راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چارگون در واکنش به هشدار پلیس فتا اطمینان داد / هیچ هک و نشت داده‌ای اتفاق نیفتاده و هیچ داده‌ای از دست نرفته است

«چارگون» در پی انتشار پیامک هشدار پلیس فتا درباره عدم امنیت این سامانه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اتوماسیون اداری چارگون امن است.

در بیانیه چارگون آمده است: «پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسیون اداری با اینترنت، که در پی آن منجر به انتشار شایعات و اخباری نادرست درباره هک این سیستم‌ها شده است، تصریح می‌کنیم هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است.

متأسفانه شیوه و ادبیات اطلاع‌رسانی در این رابطه باعث ایجاد شایعات و نگرانی برای فعالان این حوزه و رسانه‌ها شده است. در روزهای گذشته تیم‌های فنی ما مطابق دستورالعمل‌هایی که بنا به شرایط خاص کشور از نهادهای ذیصلاح دریافت کردند، با اولویت بالا بررسی فاکتورهای امنیت سامانه‌های مشتریان را در دستور کار قرار دادند و طی مجموعه‌ای از اقدامات فشرده زیرساخت‌های تمامی مشتریان را بررسی کرده و در موارد لزوم پ‍یشنهادات ارتقای امنیت را ارائه دادند.

همچون ۲۵ سال گذشته به همه مشتریان و کاربران اطمینان می‌دهیم که امنیت اطلاعات و سامانه‌های آنها در صدر اولویت‌های ماست و در این راستا از هیچ اقدام اطمینان‌بخشی فروگذار نمی‌کنیم. ضمن س‍پاسگزاری صمیمانه از حسن‌ نظر و همراهی مشتریان و همه فعالان و رسانه‌ها، در صورت دستیابی به هرگونه اخبار تکمیلی، اطلاع‌رسانی رسمی و شفاف انجام خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.