راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ابراز وجود انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی تهران بعد از سکوت ۲ ساله؛ آیا اعلام یک مطالبه اجتماعی با امضای افراد بدون سِمت و گسست ارتباط با صنف صادقانه است؟

انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی تهران به‌تازگی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور جدید، مسعود پزشکیان منتشر کرده که در آن یک مطالبه که اتفاقا مطالبه بجایی است، یعنی دسترسی به اینترنت منتشر کرده است. قبل از این ۲ سال پیش این انجمن در زمان قطعی اینترنت، حوالی شهریورماه سال ۱۴۰۱ هم نامه مطالبه‌گرانه‌ای منتشر کرده بود اما خیلی زود آن را از تارنمای خود حذف کرد. حالا بعد از سکوتی ۲ ساله برای ابراز مطالبات صنف، نامه‌ای منتشر کرده، درحالی که برخی از اعضای هیئت مدیره این انجمن استعفا داده و برخی هم ساکن ایران نیستند. اما حرفی از ترکیب هیئت‌مدیره زده نشده است.

انجمن‌های مدنی را حلقه واسطی بین مردم و دولت می‌دانند و وظیفه اصلی آنها چانه‌زنی با قدرت و انتقال و پیگیری مطالبات است. باتوجه به همین رسالت هم است که دو فاکتور صداقت و شفافیت در عملکرد این انجمن‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی تهران در یک نامه صنفی را نمایندگی کرده است که برخی از اعضای هیئت مدیره آن، آن هم در لایه ارشد در واقعیت( در روزنامه کثیرالانتشار هنوز منتشر نشده و روی سایت این نهاد همچنان اسامی قدیمی درج شده است) استعفا داده‌ یا ساکن ایران نیستند و به‌همین دلیل به طور طبیعی ارتباط ارگانیک آنها نسبت به قبل با صنف تضعیف شده است. اما اعضای حاضر هیئت مدیره این انجمن که کمتر از تعداد انگشتان یک دست هستند، نامه خود را نه با نام شخصی که با نام «انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی» منتشر کرده‌اند.

باتوجه به اینکه این نامه یک فعالیت اجتماعی محسوب می‌شود، بسیار مهم است که همراه با آن شفافیت و صداقت نیز به مخاطب منتقل می‌شد و از اوضاع مدیریتی فعلی این انجمن و میزان ارتباط ارگانیک آنها با صنف هم صحبتی می‌شد.

طی تماسی هم که راه پرداخت با یکی از اعضای این انجمن داشت، درباره این ملاحظه پاسخی داده نشد و اعلام شد که تایید اعضای قبلی گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.