راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر مطرح کرد / آموزش و تربیت؛ راه‌حل مدیریت مهاجرت نیروی متخصص

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در نشست دغدغه نگهداشت و بیم از مهاجرت متخصصان ضمن برشمردن عوامل تأثیرگذار بر مهاجرت، آموزش و تربیت را یکی از راهکارهای اصلی برای مدیریت مهاجرت نیروهای متخصص می‌داند.

نشست تخصصی دغدغه نگهداشت و بیم از مهاجرت متخصصان با حضور علی نوری، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر، عسل آغاز، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، محمدصادق آزادانی، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت توسعه و نوآوری شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی نوری، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه تاب‌آوری و نوآوری همه مراکز فناوری اطلاعات بر نیروی انسانی متمرکز است، گفت: «وضعیت نیروی انسانی را باید از ابعاد مختلف بررسی کرد؛ جمعیت‌شناختی یکی از این ابعاد است که بررسی ایران از نظر جمعیتی نشان می‌دهد که بافت جمعیتی امروز کشور بیانگر این است که با این وضعیت، با جمعیت سالخورده در سال ۱۴۲۰ مواجه خواهیم شد که هشدارآمیزاست.»

او در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر مهاجرت می‌کنند، گفت: «مهاجرت نیز یکی دیگر از موضوعات مرتبط با نیروی انسانی است. رصدخانه ملی مهاجرت در نظرسنجی با بیش از ۸۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱، دلایل مهاجرت افراد را بررسی کرده است؛ نگرانی‌های آینده و تورم، نوسان نرخ ارز و عوامل اقتصادی است. با توجه به اینکه این دلایل، در حوزه کلان و اقتصادی هستند، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها توان مدیریت آنها‌ را ندارند.»
او ادامه داد: «تقریباً اگر هر فردی که مهاجرت می‌کند، مدرک لیسانس داشته باشد؛ حدود ۴۵ هزار دلار برای کشور هزینه دارد.»

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره علاقه و میل به بازگشت بین مهاجران ایرانی صحبت کرد و طبق گفته او، با بررسی‌های انجام شده، مهاجران ایرانی هیچ میل و رغبتی به بازگشت به کشور ندارند.

نوری یکی از موضوعات مرتبط با نیروی انسانی را فناوری دانست و گفت: «با پیشرفت‌های تکنولوژی همچون هوش مصنوعی، گفته می‌شود که دیگر به نیروی انسانی نیازی نیست و با هوش مصنوعی، مشاغل قبلی حذف شده و مشاغل جدیدی مبتنی بر این فناوری‌ها ایجاد شده است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد که نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه با گسترش فناوری‌های نوین به نیروی انسانی نیازی است، صحبت کرد بلکه با گسترش تکنولوژی‌ها، نیاز به نیروی انسانی تغییر می‌کند و نیازمند افراد جدید با تخصص‌های جدید خواهیم بود.

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در ادامه با انتقاد از اینکه در حوزه فناوری اطلاعات به آموزش نیروهای متخصص توجه نشده است، بیان کرد: «آموزش و تربیت نیروی انسانی بسیار مهم است؛ مدیران باید در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای سازمان خود، تلاش کنند. برای یهود وضعیت فعلی نیروی انسانی و حل مسائلی همچون مهاجرت، تدوین برنامه مشخص برای تربیت نیروی انسانی راه‌گشاست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.