راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مزایای استفاده از نرم‌افزار ITSM دانا پرو در سازمان‌ها

مدیریت مؤثر خدمات فناوری اطلاعات به یک جزء حیاتی برای موفقیت کسب‌وکار تبدیل‌شده است. صرف‌نظر از اندازه صنعت یا شرکت، فناوری تقریباً در تمام عملیات کسب‌وکار نقشی اساسی را ایفا می‌کند. بااین‌حال، مدیریت این خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اینجاست که مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا ITSM وارد عمل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی داناپرداز، دانا پرو یک نرم‌افزار ITSM پیشرفته است که حول محور چارچوب ITIL طراحی‌شده است و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا خدمات فناوری اطلاعات خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

ITSM مخفف عبارت Information Technology Service Management به معنی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. این مفهومی بسیار بیشتر از تیم‌های فناوری اطلاعات که معمولاً مشکلات کامپیوتری را رفع می‌کنند دربرمی گیرد.

ITSM شامل کل برنامه‌ریزی استراتژیک و سیستم‌های مدیریت چرخه عمر خدمات فناوری اطلاعات است. این یعنی ITSM فناوری اطلاعات مورداستفاده در یک کسب‌وکار را طراحی، عرضه و مدیریت می‌کند و به‌طور مستمر آن را بهبود می‌بخشد.

به‌هرحال فناوری، در حال حاضر هسته اصلی عملیات هر کسب‌وکاری از نانوایی در خیابان گرفته تا صنایع بزرگی که از ماشین‌آلات رباتیک استفاده می‌کنند و کسب‌وکارهای مبتنی بر فرایند با سیستم‌هایی مانند ERP،CRM و غیره است.

درنتیجه ITSM مسئول اجرای روان فناوری در همه بخش‌های یک شرکت است. ITSM رویکردی پیشگیرانه دارد و نیازهای شرکت را در زمینه‌هایی مانند ارتباطات، بازاریابی، مالی، اداری، عملیات، تولید، منابع انسانی و موارد دیگر پیش‌بینی می‌کند.


معرفی نرم‌افزار ITSM دانا پرو


دانا پرو یک نرم‌افزار ITSM پیشرفته است که حول محور چارچوب ITIL طراحی‌شده است و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا خدمات فناوری اطلاعات خود را به بهترین شکل مدیریت کنند. دانا پرو تمامی ابزارهایی که یک سازمان برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نیاز دارد را به‌صورت یکجا و یکپارچه در دسترس قرار می‌دهد. این نرم‌افزار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرایندها به صورت صحیح و به روش‌های ITIL در سازمان یا شرکت پیاده‌سازی شود.

مخاطب اصلی نرم‌افزار ITSM دانا پرو، شرکت‌ها و سازمان‌هایی با اندازه متوسط و بزرگ هستند. این نهادها با استفاده از دانا پرو می‌توانند روش مدیریت خدمات IT خود را بر اساس چارچوب‌های ITIL بهینه کنند و به بالاترین سطح برسانند.


مزایای استفاده از دانا پرو


نرم‌افزار ITSM دانا پرو امکان پیاده‌سازی فرایندهای ITIL را در سازمان فراهم می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا خدمات فناوری اطلاعات را دقیقاً همسو با اهداف کلان سازمان مدیریت کنند. استفاده از دانا پرو مزایای مختلفی را برای سازمان به همراه دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم.

مدیریت راحت و اصولی رخدادها:

ماژول مدیریت رخداد در دانا پرو تمام ابزارهای ضروری و کاربردی برای مدیریت اصولی رخدادها را در اختیار سازمان‌ها و تیم IT قرار می‌دهد. با استفاده از قابلیت‌های این بخش افراد می‌توانند بهره‌وری را به بالاترین حد خود برسانند.

ماژول مدیریت رخداد به افراد اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنی از رخدادهای جدید باخبر شوند، چرخه حیات یک رخداد را به‌طور کامل و از یک صفحه واحد مدیریت کنند و با اتوماسیون فرایندها، بار کاری مدیریت رخدادها را تا 40 درصد کاهش دهند. در این بخش همچنین می‌توانند قواعد SLA را تعیین کنند و از رعایت آنها در بازه‌های زمانی مختلف مطمئن شوند.

مدیریت آسان دارایی‌های IT:

با استفاده از ماژول مدیریت دارایی‌ها در دانا پرو افراد می‌توانند دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان را به‌صورت متمرکز مدیریت کنند. ابزار پویشگر شبکه در این بخش به آنها کمک می‌کند تا همیشه به آخرین تغییرات سرورها و کامپیوترها دسترسی داشته باشند و همه‌چیز را تحت کنترل بگیرند.

