راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هدف گروه مالی اعتماد از ایجاد مانیسا، رفع نیازهای روزمره مردم است

بهرام شیرانی‌فر، مدیرعامل مانیسا پیش از رویداد لندتک ایران از دلایل ورود گروه مالی اعتماد به حوزه لندتک می‌گوید

مانیسا لندتک گروه مالی اعتماد است که فعالیتش را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده و در این مدت کوتاه توانسته به یکی از بازیگران موفق صنعت لندتک ایران تبدیل شود و به توسعه ابزارهای فراگیری مالی کمک کند. این شرکت در آخرین اقدامش تصمیم گرفته به جمع حامیان رویداد بزرگ لندتک ایران بپیوندد؛ رویدادی که کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در روزهای هفدهم و هجدهم مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌کند تا با دور هم جمع کردن بیش از هزار نفر از بازیگران، فعالان، مدیران و متخصصان لندتک، تأمین مالی خرد، فین‌تک و درکل، صنعت مالی کشور به بررسی وضعیت فعلی آنها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده‌شان بپردازد. این رویداد بخش‌ها و محورهای مختلفی دارد و علاو‌ه‌بر مطالب تخصصی که سخنرانان و متخصصان صنعت مالی ارائه می‌دهند، فکری هم برای شبکه‌سازی و معرفی محصولات کسب‌وکارها کرده است، اما در نهایت تمرکز اصلی این رویداد بر ریشه‌یابی مسائل اکوسیستم لندتک و مالی کشور و تلاش برای ترسیم آینده‌ای روشن خواهد بود.

به سراغ بهرام شیرانی‌فر، مدیرعامل مانیسا رفتیم تا با او درباره اهمیت این رویداد، نقشی که در توسعه صنعت لندتک دارد و وضعیت فعلی بازار لندتک‌ها صحبت کنیم. در ادامه این گفت‌‌وگو را می‌خوانید.


کاهش تاب‌آوری لندتک‌ها در یک سال گذشته


همان‌طور که گفته شد، صنعت لندتک ایران برای رشد و توسعه‌ با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده؛ چالش‌هایی نظیر تأمین مالی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی و مصوبه‌ها و ابلاغیه‌های نهادهای تنظیم‌گری مانند بانک مرکزی. مدیرعامل مانیسا با اشاره به این نکات بیان کرد: «تا سال گذشته دست بانک‌ها و مؤسسات مالی برای تأمین مالی لندتک‌ها باز بود و تا حدی به تأمین مالی این صنعت می‌پرداختند، اما بعد از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید و ایجاد محدودیت‌ها، این امکان از دست رفت. صنعت لندتک،‌ نوپا و جوان است و این ابلاغیه‌ باعث شد برخی از آنها به مشکل تأمین مالی برخورد کنند و وقتی منابع کافی نباشد، بدیهی است که نمی‌توانند آن‌طور که باید خدمت‌رسانی کنند و آسیب نهایی به مردمی می‌رسد که در این موقعیت اقتصادی تورمی زندگی می‌کنند.»


بازار لندتک ایران اقیانوس آبی است


بنا بر صحبت‌های شیرانی‌فر،‌ مانیسا با وجود همه چالش‌های این صنعت،‌ عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته در یک سال گذشته به اهدافش برسد و اعتبار فراوانی در اختیار مردم قرار دهد.

او در این‌باره اظهار کرد: «ما از هدفی که مشخص کرده بودیم هم فراتر رفتیم و فکر می‌کنیم تا پایان سال باز هم به جلو گام برداریم. صنعت لندتک، اقیانوس آبی است و ظرفیت بازار زیادی دارد و فضا برای همه هست. بانک‌ها در حوزه اعتبار و وام‌دهی خرد فعالیت خاصی نمی‌کنند و همین مسئله باعث شده فعالیت‌های خاصی برای خودمان تعریف کنیم و از موضوعی به‌ نام لندتک حرف بزنیم. لندتک‌ها نوظهور هستند و مردم به‌تازگی با آنها آشنا شده‌اند و فهمیده‌اند که می‌توانند از آنها برای تأمین نیازهای مالی روزمره‌شان استفاده کنند. هر یک از لندتک‌ها روی حوزه خاصی متمرکز شده‌اند و به‌صورت تخصصی برای برطرف کردن نیازهای مردم کار می‌کنند و این یعنی آینده این صنعت روشن است.»


به دنبال توسعه ابزارهای فراگیری مالی در ایران هستیم


مانیسا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ گروه مالی اعتماد است. گروه مالی اعتماد در زمینه‌های مالی مختلف مانند بیمه، CVC، لیزینگ، کارگزاری،‌ مدیریت سرمایه خصوصی، صرافی،‌ مدیریت تأمین مالی و البته لندتک فعالیت می‌کند. مانیسا شرکت لندتکی این گروه است که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، بدون ضامن و آنلاین، به افراد وام خرد می‌دهد و با توجه به پذیرندگان قابل توجهی که دارد،‌ به افزایش قدرت خرید مردم کمک می‌کند.

مدیرعامل مانیسا درباره رویکرد گروه مالی اعتماد‌ به صنعت لندتک گفت: «هدف گروه مالی اعتماد از ایجاد مانیسا این بود که بتوانند نیازهای روزمره مردم را برطرف کنند و وارد حوزه‌هایی شوند که شاید سایر لندتک‌ها به سراغ آنها نرفته‌اند تا با این روش به توسعه ابزارهای فراگیری مالی و افزایش قدرت خرید مردم کمک کنند.»

نویسنده / مترجم نیلوفر نادری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.