راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام نئوبانک‌ها تسهیلات لندتکی می‌دهند؟

نئوبانک‌ مفهوم نوینی در حوزه بانکداری است. نئوبانک‌ها بانک‌های عصر جدید هستند که تمام خدماتشان آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود. این نوع بانک‌های نوین معمولاً شعبه فیزیکی ندارند و خدماتی همچون پرداخت قبوض، واریز و برداشت وجه، وام‌دهی، کارت اعتباری، انتقال پول، سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری را در بستر اپلیکیشن یا وب‌سایت به کاربران ارائه می‌دهند.

برخی از نئوبانک‌ها‌ تسهیلات وام نیز به مشتریانشان می‌دهند؛ البته مبلغ آن در مقایسه با تسهیلات بانک‌ها کمتر است. فعالیت نئوبانک‌ها در ایران محدود است و با پشتوانه مؤسسات مالی و اعتباری مانند بانک‌های رسمی فعالیت می‌کنند. در ادامه با هفت نئوبانکی که در نقشه اکوسیستم لندتک ایران ذکر شده‌اند بیشتر آشنا می‌شوید.


آبانک


«آبانک» نئوبانک بانک آینده است که ایده شکل‌گیری‌اش در سال ۱۴۰۰ مطرح شد. در آبانک سرویس‌ها با سه اصل سادگی، شفافیت و دسترسی‌پذیری ارائه و بهینه‌سازی می‌شوند. شاید بتوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آبانک را قابلیت شخصی‌سازی متناسب با نیازهای هر کاربر دانست. این ویژگی باعث شده این نئوبانک سازگار با سبک زندگی افراد مختلف باشد.

کاربران می‌توانند طی ۱۰ دقیقه در آبانک افتتاح حساب کنند. همچنین اپلیکیشن این پلتفرم برای اندروید و iOS در دسترس است و نسخه تحت وب نیز دارد. آبانک برنامه دارد تا پایان سال تسهیلات لندتکی نیز به مشتریان ارائه دهد.


باجت


«باجت» بستر ارائه خدمات نوین بانکی و مالی در حوزه بانکداری خرد بانک تجارت است که در کنار خدمات پایه، سرویس‌های گوناگونی مانند خدمات اعتباری، وام ازدواج، تسهیلات صد میلیون تومانی، اعتبار اقساطی کالانو و تسهیلات سازمانی کارنووام نیز دارد. در باجت امکان انجام تمامی مراحل تسهیلات، از درخواست تا معرفی ضامن‌ها و دریافت آن به‌صورت آنلاین فراهم شده است.

در باجت دریافت وام ازدواج از مرحله ضمانت تا دریافت وام آنلاین انجام می‌شود؛ البته این خدمت برای متولدین ایرانی و ۱۳۷۰ به بعدی است که بعد از ۱/۱/۱۳۹۸ عقد کرده باشند.

تسهیلات صد میلیون تومانی یک محصول سپرده تسهیلاتی است که متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب ویژه نیم درصد از طریق باجت و افزایش موجودی این سپرده، براساس مدت‌زمان ماندگاری و میانگین حداقل موجودی سپرده که شامل حداقل دو ماه و حداکثر چهار ماه می‌شود حداکثر تا ۱۲۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری، تسهیلات با نرخ کارمزد ۲۳ درصد دریافت کنند.

اعتبار اقساطی کالانوی بانک تجارت طرح تسهیلات غیرحضوری خرید کالا به‌صورت اقساطی باجت است که با هدف افزایش قدرت خرید مشتریان و حمایت از کالای باکیفیت ایرانی به اشخاص حقیقی اعتبار اقساطی کالانو اعطا می‌کند. اعتبار اقساطی کالانو خدمت اعتباری با نرخ پایین‌تر از بازار است که به کسب‌وکارها در ایجاد تقاضای مستمر و ایجاد بانکداری منصفانه در بستر دیجیتال کمک می‌کند.

خدمات اعتباری یا BNPL یکی دیگر از سرویس‌های باجت است که امکان استفاده از اعتبار به جای پول نقد در زمان خرید را فراهم می‌کند. تعریف و تخصیص اعتبار به کاربران شخصی و سازمانی انجام می‌شود. رتبه اعتبارسنجی بانکی و میانگین موجودی حساب تجاری فرد حقیقی بررسی شده و سپس اعتباری تا سقف پنج تا ۱۰ میلیون تومان به او اعطا می‌شود.

کارنووام نیز تسهیلات ویژه باجت برای شرکت‌هایی است که تعداد کارکنانشان بیش از ۲۰ نفر است. پس از انتقال حساب کارمندان شرکت به بانک تجارت، تسهیلاتی به این افراد تعلق می‌گیرد.


