راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشارات راه پرداخت با حمایت بیت‌پین «آینده پول» را منتشر کرد / مروری بر تغییرات مالی؛ از به حاشیه رفتن پول نقد تا ظهور رمزارزها

کتاب «آینده پول» به قلم اسوار پراساد و به همت انتشارات دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. برگردان این کتاب به زبان فارسی، به قلم امیرحسین مردانی و با همراهی گروه آکادمی بیت‌پین، ترجمه و به یاری انتشارات راه پرداخت به‌عنوان بخشی از کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

کتاب آینده پول مرور عمیقی بر تغییرات مالی از پایان پول نقد تا ظهور رمزارزها دارد و چگونگی تأثیر این تغییرات بر اقتصادها را تشریح می‌کند. تحولات مالی که امروزه شاهد آن هستیم، هرچند نوآورانه‌اند، اما در مقایسه با آزمایش‌های پیچیده‌ای که در جهان در حال انجام است، پیشرفت و تحول عظیمی به نظر نمی‌رسد. این روزها انجام عملیات بانکداری با لپ‌تاپ یا خرید قهوه با تلفن همراه اقداماتی معمولی به نظر می‌آیند.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، دورشدن از پول نقد هم زمینه‌ساز و هم پیامد دیگر تغییرات بزرگِ در جریان است. دنیای اقتصاد در آستانه تحولی بزرگ است که منجر به تأثیری چشمگیر بر خانواده‌ها، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران، بانک‌های مرکزی و دولت‌ها خواهد شد. در چند سال اخیر، نحوه پرداخت هزینه‌ها در کشورهای ثروتمندی همچون آمریکا و سوئد تغییر کرده است؛ البته این تغییرات در کشورهای فقیرتر همچون هند و کنیا نیز قابل مشاهده‌اند.

همان‌طور که اِسوار پراساد (استاد اقتصاد در دانشگاه کرنل) توضیح می‌دهد، دنیای مالی در حال دگردیسی بزرگی است که تأثیرات آن بر شرکت‌ها، بانک‌ها، دولت‌ها و در واقع بر جامعه به‌طور کلی احساس می‌شود. دگرگونی در سیستم پولی نحوه زندگی روزمره افراد را زیرورو خواهد کرد. مهم‌تر از همه، نویسنده کتاب پیش‌بینی می‌کند که پایان پول نقد فیزیکی به‌زودی فرامی‌رسد و نه تلفن‌ها یا کارت‌های اعتباری، بلکه بانک‌های مرکزی با ظهور رمزارزها به توسعه و استفاده از رمزارزهای خود ترغیب می‌شوند. در نهایت، این کتاب سعی می‌کند آینده پول را به‌ روشنی ترسیم کند و راهنمایی باشد برای دستیابی به بهترین نتایج در آینده. امید است که این ترجمه، قدم مثبتی در توسعه اکوسیستم فین‌تک و همچنین افزایش سواد حوزه رمزارز برای فارسی‌زبانان باشد.


 درباره حامی


بیت‌پین یکی از صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال ایران است. این صرافی علاوه بر ارائه ابزارها و خدمات کاربردی، امکان خرید آسان و ترید با پلتفرم حرفه‌ای را برای خریدوفروش بهترین رمزارزهای مطرح و پرطرفدار بازار مانند بیت‌کوین، تتر، اتریوم و دوج‌کوین برای کاربران ایرانی در سراسر جهان فراهم کرده است. علاوه بر این، بیت‌پین سرویس‌های دیگری نیز دارد. این سرویس‌ها شامل ساخت‌ کارت هدیه ارز دیجیتال و آکادمی تخصصی آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.