راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با مرکز وسعت در شرکت کاشف آشنا شوید / رسیدگی به عملیات مشکوک بانکی در مرکز «وسعت» شرکت کاشف

مرکز وسعت یکی از بخش‌های شرکت کاشف است که وظیفه پیشگیری، شناسایی و رسیدگی به عملیات مشکوک بانکی  را برعهده دارد.

شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف از سال 1392 به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه ملی انفورماتیک با هدف مدیریت امنیت بانکداری الکترونیک راه‌اندازی شد و تاکنون در حال فعالیت است.

ازجمله مأموریت‌های کاشف می‌توان به مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات در نظام بانکی از طریق ایجاد پنجره واحد تحت نظارت بانک مرکزی برای مدیریت جامع رخدادهای امنیتی، طراحی زیرساخت‌‏های امن، تدوین الزامات امنیت اطلاعات، نظارت و ممیزی، آگاهی‌رسانی و کاهش سطح مخاطرات امنیتی و تهدیدات سایبری در سامانه‌های بانکداری الکترونیکی تمامی‌ نهادهای حوزه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی، تعامل با نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی کشور و نیز همکاری با بخش دولتی و خصوصی و مراکز امداد رایانه‌‏ای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

مرکز وسعت یکی از مراکز شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف است که با هدف خودکارسازی و هوشمندسازی نظام مقابله توسط شرکت کاشف راه‌اندازی شده است. همچنین، این مرکز با استفاده از اطلاعات نظام مبادلات پولی، آماده واکنش سریع و بی‌درنگ به فعالیت‌های مجرمانه در نظام پولی و بانکی؛ به‌ویژه در حوزه قمار است.

اقدامات مرکز وسعت در کاشف در سه بخش کلی قابل‌ دسته‌بندی است که این بخش‌ها شامل پیشگیری، شناسایی و رسیدگی می‌شود.

طبق این گزارش، به تازگی اعلام شد که انجمن فین‌تک و شرکت کاشف در راستای تشخیص عملیات مشکوک بانکی و پرداخت الکترونیکی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.