راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۳۶ کسب‌وکار فعال حوزه لندتک (بخش دوم)؛ وام سریع و آسان از کجا بگیریم؟

این روزها واژه «لندتک» خیلی جاها به گوش می‌خورد، افراد آن را روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها دیده‌اند یا در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به چشمشان آمده است. با این حال بسیاری تعریف درستی از لندتک ندارند، کاربردهای آن را نمی‌دانند و کسب‌وکار فعال حوزه لندتک را نمی‌شناسند. کسب‌وکارهایی که زیر چتر لندتک، انواع مختلفی از خدمات و کالاها را به مردم ارائه می‌دهند.

این کسب‌وکارها تسهیلات خرد مالی به شکل تسهیل‌شده در اختیار مردم قرار می‌دهند، بدین ترتیب کاربران می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را تهیه و استفاده کنند و مبلغ آن را به صورت اقساطی یا اعتباری پرداخت کنند. شرایط دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن در هر کسب‌وکار لندتکی متفاوت است.

در قسمت اول این گزارش با ۱۶ کسب‌وکار فعال در حوزه لندتک و خدمات آنها آشنا شدید. در ادامه با ۱۷ کسب‌وکار دیگر لندتکی آشنا می‌شوید. در این فهرست اسامی شرکت‌هایی ک خدمات زیرساختی به کسب‌وکارهای فعال لندتکی ارائه می‌دهند یا به‌نوعی در اکوسیستم لندتک ایران نقش ایفا می‌کنند، نیز ذکر شده است.


تارا


سال تأسیس: ۱۴۰۰

حوزه‌های فعالیت: خرید اعتباری

تارا یک شرکت لندتکی فعال در حوزه اعتبار است که ماموریت خود را افزایش رفاه مالی مردم و ارائه اعتبار به آنها تعریف کرده است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند پس از ثبت‌نام برای دریافت اعتبار درخواست دهند، اعتبار خرید اقساطی در تارا بدون سود و کارمزد است.  مبلغ آن از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان تعریف شده است. بازپرداخت در دو قسط و با فاصله زمانی یک ماهه انجام می‌شود.

کاربران می‌توانند با استفاده از اعتبار خود انواع کالا و خدمات را از بیش از ۸ هزار فروشگاه آنلاین و حضوری خریداری کنند. همچنین امکان دریافت فوری تسهیلات بانک ملت تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای کاربران تارا فراهم شده است. کاربران با استفاده از کیف پول تارا می‌توانند تا ۳ درصد برگشت نقدی داشته باشند.


مانیسا


سال تاسیس: ۱۴۰۱

حوزه‌های فعالیت: تامین مالی خرد

مانیسا، پلتفرم تأمین مالی خرد و از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی اعتماد است. این مجموعه باهدف توسعه فناوری مالی (فین‌تک) در سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و علاوه بر خدمات تأمین مالی خرد بر بستر فناوری لندتک نیز فعالیت می‌کند. این پلتفرم برای خرید اقساطی لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، خودرو و بلیت سفر به کاربران خود اعتبار ارائه می‌کند.


کارن کراد


سال تأسیس: ۱۳۹۷

حوزه‌های فعالیت: ارائه خدمات لندتک به کسب‌وکارها

کارن کراد یک سکوی تامین مالی جمعی است که خدمات متنوعی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد از میان می‌توان به جذب سرمایه با ابزار تأمین مالی جمعی، جذب سرمایه سهامی برای استارتاپ‌ها، برگزاری رویدادهای مختلف جذب سرمایه، دوره‌های آموزشی و توانمندسازی و ارزیابی و ارزش‌گذاری کسب‌وکارها اشاره کرد.

کارن کراد تاکنون ۸۵۸۶ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی جذب کرده و بیش از ۴۶۰۰ میلیارد ریال برای کسب‌وکارها تامین مالی جمعی انجام داده که ۲۴۰۰ میلیارد ریال آن به تامین سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.


