راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت: کالانو در ۶ ماه حدود ۴ همت خدمت ارائه کرده است

مدیرعامل بانک تجارت در بازدید از غرفه هلدینگ تفتا در الکامپ از نقش هلدینگ تفتا در تحقق رویکرد جدید بانک تجارت گفت

هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت در سومین روز از الکامپ 27 از غرفه تفتا در سالن 8 و 9 نمایشگاه بین‌المللی دیدن کرد. او در این بازدید از تفتا به‌عنوان بازوی اصلی بانک تجارت یاد کرد و در گفت‌وگو با استودیو تفتا اظهار داشت که نقش تفتا نقش بی‌بدیلی در تحقق رویکرد جدید بانک تجارت، یعنی نزدیک‌شدن به مشتریان و طراحی خدمات موردنیاز آنهاست. او همچنین در این گفت‌وگو تأکید داشت که بانک تجارت قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌های هلدینگ تفتا خدمات بهتری را به ذی‌نفعان این بانک ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی تفتا، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگو با استودیو تفتا، درباره نقش هدلینگ تفتا در تغییر و تحولات بانکی گفت: «تحولاتی که در حوزه فناوری در بانک اتفاق افتاده است به دو بخش تقسیم می‌شود، بخشی که درون سازمان بانک رخ‌داده و بخش دیگری که به شرکت‌های وابسته واگذار شده است. تفتا به‌عنوان هلدینگ متولی، راهبری همه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به بانک تجارت را برعهده دارد تا بانک تجارت در حوزه بانکداری دیجیتال و حوزه بانکداری سنتی با نگاه استفاده از ظرفیت فناوری، خدمات بهتری ارائه دهد. تفتا در واقع به‌عنوان بازوی اصلی بانک تلقی می‌شود.»


نگاهی به دستاوردهای تفتا در دو سال گذشته


او در ادامه به دستاوردهای تفتا در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: «مجموعه تفتا در دو سال گذشته دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است. امروز تفتا به فعالیت‌های زیرمجموعه‌هایی که از قبل حضور داشتند اما کارهای خودشان را انجام می‌دادند، تحرک بخشیده است. حالا هر کدام از آنها چندین برابر ظرفیت گذشته‌شان فعالیت دارند.»

اخلاقی با اشاره به شرکت سیمرغ تجارت و شایان تجارت که زیر مجموعه‌های تفتا هستند، اظهار کرد: «مجموعه سیمرغ در دو سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اپلیکیشن باجت که متولی آن سیمرغ تجارت است امروز بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر کاربر دارد. شرکت شایان تجارت نیز مجموعه‌ای بود که بسیار ابتدایی فعالیت می‌کرد، تحرکات این مجموعه بعد از تغییر و تحولاتی که به ‌وجود آمد، صورت گرفت. این شرکت امروز نقش ارزنده‌ای در تمام محصولاتی که در بستر بانکداری دیجیتال ارائه می‌شود، دارد.»

او در ادامه به شرکت تکنو تجارت نیز اشاره کرد و گفت: «شرکت تکنو به‌عنوان یک بازیگر اصلی که بازار استارتاپ‌ها را پیدا می‌کند و مجموعه‌هایی را جذب می‌کند که در حال حاضر در حال فعالیت هستند، اما افزودن آنها به مجموعه سایر شرکت‌ها می‌تواند زنجیره ارزش خدمات بانک را تکمیل کند. این مجموعه امروز با هزینه‌های کمتر نسبت به گذشته اما با اثربخشی بیشتر و ارزش‌آفرینی به‌مراتب فراتر از قبل برای بانک ایفای نقش می‌کند.»

اخلاقی با اشاره به شرکت زفتا و چابک تجارت نیز اظهار کرد: «شرکت زفتا نیز از دو سال گذشته مشغول به فعالیت بود اما با نگاهی به کارنامه عملکردی این شرکت می‌توان دریافت که عملکردش قابل مقایسه با گذشته نیست. مجموعه‌هایی نیز برای ارائه سرویس‌هایی مانند راهنمایی مشترکین یا مرکز تماس ایجاد شده است که شرکت متولی آن یعنی چابک تجارت نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته است. چابک تجارت به‌عنوان یک مجموعه بسیار مؤثر در دو سال گذشته توانسته است بخش قابل‌توجهی از نیازمندی‌ها به خدمات را در بخش انسان افزار و مغز‌افزار برای بانک تأمین کند.»

او در ادامه درباره ایران کیش نیز گفت: «مجموعه ایران کیش نیز درگذشته خدماتش را در بستری خطی ارائه می‌کرد. امروز ایران کیش روی صفحه خدماتش را ارائه می‌کند اما امیدواریم که از دو بعدی به چند بعدی تبدیل شود و بتواند خدمات متنوع‌تری را ارائه کند.»

اخلاقی با اشاره به شرکت داتا که زیر مجموعه هلدینگ تفتا محسوب می‌شود نیز اظهار کرد: «با این که کمتر از دو سال از شروع فعالیت شرکت داتا می‌گذرد، اما تا به امروز توانسته است پیشرفت چشمگیری داشته باشد و برای برآورده‌کردن اهداف مختلف بانک تجارت، سامانه‌های مبتنی بر هوش ایجاد کند.»