بانکینو


«بانکینو» فعالیتش را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و زیرمجموعه بانک خاورمیانه است. این نئوبانک خدمت ارائه تسهیلات خرد و بدون نیاز به ضامن را در قالب «وامینو» برای مشتریان فراهم کرده است.

کاربران در وامینو می‌توانند در کمتر از هفت دقیقه وام فوری تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند. سود این وام 2 درصد سالانه است و نیازی به چک، سفته و ضمانت ندارد.


بلوبانک


«بلوبانک» نئوبانک وابسته به بانک سامان است که فعالیتش از سال ۱۳۹۸ آغاز شد. خدمات بلوبانک فقط با اپلیکیشن یا وب به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود. نسخه اندروید، iOS و تحت وب بلوبانک در دسترس است. در این پلتفرم خدماتی مانند افتتاح حساب رایگان، پرداخت مستقیم، انتقال خودکار وجه، پرداخت قبوض و غیره به کاربران ارائه می‌شود. یکی از خدمات بلوبانک ارائه وام بدون ضامن و بدون وثیقه است که مبلغ آن براساس میانگین اعتبار کاربر مشخص می‌شود. سقف وام شخصی در بلوبانک چهل میلیون تومان و وام سازمانی صد میلیون تومان است. برای دریافت این وام نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست و تمامی مراحل با استفاده از گوشی همراه و آنلاین پیش می‌رود.


سیبانک


«سیبانک» بانک تمام‌دیجیتال بانک سیناست که در قالب یک سوپراپلیکیشن مالی تمامی خدمات بانکی را در کنار سایر خدمات مالی و فین‌تکی انجام می‌دهد. این نئوبانک در قالب اپلیکیشن موبایل در دو نسخه اندروید و iOS منتشر شده و کاربران می‌توانند با نسخه تحت وب نیز به آن دسترسی داشته باشند.

احراز هویت غیرحضوری کاربران با استفاده از هوش مصنوعی، افتتاح انواع سپرده‌های قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری، صدور و مدیریت کارت بانکی تحت شبکه شتاب، انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی به‌صورت کار‌ت‌به‌کارت، پایا، ساتنا و غیره، امکان تعریف ساختمان و ساکنان آن و مدیریت شارژ، امکان تعریف صندوق و اعضای آن و دریافت حق عضویت، انجام قرعه‌کشی، امکان تعریف پرونده اقساط و اعضای پروژه و جمع‌آوری اقساط، امکان ثبت درخواست تسهیلات و پرداخت اقساط آن ازجمله خدمات سیبانک هستند.


کیوبانک


«کیوبانک» نئوبانک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که دسترسی به تمام خدمات بانکی را بدون محدودیت زمانی و مکانی، فقط با اپلیکیشن موبایل برای کاربران فراهم می‌کند. توسعه دسترسی‌پذیری خدمات و تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های سلامت، گردشگری، آموزش، بیمه و خرید کالا برای عموم افراد جامعه، هدف اصلی کیوبانک ذکر شده است.

احراز هویت غیرحضوری کاربران با استفاده از هوش مصنوعی، افتتاح انواع سپرده‌های قرض‌الحسنه، صدور و مدیریت کارت بانکی تحت شبکه، انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی به‌صورت کارت‌به‌کارت، پایا، ساتنا و غیره و امکان ثبت درخواست تسهیلات و پرداخت اقساط آن از خدمات کیوبانک به کاربرانش است. اپلیکیشن کیوبانک برای اندروید و iOS ارائه شده و نسخه تحت وب آن در دسترس کاربران قرار دارد.


ویپاد


«ویپاد» ترابانک بانک پاسارگاد و شعبه تمام‌دیجیتال آن است که در سال ۱۳۹۹ با هدف ارائه خدمات آنلاین و همراه‌بانکی شروع به کار کرد. با استفاده از ویپاد می‌توان به‌صورت آنلاین به خدمات پایه بانک پاسارگاد و خدمات اختصاصی این ترابانک دسترسی یافت.

تسهیلات بدون ضامن و وثیقه در ویپاد «برآیند» نام دارد که بر مبنای سپرده و نتیجه اعتبارسنجی به کاربر در قالب اعتبار خرید اعطا می‌شود. میزان این تسهیلات از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن پنجاه میلیون تومان است. بازپرداخت این تسهیلات شش و دوازده‌ماهه است.

تسهیلات «پشتوانه» از دیگر تسهیلات فوری ویپاد است که کاملاً آنلاین، بدون نیاز به ضامن و وثیقه و بر مبنای اعتبارسنجی به کاربر ارائه می‌شود. این تسهیلات نیز در قالب اعتبار خرید است و مبالغش از یک میلیون تومان آغاز می‌شود و سقف آن ۲۵ میلیون تومان است. بازپرداخت این تسهیلات چهار تا شش‌ماهه است.

اعطای مبلغ تسهیلات در هر دو طرح تسهیلات فوری ویپاد پلکانی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.