راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌حداقل‌رساندن مراجعه مشتریان به بانک؛‌ اثر عملکرد تجارت شایان

شرکت تجارت شایان یکی از هشت زیرمجموعه‌ هلدینگ تفتا است که امسال در کنار زیرمجموعه‌های دیگر این هلدینگ در الکامپ ۲۷ حاضر شده است. شرکت تجارت شایان سال گذشته با محصول «تأمین نو» شروع به کار کرد و محصولات «صنف نو»، «صنف نو پلاس» و «تأمین نو بورس کالا» را به تأمین نو اضافه کرد. در الکامپ امسال، تمرکز تجارت شایان بر تشریح محصولات تأمین نو و صنف نو خواهد بود و بر اثرات آن در به‌حداقل‌رساندن مراجعه مشتریان به بانک تأکید خواهد شد. 

زهرا نجاتی، مدیر محصول شرکت تجارت شایان در همین خصوص به راه پرداخت توضیح داد: «با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور که نقدینگی بسیار کم است، محصول ما توانست برای مشتریان بسیار مفید باشد و این محصول به دلیل داشتن پشتوانه بانکی، چرخه اقتصادی معتبری داشته است.»

نجاتی افزود: «در سال گذشته به دلیل رونمایی از محصولات جدید در بستر تأمین‌نو(اکوتام)، گام‌به‌گام بر تعداد مشتریان شرکت اضافه شده است. رشد خوبی در زمینه تعداد مشتریان داشته‌ایم و با وجود اینکه شرکت‌های مرکزی محدودی داریم، اما زنجیره تأمین بسیار بزرگی همراه داشتیم.»

او دلایل استفاده مشتریان از محصول شرکت تجارت شایان، تأمین‌نو(اکوتام) را چنین برشمرد: «اول، تمام الکترونیکی‌بودن آن که مراجعه مشتری به بانک را به حداقل می‌رساند، دومین ویژگی این است که یک ابزار الکترونیک است که نه تنها یک حلقه بلکه زنجیره‌ای از مشتریان را منتفع می‌کند و بین ابزارهای تأمین مالی زنجیره تأمین مورد اقبال مشتریان قرار گرفته است.»


ورود به حلقه توزیع‌کنندگان (تأمین)


مدیرمحصول شرکت تجارت شایان با اشاره به دستاوردهای این شرکت، بیان کرد: «یکی از اقدامات مهم شرکت تجارت شایان در یکسال گذشته ورود به حلقه توزیع‌کنندگان بود. در این حلقه از زنجیره تأمین نوع نیاز مشتری، مبالغ، تعداد تراکنش‌ها با تأمین‌کنندگان متفاوت است. علاوه بر آن جنس مشتریان هم فرق می‌کند. بنابراین ما برای اینکه بتوانیم نیاز این حلقه از زنجیره تأمین را پوشش دهیم، امکان ثبت‌نام و ورود به زنجیره تأمین را به اشخاص حقیقی که صاحب کسب‌وکار هستند، فراهم کردیم.»


صنف نو


نجاتی گفت: «ما به خریداران زنجیره توزیع اجازه می‌دهیم تا اعتبارهای ناهمگن خود را به نحوی که منافعشان تأمین شود، تجمیع کنند و در زنجیره تأمین از آن استفاده کنند.»


ایجاد زمینه تأمین مالی زنجیره تأمین در معاملات بورس کالا


او افزود: «خریدوفروش در بورس کالا و شرکت‌هایی که در این خریدوفروش درگیر هستند، تابع قوانین خاصی است و فرایندهای متفاوتی دارد. ما با برقراری ارتباط با یک شریک تجاری سوم که با شرکت‌های بورسی و مشتریانش ارتباط سیستمی دارد، به بحث تأمین مالی زنجیره تأمین در بورس وارد شدیم. به این ترتیب ابزار اعتباری ارائه‌شده تحت پلتفرم با روش‌های سیستمی می‌تواند در تسویه‌های اعتباری بورس کالا استفاده شود.»


صنف نو پلاس


مدیر محصول شرکت تجارت شایان در پایان گفت: «به‌منظور تسهیل پرداخت‌های اعتباری از طرف خریدار به فروشنده، یک محصول ترکیبی بانکی در دست تولید است که علاوه بر اعتبارهای مدت‌دار، بخشی از این معامله با تسهیلاتی که برای خریدار منعقد می‌شود، پرداخت می‌شود. بدین ترتیب با ارائه این خدمت شرایط پرداخت مشتریان بهبود پیدا می‌کند.»

نجاتی با اشاره به برنامه تجارت شایان برای حضور در الکامپ ۲۷ گفت: «شرکت تجارت شایان در الکامپ امسال از لوگوی جدید خود رونمایی می‌کند و برنامه‌های ری‌برندینگ و تغییر هویت بصری را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین، در حوزه تأمین مالی زنجیره تأمین کارگاهی با همین عنوان برگزار خواهد شد.»

مدیر محصول شرکت تجارت شایان با اشاره به اهمیت این نمایشگاه در حوزه آی‌تی گفت: «برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث درهم‌آمیختن صنعت بانک و آی‌تی می‌شود و تعامل بین کسب‌وکار بانکی و آی‌تی باعث پیشرفت در حوزه بانک و محصولات آی‌تی می‌شود.»

 علاقه‌مندان به حضور و بازدید از غرفه تجارت شایان، می‌توانند از نهم تا دوازدهم تیرماه، به سالن ۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.