پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نشست تخصصی معرفی محصولات، ظرفیتها و خدمات نوین بانک صادرات ایران با ارائه توانمندیها و ظرفیتهای جدید این بانک و شرکتهای ابزاری با تأکید بر شخصیسازی خدمات براساس نیازهای مشتریان و بنگاههای اقتصادی با حضور مدیران بانک، مدیران عامل و کارشناسان شرکتهای تابعه بانک، فعالان بازار سرمایه، کارشناسان شرکتها و اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست از انتشار عمومی نئوبانک صادرات از اول آذرماه خبر داده شد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مهدی اقبالی راد، معاون شعب در این نشست که در لینوکس ۲۰۲۳ برگزار شد با بیان اینکه مدلهای مختلف کسبوکار در دنیای بانکداری به سرعت در حال تغییر و تحول است، گفت: «بانکها در مسیر تحول دیجیتال در صف اول قرار دارند و بانک صادرات ایران نیز گامهای بلندی در این مسیر برداشته که نتایج آن قابل رصد و رؤیت است.»
او تأکید کرد: «ظرفیتهای شرکتهای تابعه بانک ازجمله مهمترین ابزارهای قابل دسترس بانکهاست.»
اقبالی راد افزود: «آنچه امروز در ارائه خدمات نسل چهارم خدمات بانکداری مورد توجه است، ارائه خدمات طبق نیاز بنگاههای اقتصادی و مشتریان و عمدتاً بر شخصیسازی خدمات استوار است. برطرفکردن نیازهای مالی و بانکی مشتریان، بستر فعالیتهای فردای بانک صادرات ایران است.»
در این نشست قابلیتها و ظرفیتهای بانکداری دیجیتال بهویژه خدمات نوین نوبانک، اکوسیستم بانکداری باز، اهم خدمات در بانکداری باز، تشریح قابلیتهای کارت تجاری، سامانه توثیق الکترونیکی داراییهای بانک صادرات ایران با توجه به داشتن ۵۱ میلیون حساب، ۳۵ میلیون کارت فعال و درگاههای مختلف بانکداری الکترونیک توسط امیرحسین آقامحمدی، رئیس اداره کل خدمات نوین بانکی بانک صادرات ایران تشریح شد.
او با معرفی قابلیتهای جدید نئوبانک صادرات ایران از انتشار عمومی اپلیکیشن این خدمت جدید از اول آذرماه خبر داد.
آقامحمدی تعداد تراکنشهای روزانه در بانک صادرات ایران را ۴۰ میلیون اعلام کرد و افزود: «بیش از ۵۷ درصد این تراکنشها بر بستر اپلیکیشن موبایلی همراهبانک انجام میشود.»
اهمیت تقویت زیرساختهای بانکداری جامع
فریدون صالحیان، رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی بانک صادرات ایران بهعنوان دبیر این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت تقویت زیرساختهای بانکداری جامع و نقش مؤثر آن در اختصاصیسازی خدمات بانکداری در دنیای امروز گفت: «توجه بانک صادرات ایران به ارائه خدمات بانکداری جامع با سازوکارهای مختلف دنبال میشود؛ بهنحویکه شرکتهای بزرگ در نزدیکترین لایه به ستاد مرکزی بانک صادرات ایران، یک کارمند بهعنوان RM (مدیر حساب) دارند.»
او همچنین در خصوص مزیتها و کارکردهای چکنو، چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران، گفت: «بر اساس قوانین برنامه هفتم توسعه تا یک سال آینده چکهای کاغذی از گردونه خدمترسانی خدمات بانکی حذف خواهند شد.»
در این نشست مهرداد رضایی، مشاور مدیرعامل بانک صادرات ایران در امور بانکداری جامع نیز طی سخنانی بر تقسیمبندی انواع بانکها از نظر کارکرد و نوع خدمات به هفت دسته گفت: «بانکداری جامع از سال گذشته در بانک صادرات ایران آغاز شد که مشتمل بر بانکداری شرکتی، تجاری، خرد و بازاریابی است که خدمت بانکداری شرکتی در بانک صادرات ایران با توجه به مدلهای اصلاحشده به بیش از ۲۴۰ شرکت ارائه میشود.»
