راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی فوق‌العاده تجارت الکترونیک پارسیان کیش برگزار شد / تصویب افزایش سرمایه تا 5166 میلیارد ریال و اصلاح اساسنامه شرکت بر اساس ابلاغیه سازمان بورس

نیلوفر نادری / مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش نهم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۲.۵۱ درصد از سهام‌داران؛ نوید غلامی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش؛ عبدالعظیم قنبریان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش و رئیس مجمع؛ سیروس سلطانی‌پور، معاون مالی و عضو هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش و دبیر مجمع؛ یعقوب‌علی حسین‌زاده مقدم، نماینده گروه داده‌پردازی پارسیان و ناظر اول؛ ناصر سودایی، نماینده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و ناظر دوم؛ احمدرضا زمانی‌زاده، نماینده سازمان بورس و عباس رضالویی،‌ بازرس قانونی برگزار شد.

طبق صحبت‌های غلامی، این شرکت در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه یک میلیون تومان تأسیس شده و تا امروز پنج افزایش سرمایه را پشت سر گذاشته که سرمایه شرکت را به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال رسانده است. این شرکت که در سه زمینه تولید، پشتیبانی و بازرگانی فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۹۷ وارد بورس نیز شده است.

او در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد این شرکت در یک سال گذشته ارائه داد و گفت:‌ «این مجمع با هدف افزایش سهم و اصلاح اساسنامه شرکت بر اساس ابلاغیه سازمان بورس برگزار شده است، اما قبل از اینکه به این دو مورد بپردازم، بهتر است درباره عملکرد شرکت در یک سال گذشته صحبت کنم. ترکیب سهام‌داران تا پایان سال، قبل از بسته شدن سهام به این صورت بوده که ۲۳.۱۹ درصد از سهام‌داران ما را افراد حقیقی و ۷۶.۸۱ درصد را سهام‌داران حقوقی تشکیل داده‌اند. وضعیت سهام نیز به این صورت بوده که با درصد شناوری سهم ۵۸.۲۶درصدی، ۲۰۴ روز معامله نماد، قیمت سهم ۹ هزار و ۳۸۰ هزار ریالی در ابتدای سال مالی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ ریالی در انتهای آن روبه‌رو بوده‌ایم. همچنین،‌ ارزش بازارمان از ۱.۴ همت در ابتدای سال به ۲.۴ همت در انتهای سال تغییر کرده است.»

غلامی با اشاره به اینکه این مجمع با هدف تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه شرکت و اصلاح اساسنامه آن طبق ابلاغیه سازمان بورس برگزار شده است، توضیح داد: «افزایش سهامی که از آن صحبت می‌کنیم، قرار است از دو طریق اتفاق بیفتد؛ یکی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها که شامل ساختمان شرکت واقع در میرداماد می‌شود و دیگری از محل سود انباشته که به‌ ترتیب سه‌ میلیارد و 100 میلیون ریال و ۲۷۰ میلیارد ریال خواهد بود. بدیهی است که افزایش سهام از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اگرچه ممکن است ما را در تأمین منابع مالی مورد نیازمان کمک کند، اما آورده نقدی و سودی نخواهد داشت و فقط به اصلاح ساختار مالی، کاهش ریسک، بهبود نسبت مالکان، شفافیت صورت‌های مالی و بالا بردن پتانسیل اخذ تسهیلات منتهی خواهد شد. در مورد افزایش سهم از محل سود انباشته نیز باید بگویم که با هدف جلوگیری از خروج نقدینگی و معافیت مالیاتی انجام می‌شود. این افزایش سهام قرار است ما را به سرمایه‌ 5166 میلیارد ریالی برساند.»‌

غلامی بعد از اینکه بازرس قانونی گزارش خود را درباره گزارش توجیهی هیئت‌مدیره راجع به افزایش سرمایه شرکت خواند، درباره هدف دوم تشکیل این مجمع صحبت کرد: «در ابلاغیه‌ سازمان بورس به ما این‌طور آمده که اساسنامه فعلی‌مان با اساسنامه مورد نظر سازمان بورس تفاوت‌هایی دارد و قرار شده این تفاوت‌ها برطرف شود. به همین منظور باید تعدادی ماده اصلاح شده و تعدادی تبصره به آن اضافه شود که مربوط به مواد ۱۴، ۱۸، ۲۰ و ۲۸ می‌شود. یکی از مهم‌ترین تبصره‌هایی که در اساسنامه جدید مورد توجه قرار می‌گیرد به پرداخت کامل سود به صاحبان سهام، حداکثر ظرف چهار ماه بعد از تصمیم مجمع عمومی درباره تقسیم سود برمی‌گردد که برای سها‌م‌داران اتفاق مثبتی خواهد بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.