راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اهمیت و نقش روابط عمومی در فرهنگ‌‌‌سازی و توسعه استفاده از بانکداری الکترونیک

روابط‌عمومی نقش‌های زیادی باید ایفا کند که یکی از آنها فرهنگ‌سازی است. در دنیای کنونی با توجه به فناوری‌های به‌وجود آمده، سلایق، خواسته‌ها و انتظارات مردم در حال تغییر است. لذا اگر روابط‌عمومی‌ها نتوانند فرهنگ‌سازی‌های نوین را جا بیندازند و مخاطبان‌شان را با آن هماهنگ نکنند، مطمئنا سازمان‌شان توسعه پیدا نخواهد کرد.

امروزه بانکداری الکترونیک امری واجب است و اگر روابط‌عمومی‌ها نتوانند فرهنگ‌سازی کنند که مردم به جای مراجعه به شعب از طریق تلفن همراه یا اینترنت به بانکداری خود دسترسی پیدا کنند و کمتر از پول کاغذی استفاده شود، قطعا مشکلاتی برای جامعه و همین‌طور بانک‌ها ایجاد خواهد شد.

باید به مرور شعب بانک‌ها کم شود و بانک‌ها به خانه‌های مردم، محل کارشان و تلفن همراه آنها بروند. این کار را روابط‌عمومی‌ها باید عملی کنند؛ زیرا اگر جایی دیگر این را انجام دهد مطمئنا به جایی نمی‌رسد. روابط‌عمومی‌ها پل ارتباطی ميان سازمان و رسانه‌ها هستند – با توجه به اینکه رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند – این روابط‌عمومی‌ها هستند که می‌توانند ذهن و روش‌ها را تغییر دهند.

دکتر غلامرضا کاظمی دینان

منبع: ویژه‌نامه بانکداری الکترونیک عصر ارتباط، شماره 12

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.