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه گفت‌وگو با اشاره به شرکت تاتا نیز اظهار داشت: «مجموعه تفتا امروز بازوی اصلی بانک است، حتی برای ارائه خدمات مهاجرت که به صورت چندین و چندپارچه بوده از یکی از شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ استفاده کرده است. انتقال به منظومه جدید بانک تجارت توسط شرکت تاتا اتفاق افتاده که زیر مجموعه تفتا محسوب می‌شود و به‌عنوان مهم‌ترین شرکت در کنار بانک قرار گرفته است.»

او همچنین معتقد است که تفتا نقش بی‌بدیلی در تحقق رویکرد جدید بانک تجارت که نزدیک‌شدن به مشتریان و طراحی خدمات موردنیاز آنها است، دارد. بانک تجارت درصدد آن است که رونق کسب‌وکارها باعث شود تا بانک نیز بتواند از کنار آن رونق بخشی انجام دهد و به‌عنوان یک شریک تجاری برای همه ذی‌نفعان به صورت مشخص با استفاده از ظرفیت‌های هلدینگ تفتا خدماتی بهتر از گذشته ارائه دهد.

هادی اخلاقی درباره نقش بانک تجارت در اقتصاد دیجیتال و اتفاقاتی که در یکی دو سال اخیر در بانک رخ‌داده است نیز اظهار کرد: «طی سه سال گذشته باتوجه‌به این که استراتژی بانک به‌گونه‌ای بود که بتواند از ظرفیت‌های حوزه فناوری برای تحقق بانکداری دیجیتال به معنای واقعی استفاده کند، تلاش‌های زیادی انجام شد به‌ویژه آن که این استراتژی موجب شد که ساختار درون‌سازمانی بانک تجارت در حوزه فناوری دست خوش تغییروتحول شود. حالا عملاً از سیستم‌های متفرقه‌ای که درگذشته وجود داشت مهاجرت کرده‌ایم و حالا روی یک سیستم متمرکز و به صورت یکپارچه که برگرفته از الگوهای نو، نرم‌افزارهای جدید و معماری نو است، تغییرات را پیاده‌سازی کردیم.»

او در ادامه اضافه کرد: «از طرف دیگر در بخش برون‌سازمانی نیز مجموعه‌های وابسته به بانک تجارت که بخشی از سهام یا تمام سهامشان وابسته به این بانک است، در حوزه‌های تخصصی خودشان شروع به توسعه‌دادن فعالیت‌هایشان کردند. از طرف دیگر تعداد مجموعه‌های وابسته به بانک، به‌خصوص آنهایی که می‌توانستند ارزش‌افزوده‌ای جدیدی را برای بانک خلق کنند و موجب ارائه خدمات متنوع‌تر، باکیفیت‌تر و بیشتری شوند نیز افزایش یافت. حالا به طور محسوس تعداد شرکت‌هایی که به‌عنوان همکار بانک تجارت در حوزه تولید و ارائه خدمات جدید شناخته می‌شوند، به دوبرابر افزایش پیدا کرده است.»


افزایش پنج برابری سطح فعالیت و خدمات بانک تجارت


اخلاقی با تأکید بر این که سطح فعالیت و خدمات ارائه شده توسط بانک به پنج برابر افزایش‌یافته است، اظهار کرد: «همچنان سعی شده است تا خدماتمان را در بخش‌هایی که فعالیت گسترش‌یافته است، تعمیق ببخشیم. از طرفی سعی کرده‌ایم استفاده از ظرفیت شرکت‌هایی که در حوزه بانکداری دیجیتال می‌توانستند به بانک کمک کنند را افزایش دهیم.»
او در ادامه با اشاره به خدمات جدید بانک تجارت اظهار کرد: «مجموعه‌ خدماتی را که با پسوند نو زیر چتر بانک تجارت قرار داده‌ایم، نظیرشان تاکنون در نظام بانکی و در شبکه بانکی کشور عرضه نشده است، و برخی از آنها که تازه شروع به عرضه‌شان کرده‌ایم نیز در سیستم بانکی رقیبی برای ارائه آن وجود ندارد. خدماتی که در حال حاضر بانک ارائه می‌کند در قالب بانکداری تعبیه شده در کسب‌وکارها و بانکداری تعبیه شده در فرایند تأمین مالی نیازهای روزمره مشتریان است. نمونه این موارد درگذشته در سیستم بانکی نبوده است. برای مثال اگر 6 ماه از عمر خدمتی مانند کالانو می‌گذرد، امروز حدود 4 همت در این حوزه عرضه خدمت صورت‌گرفته است.»

اخلاقی در ادامه با اشاره به این که وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک تجارت را الگویی برای معرفی نظام بانکی می‌داند اظهار داشت: «وزارت امور اقتصاد و دارایی، یکی از الگوها و اهداف تعریف شده برای بانک تجارت را حضور و گسترش خدمات در عرصه بانکداری دیجیتال تعریف کرده است. امروز با این دستاورد، وزارت امور و دارایی، بانک تجارت را به‌عنوان الگویی برای معرفی به نظام بانکی می‌داند و درصدد آن است که معیارش را میزان پیشرفت این بانک برای ارائه خدمات در این بستر معرفی کند.»

منبع تفتا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.