راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال پینوست منتشر شد / موجی نو در اکوسیستم مالی کشور

شرکت «سها سرمایه هوشمند آینده» از اسفندماه ۱۳۹۹ با نگاهی متفاوت در جهت ساخت اکوسیستمی جدید در بازار سرمایه شروع به فعالیت کرد. «پینوست» نخستین محصول این مجموعه بود که فرایندی خلاقانه جهت تسهیل سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی به اکوسیستم مالی عرضه کرد. پس از آن «نکسوز» به‌عنوان بازوی سها در بازار بانکی عرضه شد تا با ایجاد اتصال میان این دو بازار، راهکاری خلاقانه به اکوسیستم مالی کشور ارائه دهد. حالا سها پس از دو سال از شروع این مسیر، گزارش سال خود را در ۲۴ صفحه منتشر کرده است.

پینوست (Pinvest) در لغت برگرفته از دو واژه Personal و Investment است که در حقیقت یک دستیار هوشمند مالی با بهره‌گیری از نگاهی متحولانه و فناورانه به مقوله سرمایه‌گذاری است که در پیوند با نکسوز، راهکاری خلاقانه برای سرمایه‌گذاری و نقدشوندگی سرمایه ارائه داده است.

در واقع زیرساخت سها به کاربران کمک می‌کند دارایی‌های خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند. سها با بهره‌گیری از رویکرد تغییر و تحول دیجیتال، اقدامات نوآورانه‌ای در جهت فرآیند سرمایه‌گذاری در صندوق‌‌های با سود روزشمار داشته است. در این مسیر، کاربران دیگر نیازی به طی کردن فرآیند سنتی سرمایه‌گذاری جهت واریز پول به صندوق‌های با سود روزشمار ندارند و کافی است حساب بانکی خود را به صندوق با سود روزشمار متصل کنند تا با امنیت بالا فرایند خودکار برداشت پول از حساب بانکی کاربر به صندوق‌ روزشمار و سودآوری روی وجوه در گردش آنها انجام شود.

در گزارش سالی که پینوست منتشر کرده، گفته شده که این تیم توانسته با ارائه زیرساخت به چهار درصد از بازار نئوبانک‌ها، بستری مطمئن برای کسب‌و‌کارهای حوزه مالی فراهم کند. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار کاربر از سرویس سها استفاده می‌کنند و بیش از پنج همت گردش مالی در این زیرساخت در گردش است.

سها با ارائه خدمات متنوع متناسب با نیاز مشتریان توانسته در یک سال گذشته بیش از دو میلیون تراکنش را مدیریت کند.

گزارش کامل عملکرد پینوست در سال ۱۴۰۲ را می‌توانید از اینجا بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.