پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نذر ۶۵۰۰ جلد کتاب با مشارکت فعالان صنعت فناوریهای مالی کشور
در اولین رویداد جایزه عصر تراکنش که دوشنبه ۱۴ اسفندماه و با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از مدیران ارشد صنعت فناوریهای مالی کشور برگزار شد، کمپینی با عنوان «نذر کتاب» بهمنظور فرهنگسازی در اکوسیستم فینتک و توسعه سواد مالی در اکوسیستمها و فضاهای کسبوکاری خارج از تهران توسط کارخانه نوآوری رسانه راهکار برگزار شد.
«نذر کتاب» یک کمپین مسئولیت اجتماعی است که با هدف اهدای پنج هزار جلد کتاب به کتابخانههای عمومی سراسر کشور، مراکز رشد، شتابدهندهها و پارکهای علم و فناوری استانی با هدف توسعه سواد مالی در کشور تعریف و در حاشیه رویداد «جایزه عصر تراکنش» برگزار شد. با استقبال بینظیر مهمانان و شرکتکنندگان این رویداد، نهتنها هدف اولیه کمپین محقق شد، بلکه در نهایت تأمین مالی ۶۵۰۰ جلد کتاب توسط حاضرین انجام شد.
همراهی یک اکوسیستم با کمپین فرهنگسازی
در کمپین نذر کتاب، کارخانه نوآوری رسانه راهکار تأمین ۳۲۵۰ جلد کتاب و فعالان و مدیران ارشد صنعت فینتک ایران ازجمله علیرضا ماهیار (ملی انفورماتیک)، احمدرضا ضرابیه (بیمه سامان)، احسان ترکمن (پرداخت الکترونیک سامان)، احمد رفیعزاده (فناپ)، مازیار نوربخش (افزارپرداز رمیس)، هومن سپهری (تندر نور)، عطیه پورفخیم (جیاساس)، سید ولیاله فاطمی اردکانی (گروه توسن)، اشکان ابراهیمی (آداک فناوری مانیا)، ایمان ارسطو (مرکز نوآوری پلنت)، رحمان بابازاده (کارگزاری فارابی)، مجید عبدالهخانی (رهند هوشمند نوین داده)، محمد فرجود (تفتا)، امیرحسین داوودیان (بانک تجارت)، بهنام کشانی (پردازش اطلاعات مالی مبنا)، پیمان اکبری (بازرگانی مبناکارت آریا)، صادق فرامرزی (فعال صنعت فناوریهای مالی)، محمد رضوان مدنی (بانک صادرات)، علیاکبر شعبانی (فرهاداکسچنج)، عماد ایرانی (فرداتک)، مجید حیدری (چابکآنلاین)، مسعود وکیلینیا (ارتباط فردا)، مظاهر مرجانی (فناوری اطلاعات پارمیس) و هومن امینی (دیجیپی) تأمین مالی ۳۲۵۰ جلد دیگر را تقبل کردند.
برای آینده فینتک
در رویداد جایزه عصر تراکنش کارتهایی با عنوان «نذر کتاب» در بین حاضرین پخش شد که هر کارت معادل ۱۰۰ جلد کتاب بود و هر یک از حاضرین بهصورت داوطلبانه و در راستای هدف اصلی این کمپین که توسعه سواد مالی بود، تعدادی کارت را دریافت و به تأمین مالی این کمپین کمک کردند. در نهایت و در کمتر از ۱۰ دقیقه ۶۵ کارت توسط فعالان صنعت فناوریهای مالی ایران دریافت شد تا امکان اهدای ۶۵۰۰ جلد کتاب مرتبط با دانش و مهارتهای سواد مالی و فینتک به جوانان و نوجوانان مشتاق سراسر کشور ازجمله مناطق کمتربرخوردار فراهم شود.
کارخانه نوآوری رسانه راهکار علاوه بر تأمین ۵۰ درصد از کتابهای این کمپین، همه امور مربوط به بستهبندی، ارسال و نظارت بر آن را هم متقبل شده است.