ویپاد


سال تأسیس: ۱۳۹۹

حوزه‌های فعالیت: نئوبانک

ویپاد یک بانک دیجیتالی به پشتوانه بانک پاسارگاد است که کاربران می‌توانند بدون مراجعه به شعب و به صورت کاملا آنلاین افتتاح حساب کنند و کارت بانکی خود را در محل مور نظر خود دریافت کنند. ویپاد امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن، وثیقه، چک و سفته را برای کاربران خود فراهم کرده است. سقف این تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۶ و ۱۲ ماهه است و براساس سپرده و نتیجه اعتبارسنجی مشتری اعطا می‌شود.


سیگما


سال تأسیس: ۱۳۸۳

حوزه‌های فعالیت: خدمات زیرساخت

شرکت دانش‌بنیان سیگما ارائه‌دهنده خدمات طراحی پورتال‌های تحت وب سازمانی و سامانه‌های خدمات الکترونیکی، رایانش ابری، اعتبارسنجی و خدمات مشاوره فناوری اطلاعات به سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف است. «شناسنامه اعتباری» محصول اعتبارسنجی این شرکت است که سابقه اعتباری افراد حقیق و حقوقی را نشان می‌دهد. تسهیلات دریافت شده و نحوه پرداخت اقساط آن از اطلاعاتی است که این سامانه ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر شناسنامه اعتباری معرفی‌نامه‌ای است که نشان می‌دهد شخص چقدر به تعهداتش پایبند بوده، چه میزان قابلیت اطمینان برای دریافت تسهیلات و شرایط خرید اعتباری دارد.


قسطی کارت


سال تأسیس: ۱۳۹۹

حوزه‌های فعالیت: خرید اعتباری

ارتباطات آریانا و همراه پرداز زرین (زرین‌پال) با هدف گسترش و تسهیل فروش اقساطی در ایران شرکت تسهیل‌پردازان زرین یا قسطی‌کارت را تاسیس کردند که انواع مختلف کارت‌های خرید اقساطی را بنابر نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد. خدمات قسطی‌کارت در سه دسته شامل کارمندان، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها ارائه می‌شود.

قسطی‌کارت یک کارت اعتباری مانند سایر کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند به صورت اقساطی خرید آنلاین و حضوری انجام دهد.


فینوتک


سال تأسیس: ۱۳۹۵

حوزه‌های فعالیت: ارائه‌دهنده خدمات بانکداری باز

فینوتک با هدف توسعه بانکداری باز تاسیس شد تا با ارائه خدمات مالی و بانکداری پلی میان بانک‌ها و کسب‌وکارها ایجاد کند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۳۰۰ وب‌سرویبس ارائه می‌دهد که تنها محدود به خدمات بانکی نیستند. فینوتک به صنایع گوناگونی از جمله دارو، تلکام، بیمه، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و امثالهم سرویس ارائه می‌دهد.


دیجی‌شهر


سال تأسیس: ۱۴۰۰

حوزه‌های فعالیت: خرید کالا به صورت اقساطی

دیجی‌شهر، یک شرکت استارتاپی متعلق به بانک شهر است که در زمینه‌ لندتک فعالیت می‌کند. این شرکت امکان خرید قسطی با دریافت وام کالا را برای کابران فراهم می‌کند. دریافت خدمات خرید اقساطی در دیجی‌شهر بدون نیاز به ضامن انجام می‌شود، سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است. میزان دریافت اعتبار به رتبه اعتباری و نوع ضمانت مورد نظر کاربر بستگی دارد.


شهر فرش


سال تأسیس: ۱۳۹۲

حوزه‌های فعالیت: خرید قسطی فرش

شهر فروش فروشگاه تخصصی فرش است که امکان خرید فرش به صورت اقساطی را برای مشتریان فراهم کرده است. خرید فرش به صورت قسطی در شهر فرش با ارائه چک انجام می‌شود و میزان پیش‌پرداخت آن به مدت اقساط بستگی دارد.


