راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاشیدن سطل آب سرد دولت به روی طرح دقیق کارمزدها

متاسفانه همه چیز سیاسی است. متاسفانه دولت محترم احتمالا آن طور که برخی منتقدان جدی‌اش می‌گویند چشم به صندوق‌های رای دارد. متاسفانه مصلحت‌سنجی در همه چیز حضور جدی دارد. این روزها درباره دلایل و منطق کارمزد گرفتن از پذیرندهای کارت‌خوان انقدر گفته شده که وافعا دیگر لزومی ندارد درباره آن بگوییم. اگر فقط و فقط یک طرح باشد که بشود پشت آن ایستاد و گفت این طرح درستی است که در طول زمان باید کامل شود همین طرح دریافت کارمزد از خدمت‌گیرنده بود.

متاسفانه دولت با ورود خود و تغییر ریل کارمزدها بار دیگر جلوی استقلال صنعت پرداخت ایران را گرفت. دولت از جیب بانک‌ها خرج می‌کند و از های و هوی و جنجال‌ها دوری می‌کند. دولت ترجیح می‌دهد خودش را گرفتار و بدنام نکند و ترجیح می‌دهد همین مسیر غلط را ادامه دهد. متاسفانه همه چیز سیاسی است. خبرگزاری‌ها نوشته‌اند:

هیات دولت در جلسه اخیر خود به بانک مرکزی دستور داد تمام جوانب موضوع اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان را بررسی و پیشنهادهای لازم را درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد، به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور، اقدام کند. براساس تصمیم هیات دولت، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان به تعویق افتاد. بانک مرکزی چندی پیش تصمیم گرفت تا از ابتدای آبان ماه سال جاری به ازای هر تراکنش در دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی مبلغ 100 تا 120 تومان از دارندگان این دستگاه‌ها کارمزد دریافت شود که این کارمزد از حساب بانکی آنها کسر خواهد شد. براساس تصمیم هیات دولت، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان فعلا اجرایی نخواهد شد تا در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

دولت این بار صنعت پرداخت ایران را به چالش آب یخ دعوت کرده و متاسفانه بزرگان صنعت پرداخت مرد سیاست نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.