راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهراب ثامنی از جذاب‌ترین بخش رویداد ۹ ژانویه می‌گوید / ارائه‌ها بسیار شنیدنی بودند

دومین روز از رویداد ۹ ژانویه برگزار شد. این رویداد فرصتی برای پرداختن به تحولات اکوسیستم رمزارز و بلاکچین ایران و جهان است. زربان یکی از شرکت‌های حاضر در بخش نمایشگاهی این رویداد بود. در گفت‌وگو با سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان، به جذاب‌ترین بخش‌های رویداد از نگاه او پرداختیم و دلیل حضورشان را در این رویداد بررسی کردیم. همچنین، در ادامه گزارشی تصویری‌ از حضور شرکت زربان در رویداد ۹ ژانویه را مشاهده می‌کنید.

مدیرعامل زربان با اشاره به جذاب‌ترین بخش رویداد ۹ ژانویه گفت: «من فکر می‌کنم در این رویداد مقاله‌های خوبی ارائه شده است و شخصاً صحبت‌های سهیل نیکزاد را بسیار دوست داشتم.»

سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان، درباره پلتفرم زربان توضیح داد: «پلتفرم مدیریت وثیقه و بدهی غیرمتمرکز زربان، پلتفرمی زیرساختی مبتنی بر قرارداد هوشمند روی بستر بلاکچین آربیتروم است که فرایندهای مدیریت وثیقه، وام، سپرده و اختیار موقعیت بدهی ریالی را در ساختاری غیرمتمرکز انجام می‌دهد.»

او با اشاره به هدف زربان از حضور در این رویداد گفت: «زربان یک فناوری زیرساختی است، چون بر بستر مجموعه قراردادهای زربان اکوسیستمی از محصولات متنوع رشد خواهد کرد و تعداد پرشماری بیزینس و استارتاپ روی این اکوسیستم هم برای خود و هم برای کاربران خلق ارزش می‌کنند. بسیاری از سرویس‌های وام‌دهی و سپرده‌گذاری می‌توانند برای اعتبارسنجی وثایق رمزارزی، از زیرساخت زربان استفاده کنند. این رویداد فرصتی است برای معرفی سرویس‌های زربان تا درنهایت دارندگان سرمایه ریالی و دلاری با سپرده‌گذاری در این پلتفرم از آن کسب سود کنند، یا با توسعه محصولات دیگر بر بستر زربان برای کاربران ارزش‌آفرینی داشته باشند. »

به گفته مدیرعامل زربان، با تأمین نقدینگی در استخرهای نقدینگی پلتفرم تبادل غیرمتمرکز یونی‌سواپ، امکان کسب کارمزد روی تبادلات صورت‌گرفته بر بستر بلاکچین برای همگان محقق می‌شود.

ثامنی در پایان گفت: «زیرساخت زربان، مثل پلتفرم MakerDAO، زیست‌بومی خواهد شد که بسیاری از ذی‌نفعان حوزه رمزارز و بلاکچین می‌توانند روی آن کسب‌وکارهای متنوع و نوآورانه ایجاد کنند و این فرصت هم به تقویت اکوسیستم بلاکچین در کشور کمک خواهد کرد، هم با ارائه خدمات غیرمتمرکز امنیت دارایی کاربران را افزایش خواهد داد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.