راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسامی سخنرانان ایرانی دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ اعلام شد

دبیرخانه دائمی ایکوبیگ در نظر دارد با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی ایکوبیگ، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی در حوزه صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی کمک به توسعه و تحول نظام بانکی و مالی کشور به منظور ایفای نقش موثر و کارآمد یک نهاد خصوصی در توسعه پایدار کشور و تعهد به مسئولیت اجتماعی نماید. در همین راستا دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی (ایکوبیگ) با هدف ایجاد تعامل سازنده بین بانک‌ها و موسسه‌های مالی ایران و جهان مهر ماه ۱۳۹۳ برگزار می‌شود.

دکتر سیدکاظم صدر، دکتر محمد طبیبیان، دکتر طهماسب مظاهری، دکتر سیدعباس موسویان، دکتر سیدمحمد سعید نوری نائینی، دکتر فرهاد نیلی و دکتر بهروز علیشیری از جمله سخنرانان ایرانی این کنفرانس خواهند بود.

دکتر سیدکاظم صدر، فارغ‌التحصیل دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا است و سابقه سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. همچنین کتب و مقالات بسیاری در حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی و اقتصاد منابع طبیعی از وی به انتشار رسیده است.

دکتر محمد طبیبیان دارای دکترای اقتصاد از آمریکا است. وی معاون سابق اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل دفتر اقتصاد کلان این سازمان و دارای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بسیار در حوزه بانکداری و سیاست‌های پولی و ارزی و همچنین برنامه‌ریزی و سیاست‌های بخش عمومی بوده است. طبیبیان آثار علمی متعددی داشته از جمله ۶ کتاب و تعداد زیادی مقالات علمی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه.

دکتر طهماسب مظاهری رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران و وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی یکی دیگر از سخنرانان دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ است. وی فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و عضو هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران است.

دکتر سیدعباس موسویان دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و دارای دکترای فقه اقتصادی و دکترای تفسیر و علوم قرآنی از حوزه علمیه و کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی است. موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران و عضو کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار تهران نیز می‌باشد و دارای مقالات علمی متعدد در حوزه بانکداری اسلامی و برنده جوایز علمی بسیار از جمله: رتبه دوم دومین جشنواره بین‌المللی فارابی است.

یکی دیگر از سخنرانان دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ دکتر سیدمحمد سعید نوری نائینی عضو هیئت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی ایران است. وی دارای مدرک دکترای توسعه اقتصاد بین‌الملل از دانشگاه کرنل امریکا و سفیر و نماینده دائم سابق ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد بوده است. نوری نائینی همچنین عضو هیئت علمی و اولین استاد نمونه گروه اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مستقل شورای جهانی فائو است.

دکتر فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ایران نیز یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس است. وی دارای دکترای اقتصاد کلان از دانشگاه یورک انگلستان و مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی و مدیرکل سابق اقتصادی مرکزی ایران بوده است. دکتر فرهاد نیلی دارای مقالات علمی بسیار در حوزه پولی و بانکی می‌باشد.

دکتر بهروز علیشیری معاون و مشاور وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از دیگر سخنرانان این کنفرانس است. وی جانشین نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع شورای وزیران مجامع بین‌المللی نظیر بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و صندوق اوپک از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ بوده است. علیشیری فارغ‌التحصیل دکتری جامعه شناسی اقتصادی و توسعه از دانشگاه تهران بوده و نویسنده و مترجم کتب فراوانی از جمله «نظام جهانی و جهانی شدن» است.

لازم به ذکر است دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ با عنوان «نظام بانکی و تحولات اقتصادی پیش‌رو» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۹ و ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۳ برگزار می‌شود. علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای حضور در این رویداد می توانند به سایت دبیرخانه کنفرانس ایکوبیگ به آدرس www.icobige.ir مراجعه کنند.

منبع: ایکوبیگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.