شهر لوازم خانگی


سال تأسیس: ۱۴۰۰

حوزه‌های فعالیت: فروش اقساطی کالا

شهر لوازم خانگی فروشگاه تخصصی لوازم خانگی است که شرایط خرید انواع لوازم خانگی با شریط اقساط متنوع را فراهم کرده است. خرید اقساطی از شهر لوازم خانگی با ارائه چک ممکن است، بازپرداخت اقساط ۱۰،۲۰ و ۳۰ ماهه انجام می‌شود و میزان پیش‌پرداخت ۲۵ و ۲۵ درصد است.


سرای ایرانی


سال تأسیس: ۱۳۹۴

حوزه‌های فعالیت: فروش اقساطی کالا

سرای ایرانی امکان خرید اقساطی کالا را برای مشتریان فراهم کرده است. حداقل میزان خرید قسطی ۳ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است، البته سقف خرید قسطی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بازپرداخت آن ۱۲ تا ۳۶ ماهه است و مشتریان برای استفاده از این خدمات به ۲ ضامن معتبر و چک صیادی نیاز دارند. همچنین ۳۰ درصد از مبلغ خرید به عنوان پیش‌پرداخت گرفته می‌شود.


تاپلند


سال تأسیس: ۱۴۰۱

حوزه‌های فعالیت: ارائه اعتبار خرید

شرکت نوین اعتبار هوشمند پردیس با هدف توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک و تسهیل شرایط اقساطی برای مشتریان، سامانه فروش اقساطی انواع کالا و خدمات را در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. سقف سفارش در تاپلند ۲۰ میلیون تومان است و این تسهیلات بدون نیاز به چک و ضامن ارائه می‌شود.


آیس


سال تأسیس: ۱۳۸۷

حوزه‌های فعالیت: ارائه خدمات زیرساختی

آیس متعلق به شرکت دانش‌بنیان هوش و دانش سپهر است که در حوزه ساخت و پیاده‌سازی محصولات خلاق در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه بانکی فعالیت می‌کند.


جی‌اس‌ام پی


سال تأسیس: ۱۳۸۲

حوزه‌های فعالیت: خرید اقساطی و اعتباری

جی‌اس‌ام پی بازوی فناوری مالی گروه همراه تل و جی‌اس‌ام است که در حوزه خرید اقساطی موبایل فعالیت دارد. پس از ثبت‌نام و درخواست اعتبار در سامانه جی‌اس‌ام پی، کاربر می‌تواند از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین خرید کند. سقف اعتبار در جی‌اس‌ام پی ۳۰ میلیون تومان است.


سککوک


سال تأسیس: ۱۳۹۴

 حوزه‌های فعالیت: مدیریت مالی زنجیره تأمین

سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار یا سککوک با هدف ایجاد یک زنجیره تولید تا مصرف و همچنین تأمین مالی در تمام بخش‌ها از جمله تأمین مواد اولیه و ایجاد اعتبار برای مصرف‌کنندگان برای خرید محصولات این سامانه است.

واحدهای کسب‌وکار عضو می‌توانند انواع معاملات از جمله معاملات نقدی، غیرنقدی، مشروط، مدت‌دار و … با کمک تنوعی از ابزارهای پرداخت از قبیل کارت‌بانکی، کارت زیرخط، کارت اعتباری، پول رمزنگاری‌شده، برات الکترونیکی و … را در بخش‌های مرتبط این سامانه انجام دهند.


فرابوم


سال تأسیس: ۱۳۹۸

حوزه‌های فعالیت: بانکداری باز

کسب‌وکار نوآوری باز فرابوم یک پلتفرم بانکداری باز است که راهکارهای خلاقانه‌‏ای را در راستای کاهش فرآیندهای دستی، افزایش صحت تراکنش‌ها و البته حفظ و نگهداری مشتریان ارائه می‌دهد. این پلتفرم در حال حاضر به ۲۴ بانک متصل است و به بیش از ۳۰۰ مشتری فعال خدمات ارائه می‌دهد.


