راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داده‌های تپسی نشان می‌دهد / استقبال کاربران و افزایش سفر‌ها با راه‌حل پرداخت اعتباری

آبان‌ماه سال گذشته بود که تپسی از راه‌اندازی سرویس پرداخت اعتباری خود با نام «تپسی‌پی» خبر داد تا کاربرانش بتوانند بدون پرداخت هزینه از خدمات این تاکسی اینترنتی استفاده و در پایان ماه بدهی خود را تسویه کنند. پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی این سرویس، تپسی اعلام کرده که خدمت جدیدش هم‌اکنون برای 40 درصد از کاربران فعال در دسترس است.

نگار عرب، مدیر ارتباطات سازمانی تپسی در این خصوص گفت: «یکی از اهداف اصلی تپسی، شناسایی و رفع نیاز کاربران است. داده‌های ما نشان می‌داد که به طور میانگین از هر پنج تراکنش روزانه، یک تراکنش به خطا منجر می‌شود که موجب اتلاف زمان کاربران و در نتیجه تجربه بد آنهاست؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با فراهم کردن امکان پرداخت اعتباری در محصولات‌مان، افزایش رضایت کاربران را رقم بزنیم.»

او با اشاره به یکی از دلایل افزایش سفرهای تپسی، توضیح داد: «از مزیت‌های پرداخت اعتباری می‌توان به عدم نیاز کاربران برای مراجعه به درگاه پرداخت و وارد کردن اطلاعات بانکی در هر سفر اشاره کرد. علاوه بر این، ممکن است همه ما به طور موقت موجودی حساب کافی برای استفاده از خدمات عمومی نداشته باشیم. خوشحالیم که اعلام کنیم راه‌حل پرداخت اعتباری در همین مدت کوتاه موجب افزایش قابل توجه سفرهای ما شده است.»

در حال حاضر پس از فعال‌سازی خدمت اعتباری تپسی، تا مبلغ 600 هزار تومان اعتبار به صورت پیش‌فرض برای هر کاربر در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که در صورت عدم تسویه تا هفت روز پس از موعد مقرر (پایان هر ماه)، شش درصد جریمه دیرکرد به ازای هر ماه تأخیر لحاظ می‌شود. همچنین امکان استفاده از سرویس پرداخت اعتباری در این شرایط از کاربر سلب خواهد شد. به گفته تپسی در 14 ماه نخست این سرویس که به BNPL نیز شناخته می‌شود، به طور میانگین در 82 درصد موارد، کاربران به‌موقع اقدام به تسویه‌حساب خود کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.