راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهم تاکسی‌های اینترنتی از بازار حمل‌ونقل درون‌شهری

سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری ۵/۵ الی ۶درصد است. محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، ضمن تأکید بر نقش مهم تاکسی‌های اینترنتی بر ساماندهی حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور و بدل‌شدن این سامانه‌ها به یار کمکی حمل‌ونقل عمومی بیان کرد: «حدود یک دهه از شروع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران می‌گذرد و همچنان می‌توان ظرفیت زیادی برای رشد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل نسبت به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و دیگر موارد متصور شد و دستیابی به این مهم نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است.»

به گزارش روابط عمومی شرکت اسنپ،‌ مدیرعامل اسنپ تاکسی‌های اینترنتی را راهکاری مؤثر برای کمک به ساماندهی حمل‌ونقل عمومی دانست و افزود: «در حال حاضر، بیش از همیشه نیازمند تغییر رویکردها در مدیریت شهری و درک بیشتر نسبت به مدل کسب‌وکاری‌مان هستیم تا بتوانیم نقش خود را در حمل‌ونقل درون‌شهری ایفا کنیم. با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، بدون شک شاهد فرصت عرضه ایده‌های نوآورانه بیشتری در کشور خواهیم بود.»

تاکسی‌های اینترنتی امکاناتی را فراهم کرده‌اند که پیش‌تر در صنعت تاکسی موجود نبود و به کاربران این امکان را می‌دهند که به‌راحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. از جمله مزیت‌های مستقیم تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به‌سهولت دسترسی، شفافیت قیمت‌گذاری و افزایش امنیت سفر اشاره کرد؛ همچنین این مدل حمل‌ونقلی نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

به گفته محمد خلج امروز سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور به ۹۲ درصد رسیده است. بااین‌حال، به دلیل پویایی بسیار زیاد این بازار سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری همچنان به جایگاه اصلی خود نرسیده است و چالش‌های زیادی بر سر توسعه این مدل حمل‌ونقلی وجود دارد.

پیش‌تر اسنپ در ماه پایانی ۱۴۰۲ اعلام کرده بود رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس را به ثبت رسانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.