راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعالان بانکی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک پاسخ دادند / چک الکترونیک می‌تواند جایگزین چک کاغذی شود؟

صدور چک الکترونیک یا دیجیتال در آبان‌ماه سال 1401 با بانک‌های صادرات، تجارت و پارسیان شروع شد و در حال حاضر تعداد بانک‌های فعال در این پروژه به 11 بانک رسیده است. روند کند صدور این نوع چک مورد انتقاد کارشناسان است که به این بهانه، از برخی فعالان حوزه بانکداری در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت این سؤال پرسیده شد که با شرایط فعلی نظام بانکی ایران، آیا چک الکترونیک می‌تواند جایگزین چک کاغذی شود؟

اولین چک الکترونیک در سال گذشته با حضور مسئولان بانک مرکزی و مدیران بانکی صادر شد. در آن زمان، سه بانک صادرات، تجارت و پارسیان وارد پروژه چک دیجیتال شدند و با گذشت زمان، تعداد بانک‌ها در این زمینه به 11 بانک رسیده است.

روند کند صدور چک الکترونیک در بانک‌ها مورد انتقاد کارشناسان است و طبق گفته مسئولان بانک مرکزی، بانک صادرات به نسبت سایر بانک‌ها وضعیت مناسبی در صدور چک دیجیتال دارد و بر اساس آخرین آمار بیش از دو میلیون فقره چک الکترونیک در سامانه چکنو صادر شده است.

به همین منظور، در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در خصوص این موضوع گزارشی ویدئویی تهیه شده و در گفت‌وگو با کارشناسان به این سؤال پاسخ داده شد که «چک الکترونیک می‌تواند جایگزین چک کاغذی شود؟»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.