راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جدایی معروف‌ترین عاشق و معشوق دنیای پرداخت بعد از 12 سال

شرکت ای‌بی (eBay) جدا شدنش از پی‌پل (Paypal) را اعلام کرد. ای‌بی در قسمت بازار فروش و پی‌پل در قسمت پرداخت به سرعت در حال رشد هستند. انتظار می رود این تغییر در سال ۲۰۱۵ به تحقق بپیونددد، در اصل بازگشت ای‌بی در سال ۲۰۰۲ مالکیت پی‌پل بود.

دن شولمن (Dan Schulman)، رئیس سابق امریکن اکسپرس آنلاین (American Express) و موبایل بیزنس، در حال گرفتن شغل در پی‌پل است و بعد از جدا شدن از شرکت ای‌بی مدیرعامل آن خواهد شد.

جدایی معروف‌ترین عاشق و معشوق دنیای پرداخت بعد از 12 سال

در سال ۲۰۰۲، پی‌پل برای این تجارت وابستگی زیادی به ای‌بی داشت. فروشندگان در سایت حراجی از پی‌پل استفاده می‌کنند به جای اینکه منتظر بمانند تا خریداران ایمیل‌شان را چک کنند – و پی‌پل را ترجیح می‌دهند علی‌رغم این که ای‌بی سعی می کند تا کاربران را مجبور به استفاده از یک سرویس پرداخت داخلی توسعه داده شده کند.

حالا، پی‌پل این تجارت را در اپلیکیشن تلفن‌های همراه دارد و ای‌بی تنها یک منبع مشتری است. (البته هرگز کاملا خوب یا وفادار نبوده، به طور مثال اکنون ای‌بی با سرویس تحویل در همان روز دیگر پی‌پل را ساپورت نمیکند.)

اولین چالش شولمن اطمینان پیدا کردن از بیل ردی (Bill Ready) مدیرعامل پی‌پل است که زیرمجموعه‌های شرکت Braintree را تصاحب کرده باشد در ادامه خروج ناگهانی دیوید مارکوس (David Marcus) از سمت ریاست پی‌پل.

استراتژی پی‌پل حول محور دو محصول می چرخد، اپلیکیشن‌های مصرفی، که به مردم اجازه می‌دهند برای محصولات در فروشگاه‌ها (مکان‌های سفارش با تجارت‌های نزدیک) پرداخت کنند و Braintree، که نرم‌افزارهای پرداخت قوی برای اپلیکیشن‌های تلفن همراه مانند Urben و HotelTonight است. پی‌پل به صورت یک شرکت مستقل رقابت‌های پرداخت متفاوت را مانند Square و Strip نشان می‌دهد. همچنین راهی برای کار با اَپل پیدا خواهد کرد، که به طور آشکار از اجرای Apple Pay جلوگیری کند.

جان دوناهو (John Donahoe) مدیر عامل شرکت ای‌بی، کسی است که پی‌پل را به صورت موقت اجرا کرد و به هیئت مدیره جدید خواهد پیوست، اما او بعد از جدایی به عنوان رئیس ای‌بی نخواهند ماند. دیوان ونگ (Devin Wenig) یکی از مدیران ای‌بی، تجارتی را به طور مستقل اجرا خواهد کرد.

منبع: پارسیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.