزارش روابط عمومی آروان کلاد، کاروان ۱۸نفره‌ ایران هم این روزها سخت مشغول موارد امتحانی‌شان هستند. شرکت‌کنندگان رشته‌های آی‌تی اما کمی دورتر در سوله‌ای با سکوت‌ بیش‌تر به آزمون‌هایشان پاسخ می‌دهند.

ایران در این دوره از مسابقات، در ۶ رشته‌ آی‌تی نماینده دارد که علیرضا پورچالی در رشته‌‌ «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در رشته‌‌ «توسعه‌ی نرم‌افزارهای موبایل»، آرمین طاهری در رشته‌‌«مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در رشته‌ «فناوری‌های وب»، مهرداد شیروانی در رشته‌‌ «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» با حمایت و منتوری آروان‌کلاد به این دوره از مسابقات آمدند.

کارشناس آروان‌کلاد درباره‌ وضعیت کلی سؤالات گفت: «سؤالات سخت نیست اما حجم موارد امتحانی زیاد است. کارشناس‌های کشورهای دیگر هم باور دارند که سخت‌‌گیری این دوره از مسابقات بیش‌تر از سال‌های قبل است». شاید به همین دلیل است که رئیس مسابقات جهانی WorldSkills میزبانی فرانسه این دوره از مسابقات را با المپیک مقایسه کرده است. یکی از این سخت‌گیری‌ها تعهدهای اخلاقی کارشناس‌ها برای تصحیح موارد امتحانی است؛ از تمام کارشنا‌س‌ها خواسته شد که برای قضاوت بدون پیش‌فرض و عادلانه در این دور از مسابقات، تعهد بدهند.

امیررضا غلامی، شرکت‌کننده‌ رشته‌ توسعه‌ نرم‌افزارهای موبایل، ۱۵ ساله از سیستان و بلوچستان
 آرمین طاهری، شرکت‌کننده‌ رشته‌ مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، ۲۲ ساله از استان کرمان
امیرعباس قاسمی، شرکت‌کننده‌ رشته‌ فناوری‌های وب، ۱۶ ساله از قم
علیرضا پورچالی، شرکت‌کننده‌ رشته‌ پردازش ابری، 22 ساله از تهران
مهرداد شیروانی، شرکت‌کننده‌ رشته‌‌ راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، ۱۹ساله از بجنورد


شرکت‌کننده‌ها روزها از محل استراحت به سالن مسابقات می‌روند و بعد از ساعت ۱۶ به اقامتگاه‌هایشان برای آمادگی روز بعد می‌روند.

منبع آروان کلاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.