راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه خواسته سازمان بورس از بانک مرکزی برای رونق بازار سرمایه

قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در نشست اخیر خود بر لزوم حمایت فرا‌بخشی از بازار سرمایه تأکید کرده و سه خواسته اصلی این سازمان از بانک مرکزی برای رونق بورس را مطرح کرد.

معصومی خانقاه با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: «اگر جریان نقدی وارد بازار نشود، احتمال بروز بحران‌های عمیق‌تری وجود دارد که ممکن است تاب‌آوری بازار را تحت تأثیر قرار دهد. ما به اصول بنیادی اقتصاد معتقدیم و از ناترازی‌های انرژی آگاهیم، اما باید به اقدامات عملی برای احیای بازار بپردازیم.»

او با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری موجب کاهش تولید و افزایش واردات می‌شود، تأکید کرد: «اگر مسائل بنیادی در اقتصاد حل شوند، نیازی به صندوق توسعه بازار نخواهیم داشت. بانک مرکزی با تعیین نرخ بهره تأثیر مستقیمی بر بازار سرمایه دارد و نمی‌توان این امر را انکار کرد.»

معصومی خانقاه در ادامه به درخواست‌های سازمان بورس از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: «نخستین درخواست ما تجهیز منابع صندوق توسعه بازار سرمایه است. دومین خواسته، تلاش برای کاهش تفاوت نرخ دلار نیما و آزاد و سومین درخواست، بازنگری در نرخ بهره و انتشار نرخ دولتی است.»

او همچنین خاطر نشان کرد: «با وجود تمامی تلاش‌های ما و قول‌هایی که با نهادهای مختلف داشته‌ایم، هنوز مجوزی از سوی بانک مرکزی صادر نشده و پولی به این صندوق‌ها و سایر موارد واریز نشده است. امیدواریم که این امر به زودی محقق شود.»

منبع خبرگزاری مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.