راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی اولویت ارائه تسهیلات بانکی را تعیین کرد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها تأکید کرد که اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی باید بر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و موارد مشابه باشد. بانک مرکزی اعلام کرد که هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

در این بخشنامه، که به شماره 03/119628 و مورخ 27 مرداد 1403 صادر شده، آمده است که برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اقدام به تبلیغات گسترده برای وکالتی کردن حساب‌های بانکی به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه و یا ارائه اعتبار با نرخ‌های سود ترجیحی کرده‌اند. با توجه به محدودیت منابع مالی و افزایش تقاضای تسهیلات، بانک مرکزی بر اولویت‌بندی در پرداخت تسهیلات تأکید کرده و یادآور شده که بانک‌ها باید به دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط پایبند باشند.

این بخشنامه از تاریخ صدور لازم‌الاجرا بوده و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به نظارت دقیق بر اجرای آن هستند. بانک مرکزی نیز اعلام کرده که عملکرد بانک‌ها در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت مشاهده تخلفات، اقدامات انضباطی مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

منبع بانک مرکزی ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.