راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حاشیه نمایشگاه فاینکس از محصول مشترک بانک پاسارگاد و گروه مالی فارابی رونمایی شد / همه‌چیز درباره نکسوکارت

در سومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در غرفه گروه مالی فارابی مراسم رونمایی از «نکسوکارت»؛ محصول مشترک بانک پاسارگاد و گروه مالی فارابی برگزار شد. طبق اعلام مسئولان این دو مجموعه در مراسم، کارکرد نکسو این‌گونه است که شما در صندوق‌های گروه مالی فارابی سرمایه‌گذاری می‌کنید و از طریق این کارت می‌توانید سرمایه خود را نقد و از آن استفاده کنید‌.

در حاشیه مراسم رونمایی از نکسوکارت، میثم عرب‌آبادی، مدیرعامل شرکت سهاسرمایه؛ به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی فارابی که در حوزه اتصال خدمات بانکی به بازار سرمایه فعالیت می‌کند، به بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌ها و عملکرد نکسوکارت پرداخت و در ابتدا اظهار کرد: «در سال گذشته با همکاری بانک پاسارگاد توانستیم پلتفرم بازار سرمایه را به این بانک متصل و در نمایشگاه فاینکس از یک محصول خاص به اسم نکسوکارت رونمایی کنیم. به عبارت دیگر، شرکت سهاسرمایه پلتفرم بازار سرمایه را در اختیار گروه مالی فارابی قرار داد و نکسوکارت به‌عنوان برند مشترک کارگزاری فارابی و بانک پاسارگاد متولد شد.»

او ادامه داد: «یکی از دغدغه‌های مردم نسبت به بازار سرمایه، نقد کردن سرمایه‌شان است که طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده با یک فاصله زمانی یک تا دوروزه باید درخواست وجه را در بازار مطرح کنند تا در نهایت پول وارد حساب بانکی شود. در این زمینه، گروه مالی فارابی با همکاری بانک پاسارگاد این مشکل را با افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد که کلیه شاخص‌های یک حساب بانکی را داراست، برطرف کرده است. بر این اساس دارایی مشتری در فارابی از طریق حساب دیجیتال و نکسوکارت، در اختیار فرد قرار می‌گیرد.»

عرب‌آبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هر میزان موجودی که در صندوق هدیه فارابی که صندوقی با درآمد ثابت و سود روزشمار است قرار دهید، در نکسوکارت شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با آن خرید کنید، درباره کارکردهای نکسوکارت گفت: «با نکسوکارت نیز همانند سایر کارت‌های بانکی می‌توانید عملیات‌ پایا و ساتنا را انجام دهید. همچنین کسب‌وکارها نیز می‌توانند با اتصال شماره شبا به دستگاه کارت‌خوان از نکسوکارت استفاده کنند.»

کارت بانکی نکسو یک کارت بانکی با ارزش افزوده بازار سرمایه است. مدیرعامل یکی از شرکت‌های گروه مالی فارابی در خصوص سایر ویژگی‌‌های این کارت توضیح داد: «تمامی محدودیت‌های تعیین‌شده برای این کارت همانند محدویت‌های بانک مرکزی برای نقل‌وانتقالات سایر کارت‌هاست و سقف ۱۰۰ میلیون تومان خرید از کارت و انتقال پایا از موارد تعیین‌شده برای نکسوکارت است.»

نکسوکارت که در پانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی رونمایی شده، در طول نمایشگاه امکان دریافت به‌صورت آنلاین را داشت و ظرف مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه در نمایشگاه صادر می‌شد. عرب‌آبادی ضمن بیان این مطالب، از رایگان بودن هزینه دریافت نکسوکارت تا پایان سال جاری خبر داد.

او در ادامه درباره برنامه‌های گروه مالی فارابی برای آینده نکسوکارت گفت: «در حال حاضر متقاضیان می‌توانند در سایت فارابی زون ثبت‌نام کنند و نکسوکارت خود را بگیرند و در همان‌جا نیز تراکنش‌های خود را مشاهده کنند. یکی از برنامه‌ها نیز این خواهد بود که اگر فردی قصد خرید صندوق طلا دارد، ما صندوق طلا را در نهاد مالی فارابی برای آن فرد خریداری می‌کنیم و به پشتوانه دارایی آن صندوق به میزان 50 درصد از موجودی صندوق به فرد مورد نظر وام تعلق می‌گیرد.»

روند و میزان سوددهی در نکسوکارت که بر مبنای سود صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی است، به میزان ۲۳.۵ درصد و به‌صورت سود روزشمار بوده که این سود به مانده پول مشتریان داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهاسرمایه با بیان این مطلب در ادامه درباره فعالیت و همکاری سایر بانک‌ها در زمینه خدمات بانک به‌عنوان سرویس گفت: «علاوه بر بانک پاسارگاد، بانک‌های دیگر هم وارد این حوزه شده‌اند و در حال آماده کردن سرویس‌های مربوطه هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.