راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل مجموعه فینووا در جشنواره فناوری اطلاعات توضیح داد / ارتباط فردا مدلی برای تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ

دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور (ITWEEKEND)، با حمایت هلدینگ ارتباط فردا در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

در این جشنواره فرشید اردوانی، مدیرعامل مجموعه فینووا از شرکت‌های هلدینگ ارتباط فردا در ارتباط با نقش ایده‌های بزرگ در موفقیت گفت که دانش افراد در این زمینه‌، محور اصلی است و درباره این موضوع توضیح داد که چگونه می‌شود با داشتن ایده‌های بزرگ به ظرفیت‌های بزرگ‌تر و بیشتری متصل شد.


ایده ما تبدیل به یکی از حلقه‌های ایده بزرگ‌تر خواهد شد


اردوانی مطرح کرد: «اگر استارتاپ‌های کوچک بتوانند ایده خود را به ایده بزرگ‌تری متصل کنند، مانند قطره‌ای که به دریا وصل می‌شود، می‌توانند کسب‌وکار خود را پایدارتر کنند. برای متصل‌شدن به یک ایده بزرگ مطالعه، کسب اطلاعات، شناخت بازار و شناخت توانمندی‌های تیم لازم است و باید پلتفرم‌هایی که می‌توان ایده را از طریق آنها ارائه کرد شناسایی شوند.»

او در ادامه افزود: «ایده باید به نقشه بزرگ‌تری متصل شود و به‌ این‌ ترتیب کسب‌وکار و ایده ما تبدیل به یکی از حلقه‌های ایده بزرگ‌تر خواهد شد. اگر با این دید به ایده نگاه کنیم و به دنبال برقراری اتصال با شرکت‌ها و تیم‌های دیگر باشیم، در این صورت ایده‌ها و تأمین‌کننده‌های جدیدتری به ما متصل خواهند شد و این‌گونه می‌توان از مشکلات احتمالی نجات پیدا کرد. برای مثال شرکت ارتباط فردا در ابتدای تأسیس نتوانسته بود مجوز psp که به‌تازگی از طریق شاپرک معرفی شده بود را دریافت کند و به این صورت یا باید کسب‌وکار خود را تعطیل می‌کرد یا باید به دنبال راه‌حل جدیدی می‌گشت؛ بنابراین شرکت خود را به ایده‌های جدید متصل کرد تا بتواند یک بیزینس پلتفرم را شکل دهد و در نهایت تبدیل به پلتفرم نوآوری شد.»

اردوانی اظهار کرد: «در این مسیر خدمات پرداخت (که در ابتدا نیازمند مجوزش بودیم) به یکی از اجزای سرویس‌ها تبدیل شد و در همان زمینه هم به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شویم که با چندین شرکت پرداختی بزرگ کشور کار می‌کنیم و شاید جزو تنها بازیگرانی باشیم که با پی‌اس‌پی‌های بزرگ قرارداد داریم. شرکت‌های متعددی مانند فینوتک در این زمینه به وجود آمدند که در زمینه APIها و نوآوری باز کار می‌کنند و شرکت فینووا که در حوزه‌های فضای کار اشتراکی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت می‌کند و روی تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکار تخصص دارد.»


برای محقق کردن ایده‌های بزرگ، تیم‌های قوی لازم است


مدیرعامل مجموعه فینووا خاطرنشان کرد: «به‌ این‌ ترتیب ارتباط فردا مدلی برای چگونگی تبدیل ایده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ و بستری برای زایش و خلق ایده‌های جدید است. هم‌زمان ارتباط فردا و شرکت‌های تابعه‌اش در مراحل مختلفی از الحاق به بورس هستند و به‌ این‌ ترتیب آینده جدیدی برای این مجموعه شکل خواهد گرفت.»

اردوانی در انتها باتوجه‌به تجربه‌ای که در صنعت پرداخت و مربیگری در زمینه کوچینگ مدیران عامل و مدیریت ارشد دارد گفت: «برای محقق کردن ایده‌های بزرگ، تیم‌های قوی لازم است و برای‌ اینکه تیم قوی داشته باشیم، حتماً باید بتوانیم افراد مناسبی را گرد هم آوریم تا بتوانیم DNA سازمانی را شکل دهیم و در اینجا متوجه اهمیت بحث سرمایه‌های انسانی خواهیم شد.»

همچنین در پنل استارتاپ‌های موفق این رویداد، پویان عطاآبادی، مدیر اجرایی آبانک یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ارتباط فردا، داستان آغاز آبانک از یک تیم استارتاپی و تبدیل به یک استارتاپ موفق را تشریح کرد.

به گفته او آبانک توانست پس از دو سال تلاش مستمر، به‌عنوان یک استارتاپ و با هویتی استارتاپی، هسته اولیه خود را شکل دهد و اعتماد بانک عامل را جلب کند. در حال حاضر اپلیکیشن آبانک جایگاه خود را در بین اپلیکیشن‌های بانکی کشور به دست آورده؛ به‌طوری‌که اپلیکیشن منتخب هیئت داوران و کمیته فنی فینتکس شد و همچنان به دنبال اهداف بلندتری است.

عطاآبادی همچنین با تأکید بر اهمیت حفظ و نگهداری افراد نخبه و متخصص حوزه فناوری در کشور اعلام کرد که این روزها یافتن و جذب افراد متخصص، اصلی‌ترین چالش استارتاپ‌ها در کشور است.

او در پایان ایجاد بستر پویا و امن برای رشد استارتاپ‌ها را مهم‌ترین درخواست و انتظار آنها از مراجع ذیصلاح دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.