مدیریت جامع پیکربندی‌ها:

با ماژول مدیریت پیکربندی یا CMDB در دانا پرو افراد می‌توانند همه CIهای موجود در اکوسیستم فناوری اطلاعات سازمان را شناسایی و کنترل کنند. ارتباط CIها را مشخص کنند و نسبت به زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان دید واضحی داشته باشند. درنتیجه، با استفاده از این ماژول و ماژول مدیریت تغییرات دانا پرو می‌توانند ریسک ایجاد تغییر را به حداقل برسانند.

دسترسی به قابلیت‌های یک سرویس دسک:

هر واحد فناوری اطلاعات برای اینکه بهترین خدمات را به کارمندان و مشتریان سازمان ارائه دهد به یک راهکار سرویس دسک پیشرفته و یکپارچه نیاز دارد. ماژول سرویس دسک در نرم‌افزار ITSM دانا پرو به روش‌های ITIL طراحی‌شده است. با استفاده از این سرویس دسک، واحد IT در یک سازمان بزرگ می‌تواند روزانه هزاران تیکت درخواست خدمات یا رخداد را با بالاترین کارایی مدیریت کند.

با قابلیت تخصیص خودکار تیکت ها و کانال‌های یکپارچه ارتباطی سازمان ها می‌توانند تجربه پشتیبانی بسیار خوبی را به مشتریان ارائه دهند. با ماژول اندازه‌گیری رضایت کاربران یا CSAT می‌توان رضایت کاربران را از نحوه بسته شدن تیکت ها اندازه‌گیری کنند و کیفیت خدمات‌دهی را افزایش دهند.

دسترسی بهتر با پورتال کاربران:

یکی از ویژگی‌های مهم در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که مشتریان خوشنودی دارند این است که به مشتریان کمک می‌کنند تا مشکلاتشان را خودشان حل کنند. این کار از طریق ایجاد یک پورتال کاربران برای ثبت و پیگیری راحت تیکت ها و دسترسی به پایگاه دانش انجام می‌شود.

ابزار چت آنلاین امکان تعامل راحت و سریع کاربران با تیم پشتیبانی را فراهم می‌کند و هر زمان که افراد بخواهند می‌توانند تعاملات کاربر را در چت به یک تیکت تبدیل کنند.


بهبود ROI سازمان با استفاده از دانا پرو


زمان ارزشمندترین دارایی همه انسان‌هاست و یک راهکار ITSM کارآمد مانند دانا پرو می‌تواند باصرفه جویی گسترده در واحد فناوری اطلاعات سازمان، کارایی عوامل واحد IT را افزایش دهد، رخدادها را سریع‌تر حل‌وفصل کند و با سرویس و نگهداری پیشگیرانه وقوع خرابی‌ها و رخدادهای جدی را کاهش دهد.

به‌این‌ترتیب، مهندسان بخش فناوری اطلاعات به‌جای اینکه عمده وقت خود را برای رفع مشکل اختصاص دهند می‌توانند روی ساخت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تمرکز کنند که نیازهای کسب‌وکار را در حال حاضر و در آینده برآورده کند.

دانا پرو فراتر از یک سرویس دسک ساده است که از هر کدام از  فرایندهای فناوری اطلاعات، نظیر؛ مدیریت دارایی و مدیریت پروژه، پشتیبانی کرده و آنها را با یکدیگر ترکیب می‌کند.با استفاده از یک پلتفرم واحد، بخش فناوری اطلاعات یک سازمان می‌تواند تمام سرمایه‌گذاری‌های شرکت در حوزه IT را در طول چرخه عمر خود مدیریت، حفظ و ایمن کند و مطمئن شود که شرکت از سرمایه‌گذاری‌های خود بیشترین ارزش را دریافت می‌کند.

واحد IT همچنین می‌تواند از نرم‌افزار دانا پرو برای مدیریت پروژه و توسعه چابک استفاده کند. به‌این‌ترتیب، تیم IT قادر است تا برنامه‌ها و قابلیت‌های جدید را به‌سرعت توسعه بدهد و یک پشته فناوری همیشه در حال تکامل بسازد.

نرم‌افزار ITSM دانا پرو امکان مدیریت تمام فعالیت‌ها، سیاست‌ها، فرایندها و رویه‌هایی که برای طراحی، ایجاد، پیاده‌سازی یا بهبود خدمات فناوری اطلاعات یک سازمان نیاز است را به آن می‌دهد. دانا پرو به سازمان‌هاکمک می‌کند تا برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و ارائه تجربه‌ای بهتر به مشتریان، کارمندان و همین‌طور خود افراد، یک رویکرد استراتژیک را در پیش بگیرند.

اهمیت ITSM به دلیل افزایش تقاضا برای اتوماسیون کسب‌وکار به‌طور مداوم در حال افزایش است. اتوماسیون کسب‌وکار به برآوردن الزامات دیجیتالی شدن از طریق ویژگی‌های خودکار اشاره می‌کند. به همین دلیل، نرم‌افزار ITSM دانا پرو برای مقابله با وظایف تکراری و متعددی که هر سازمان روزانه با آنها مواجه است یک راهکار کارآمد به‌حساب می‌آید.

منبع دانا پرداز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.