راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع فوق‌العاده آسان‌پرداخت پرشین برگزار شد

در جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت آسان‌پرداخت پرشین، افزایش سرمایه فعلی از مبلغ پنج هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال توسط سهام‌داران به تصویب رسید.

مجمع فوق‌العاده شرکت آسان‌پرداخت پرشین روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح با حضور ۸۸.۱درصدی سهام‌داران برگزار شد.

افزایش سرمایه ۶۰ درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب قطعی قرار گرفت و افزایش سرمایه از آورده نقدی سهام‌داران در اختیار هیئت‌مدیره قرار گرفت که ظرف ۲ سال اقدامت مقتضی جهت انجام آن صورت دهد و مجمع همچنین اعلام کرد که امیدواریم این افزایش سرمایه موجب رونق کسب‌وکار شرکت آسان‌پرداخت شود.

در پایان مجمع و بعد از تصویب افزایش سرمایه، به تعدادی از سؤالات سهام‌داران نیز پاسخ داده شد. مجمع در پاسخ به سؤال ریزشی بودن این نماد در سال گذشته بیان کرد: «شاخص کل بورس از سال ۱۳۹۹ ریزشی بوده و این روند اثرگذاری بلندمدتی بر این نماد داشته است.»

در پاسخ به سؤال دیگری که در خصوص نظام کارمزد مطرح شد، مجمع توضیح داد: «تعیین نرخ کارمزد با بانک مرکزی است و ما به‌عنوان یک شرکت psp وظیفه داریم با بانک مرکزی مذاکره کنیم، ولی سرمایه و هزینه را شرایط موجود اقتصادی تعیین می‌کند و افزایش نرخ تورم اثر منفی بر فضای کسب‌وکار داشته است. نرخ جدید نیز به‌زودی توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود.»

شرکت آسان‌پرداخت پرشین سال ۱۳۸۸ تأسیس شد. دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ سهام آسان‌پرداخت با نماد «آپ» در بورس عرضه عمومی شد و این شرکت رسماً به بورس پیوست.

هدف این شرکت گسترش و تسهیل خدمات پرداخت الکترونیک است و اجزای مختلف سیستم بر پایه مقررات ناظر بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در نظر گرفته شده است. همچنین به‌گونه‌ای طراحی شده که در برگیرنده طیف وسیع‌تری از انواع پرداخت الکترونیک باشد.

این هدف در شرکت آسان‌پرداخت پرشین با به‌کارگیری تجهیزات و ابزارهای ویژه پذیرش و انتقال تراکنش‌ها که در سیستم‌های پرداخت الکترونیک به‌روز دنیا استفاده می‌شود، میسر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.