راه‌کارهای مالی هوشمند سامان


سال تأسیس: ۱۳۹۵

حوزه‌های فعالیت: فین‌تک

شرکت راهکار مالی هوشمند سامان از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با معرفی اپلیکیشن موبایلت در حوزه فینتک آغاز کرد. راهکارهای مالی هوشمند سامان با توسعه محصول بالون در حوزه لندتک نیز فعالیت می‌کند.

موبایلت، موبایل‌بانک سامان است که سعی دارد به مشتریان بانک سامان این امکان را بدهد تا تمامی خدماتی که از یک بانک انتظار دارند را بر بستر دیجیتال و از طریق موبایلت دریافت کنند. محصول دیگر راهکار، بالون، یک پلتفرم اعطای تسهیلات آنلاین است که با همکاری بلوبانک سامان جهت تسهیل دریافت وام کالا و نقدی به صورت غیرحضوری ایجاد شده است.


سایبان پی


سال تأسیس: ۱۳۹۹

حوزه‌های فعالیت: خرید اعتباری و اقساطی

سایبان‌پی با هدف ایجاد شبکه فروش با راه‌حل‌های پرداختی متنوع (اعتباری، فروش اقساطی و تخفیفی) برای مجموعه‌هایی که به دنبال افزایش توان خرید کارکنان خود هستند، شکل گرفت.

سایبان‌ پی با طراحی و تولید سامانه جامع مدیریت کارت و کیف پول توانسته است در حوزه ماژول‌های اعتبارات بانکی، فروش اقساطی، بن کارت و کارت هدیه خدمات متنوعی را به صورت منعطف و پارامتریک با قابیلت فعالیت در شبکه پرداخت کشور (شاپرک) و یا شبکه‌های حلقه بسته داخلی (Closed-Loop) به مشتریان این صنعت ارائه دهد.


داپ اپ


سال تأسیس: ۱۳۹۸

حوزه‌های فعالیت: فین‌تک

طرح خرید اقساطی داپ‌اپ ترنج نام دارد که به کاربران این امکان را می دهد، کالا یا خدماتی را که لازم دارند بدون نیاز به ضامن تهیه کنند و مبلغ خرید استفاده شده را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

سقف اعتبار در ترنج ۱۰۰ میلیون تومان است که با ارائه چک صیادی به عنوان ضمانت به کاربر تعلق می‌گیرد. در این طرح مدت بازپرداخت اقساط براساس رتبه اعتباری افراد تعیین می‌شود و بین ۶، ۹ و ۱۲ ماه متفاوت است.


برگزاری رویداد لندتک در مرداد ماه


لندتک یکی از زیرمجموعه‌های فین‌تک است و در جهان با نام فین‌تک‌لندینگ شناخته می‌شود. لندتک از دو واژه lend به معنای قرض دادن و tech به معنای فناوری تشکیل شده است. عامل جذابیت لندتک‌ها و BNPLها در جهان تجربه بهتر افراد، خدمات ارزان‌تر، شفاف‌تر بودن خدمات و انعطاف‌پذیری در شیوه‌های پرداخت است.

لندتک در ایران در نقطه فروش نشسته و قدرت آن را دارد که پول را به سوی کسب‌وکارهای خاصی هدایت کند. این صنعت در ایران با هدف قرار دادن نقطه فروش، کسب‌وکار خاصی را تعریف کرده است. در حال حاضر قرار گرفتن در پلتفرم‌های BNPL برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک امری حیاتی برای بقا به شمار می‌رود.

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه رویداد بزرگ لندتک را برگزار می‌کند. در این رویداد بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد و کارشناسان اکوسیستم لندتک، BNPL، پرداخت و تأمین مالی خرد ایران از تازه‌ترین توصیف‌ها، تحلیل‌ها و خدمات حوزه لندتک سخن می‌گویند.

برای ثبت‌نام حضور در رویداد لندتک به اینجا مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.