راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الکامپ امسال نسبت به دوره‌های گذشته خلوت‌تر بود

گفت‌وگو با احمد پیشگاه ‌زاده، مدیرعامل شرکت فن‌آوا کارت درباره حضور محصول محور در الکامپ ۱۴۰۳

شرکت فن‌آواکارت که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ فن‌آوا است، در سال‌های اخیر و در حوزه پرداخت فعالیت‌های خود را پیگیری کرده است. در رویداد الکامپ امسال، فرصتی دست داد تا با احمد پیشگاه‌زاده، مدیرعامل این شرکت درباره اهداف حضورشان در این نمایشگاه گفت‌وگو کرده و ارزیابی کنیم که چقدر از برنامه‌های آنها برای شرکت در چنین رویدادی محقق شده است. در ادامه خلاصه‌ای از این گزارش را می‌خوانید.


ترکیب بازدیدکنندگان الکامپ تغییر کرده است


به نظر می‌رسد هیاهوی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، نمایشگاه الکامپ را که از مهم‌ترین رویدادهایی است که همواره اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور را گرد هم آورده، تحت تأثیر قرار داده است. پیشگاه‌زاده در این‌باره می‌گوید: «احساس می‌کنم الکامپ امسال نسبت به دوره‌‌های گذشته خلوت‌تر شده است. به خاطر تقویم برگزاری این رویداد، بخشی از استارتاپ‌ها نتوانستند غرفه بگیرند و از تعداد بازدیدکنندگان نیز کاسته شده است. علاوه‌بر این به نظر می‌رسد ترکیب بازدیدکنندگان نیز تغییر کرده است.»

مدیرعامل فن‌آواکارت بر این باور است که در دوره‌های گذشته، افراد ایده‌پرداز و دارای دانش فنی بیشتر در قامت بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر می‌شدند، اما در این دوره اغلب شاهد حضور شرکت‌کنندگانی بوده‌اند که خودشان خدمتی ارائه می‌کنند و با بازدید از نمایشگاه، به بازاریابی محیطی می‌پردازند.


جای فناوری‌های پیشرفته خالی است


با وجود حضور پررنگ اپراتورها و تعدادی قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه، پیشگاه‌زاده بر این مسئله تأکید می‌‌کند که جای فناوری‌های پیشرفته‌ که از امکاناتی نظیر هوش ‌مصنوعی بهره می‌گیرند، بسیار کمرنگ است. او می‌گوید: «جای فناوری‌های پیشرفته‌تر در این نمایشگاه خالی بوده است. فن آوا کارت در این دوره  تلاش کرد به جای تبلیغ نام ونشان تجاری شرکت، رویکرد محصول‌محور داشته باشد و ذیل هلدینگ فن‌آوا، محصولات و خدماتی را که به‌تازگی در حوزه پرداخت توسعه داده‌ است، معرفی کرده و برای این محصولات بازاریابی انجام دهد».

این محصولات شامل ابزارهایی از خانواده AVEX و از نوع خودپرداز غیرنقدی دیواری، کیوسک دستیار فروش و صندوق فروشگاهی است. همچنین سرویس کارت اعتباری سپاسه که پیش از این به صنعت معرفی شده بود به انضمام کیف پول و اپلیکیشن موبایلی توسعه یافته در نمایشگاه حضور دارد.


عقد قرارداد با یک اپراتور خارجی و دو پلتفرم داخلی


یکی از دغدغه‌های همیشگی افرادی که از ایران به سفرهای خارجی می‌روند، مسائل و چالش‌های اپراتوری بوده است. پیشگاه‌زاده از آغاز همکاری میان شرکت فن‌آواکارت و یک اپراتور سوریه‌ای خبر می‌دهد که باعث خواهد شد زائران و مسافرانی که از ایران به سوریه می‌روند، به لحاظ دریافت این دسته از خدمات کمبودی احساس نکنند.

مدیرعامل فن‌آواکارت در این‌باره می‌گوید: «قرار است این اپراتور خدمات خود را به صورت ریالی و از طریق اپلیکیشن سپاسه عرضه کند. برای این منظور کانتر فرودگاهی مخصوصی در نظر گرفته‌ خواهد شد و تمامی نمایندگی‌های فن آوا کارت نیز در سراسر کشور این خدمت را ارائه خواهند کرد».

پیشگاه‌زاده از عقد تفاهم‌نامه شرکت فن‌آواکارت با یک پلتفرم بزرگ اینترنتی در حوزه خرده فروشی و یک پلتفرم مارکت پلیس دارای قابلیت BNPL خبر می‌دهد که به کاربران اپلیکیشن سپاسه این اجازه را می‌دهد تا بتوانند ذیل پلتفرم‌های مذکور خریدهای خود را انجام دهند.

 مدیرعامل فن‌آواکارت میزان سفارش‌هایی را که این شرکت در روزهای برگزاری نمایشگاه دریافت کرده، مطلوب توصیف می‌کند و ضریب نفوذ و نصب اپلیکیشن سپاسه را هم طی روزهای برگزاری الکامپ رضایت‌بخش می‌داند.

نویسنده / مترجم صادق کاشفی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.