سید هادی ابطحی، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران نیز در این نشست به تشریح برنامههای این کارگزاری در سال جاری پرداخت و از برگزاری برنامههای آموزشی ازجمله آشنایی با بورس، اوراق مشتقه در تفاهمنامه با کانون کارگزاران و ارائه مدرک رسمی خبر داد.
بازاریاب؛ سامانه یکپارچه بازار سرمایه
ابطحی همچنین رونمایی از سامانه یکپارچه بازار سرمایه به نام «بازاریاب» در این کارگزاری را تشریح کرد که در غرفه بانک صادرات ایران در برنامه رونمایی قرار دارد.
به گفته او ثبت و رصد لحظهای عملکرد مالی مشتریان از مهمترین ویژگیهای این سامانه است.
مهدی ابراهیمی، مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر نیز به تشریح توانمندیهای این شرکت در حوزه تأمین مالی، مدیریت ثروت، انتشار اوراق بدهی، تشریح کارکرد صندوقهای سرمایهگذاری و استفاده از امکانات بانک صادرات ایران در فراهمکردن بستر ارائه خدمات بانکی ازجمله اعتبارات اسنادی، ضمانتنامه و حتی تسهیلات برای سرمایهگذاران پرداخت و تأکید کرد که نسل نوین خدمات این شرکت بر ارائه راهحلهای مناسب با استفاده از ظرفیتها و محصولات ویژه است.
ابراهیمی از راهاندازی سامانهها و نوآوری در ارائه خدمات به بانکها، بیمهها، بورس و صنایع خبر داد و طراحی مدلهای جدید کسبوکار، ایجاد هلدینگهای چندسطحی و ائتلاف راهبردی با مشتریان را از دیگر برنامهها و ظرفیتهای این تأمین سرمایه برشمرد.
بهزودی از پاسینو رونمایی میشود
حمزه آقابابایی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاس نیز با تشریح آخرین دستاوردها و قابلیتهای این شرکت از افزایش سهم مبلغی تراکنشهای شرکت پرداخت الکترونیک به پنج درصد در صنعت پرداخت خبر داد و افزود: «این شرکت بیشترین نرخ رشد را در بین ۱۲ شرکت پرداخت الکترونیک در کشور دارد.»
او با اعلام آمادگی برای همکاری با تمامی شرکتها و بانکها برای ارائه خدمات پرداخت، از انتشار اپلیکیشن جدید این شرکت با نام «پاسینو» در نمایشگاه نظامهای پرداخت در اواخر آبانماه امسال خبر داد.
آقابابایی افزود: «در حال حاضر شرکت پرداخت الکترونیک پاس با ۱۷ بانک کشور قرارداد همکاری دارد و برای توسعه همکاری با آنها از آمادگی لازم برخوردار است.»
تشریح کارکردهای چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) نیز در این نشست توسط حامد حاجیلو، کارشناس اداره کل خزانهداری بانک انجام شد.
او با تشریح مزیتهای این چک برای شرکتکنندگان در این نشست، از تازهترین آمار صدور چکنو توسط مشتریان بانک صادرات ایران خبر داد.
حاجیلو با اشاره به اینکه وابستگی چکنو به نرمافزارهای جانبی از بین خواهد رفت، از صدور بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار برگ چکنو توسط مشتریان این بانک خبر داد و افزود: «تاکنون 127 هزار برگ چکنو به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال پاس و کارسازی شده است.»
او گفت: «رتبه اول واگذاری چک در سامانه چکاوک نیز به بانک صادرات ایران تعلق دارد.»
سید مهدی احمدی، عضو هیئتمدیره بیمه سرمد نیز طی سخنانی به تشریح قابلیتهای این بیمه و کسب رتبه یک توانگری مالی این شرکت پرداخت و برای ارائه انواع خدمات بیمهای به شرکتها اعلام آمادگی کرد.