راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع‌عمومی عادی آتیه داده‌پرداز برگزار شد؛ کسب ۶۷ میلیارد تومان سود خالص در سال ۱۴۰۲

مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت آتیه داده‌پرداز پیش از ظهر شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۵۰.۰۲ درصدی سهامداران در این شرکت برگزار شد.

به گزارش راه پرداخت، در ابتدای این مجمع فرامرز صابری، مدیرعامل آتیه داده‌پرداز، گزارش عملکرد این شرکت را ارائه داد. او چشم‌انداز ۵ساله این شرکت را ارائه راه‌حل‌های هوشمند، متنوع و دانش‌بنیان، تبدیل‌شدن به انتخاب برتر مشتریان و توسعه سهم بازار، سودآوری پایدار و مطلوب برای سهام‌داران، تعالی در سیستم‌های مدیریتی و سرمایه انسانی و شراکت با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی برشمرد.


سال 1402، سالی پرچالش برای شرکت‌های CP


صابری با مطرح‌کردن چالش‌های سال گذشته از جمله افزایش دوبرابری نرخ پایه پیامک، عدم شفافیت نرخ‌گذاری پیامک توسط سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارشاد، عدم تمکین مشتریان بانکی به افزایش نرخ پیامک توسط اپراتورها، مشکل وصول مطالبات باتوجه‌به نامشخص بودن نرخ و نحوه پرداخت به‌صورت پیش‌پرداخت تأمین‌کننده اصلی یعنی همراه اول افزود: «این مشکلات تمام توان اجرایی شرکت را در سال 1402 به خود مشغول کرد».

مدیرعامل آتیه داده‌پرداز در ادامه یکی دیگر از چالش‌های سال گذشته را ورود شرکت‌های MVNO (اپراتور مجازی) به بازار پیامک عنوان کرد. این شرکت‌ها که در ابتدا قرار بوده خدمات دیگری ارائه دهند، به دلیل عدم موفقیت در خدمات تعیین‌شده برای حوزه کاری آن‌ها، وارد بازار پیامک شده و با شکستن نادرست نرخ‌ها، بازار پیامک را دچار اختلال کردند.

همه این مشکلات منجر به کاهش تعداد ارسال پیامک در سال 1402 شد که صابری این امر را کاملا کنترل‌شده و جهت جلوگیری از ضایع شدن حقوق سهامداران شرکت عنوان کرد؛ چرا که حضور در برخی مناقصات، نیازمند ارائه قیمت پیشنهادی پایین برای برنده شدن بود که در نهایت منجر به متضرر شدن شرکت و سهامداران می‌شد.

یکی دیگر از راه‌هایی که فرامرز صابری جهت برون‌رفت شرکت از مشکلات پیش‌آمده عنوان کرد تغییر استراتژی فروش و افزایش استقلال از مشتریان بانکی به سمت مشتریان غیربانکی بود. این امر با بازنگری دسته‌بندی مشتریان، کانال‌های فروش و عمق بازار هدف، شناسایی بازارهای جدید و تدوین برنامه فروش مطابق با بازارهای جدید محقق شد.

مدیرعامل آتیه داده‌پرداز در ادامه با تأکید بر اقدامات مهم در برنامه نوآوری و توسعه کسب‌وکار شرکت، به بهره‌برداری از «قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و راه‌اندازی سکوی شتاب‌دهی آتیه اشاره کرد. در این سکو روی 5 حوزه زیر که بر مبنای دو معیار جذابیت بازار و توانمندی شرکت انتخاب شده‌اند تمرکز شده است:

  1. توسعه زنجیره ارزش در پلتفرم ارتباطات تجاری یکپارچه
  2. خدمات 360 درجه بازاریابی دیجیتال
  3. توسعه پلتفرمی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی
  4. توسعه خدمات مشترک با اپراتورهای مخابراتی
  5. خدمات احراز هویت و مجوزدهی

به گفته صابری، آتیه داده‌پرداز ۳ پروژه را در سکوی شتاب‌دهی به مرحله MVP رسانده که شامل زنجیره ارزش در صنعت CPaaS، آژانس خلاق Monstract و راهکارهای مدیریت سرمایه انسانی Play Mentor Lab (PML) است.

مدیرعامل آتیه داده‌پرداز در تشریح این سه پروژه گفت:«CPaaS یا پلتفرم ارتباطات تجاری یکپارچه عملاً گسترش مجموعه خدماتی بوده که سال‌هاست به‌عنوان پیامک به مشتریان آتیه داده‌پرداز ارائه شده و در واقع DNA آتیه داده‌پرداز محسوب می‌شود. هم‌اکنون گسترش این پلتفرم اهمیت زیادی برای شرکت دارد.»

آژانس خلاق Monstract نیز به‌عنوان بازوی تبلیغاتی گروه آتیه داده‌پرداز در طراحی کمپین‌ها و ارائه خدمات نوین بازاریابی با محوریت راهکارهای خلاقانه، تعاملی و مبتنی بر سرگرمی در سال 1402 عملیاتی شده است.

پروژه سوم، مجموعه راهکارهای PML با محوریت استفاده از ظرفیت فناوری‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و سرگرمی برای اهدافی جدی همچون آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی توسعه‌یافته است. Serious games یا بازی‌های جدی که پایه راهکارهای PML را شکل می‌دهد و این روزها در دنیا به بحثی داغ تبدیل شده، جایگزینی برای راهکارهای سنتی مدیریت منابع انسانی جهت توانمندسازی سرمایه انسانی است. صابری در ادامه گفت: «امیدواریم پس از عملیاتی‌شدن راهکار PML در ایران بتوانیم نگاه فرامرزی به این پروژه داشته باشیم».


عملکرد مالی آتیه داده‌پرداز در سال 1402


در ادامه محمدرضا نادی، معاون مالی و اداری شرکت آتیه داده‌پرداز گزارش مالی این شرکت را ارائه داد: «درآمد عملیاتی شرکت طی سال گذشته 960 میلیارد تومان بود‌ه که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. سود خالص شرکت در سال 1402 معادل 67 میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۱۴۰۱ حدود 86 میلیارد تومان بوده است.»

او افزود: «سود خالص شرکت از بخش پیامک و نرم‌افزار 40 میلیارد تومان و از بخش سرمایه‌گذاری در بورس 27 میلیارد تومان بوده است. علاوه بر این، سود انباشته شرکت در پایان سال مالی 1402 معادل 195 میلیارد تومان بوده است.»

نادی ارزش دفتری دارایی ثابت شرکت آتیه داده‌پرداز در سال ۱۴۰۲ را 28 میلیارد تومان عنوان کرد که تا به امروز ارزش روز این دارایی‌ها، چند ده برابر شده است.

پس از ارائه گزارش‌های مالی، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی استماع شد و نادی به کلیه سؤالات حسابرسان پاسخ داد.

در پایان این جلسه نیز پس از پرسش‌وپاسخ سهام‌داران حاضر و پاسخ‌گویی مدیران شرکت به این سؤالات، مواردی از قبیل صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی مذکور، انتخاب حسابرس، بازرس قانونی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال مالی ۱۴۰۳ توسط اعضای مجمع تصویب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.