راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی تأثیر سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل در پیشرفت پروژه آزادراه تهران-شمال

شهرهای شمالی در استان‌های گیلان و مازندران از مقاصد محبوب گردشگران هستند که به دلیل زیبایی مسیر، بیشتر افراد به سفر با خودروی شخصی برای رسیدن به آنجا علاقه دارند. پیش از ساخت آزادراه تهران-شمال مسافران پایتخت‌نشین برای رسیدن به شهرهای استان مازندران ناچار به گذشتن از شهر کرج بودند، اما با احداث این آزادراه مستقیم از شهر تهران به مقصد می‌رسند و طول مسیر کمتری را تجربه می‌کنند.

این پروژه که از سه استان تهران، البرز و مازندران می‌گذرد، با هدف کوتاه کردن مسیر تهران تا شمال کشور طراحی و اجرا شده و با کمک آن، جاده پرپیچ‌وخم چالوس جای خود را به مسیری هموارتر داده است. تاکنون دو بخش از چهار بخش این آزادراه به بهره‌برداری رسیده که در این دو فاز، کاهش ۱.۵ساعته زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت به میزان ۳۵ درصد حاصل شده است.

فرآیند احداث این پروژه عظیم چالش‌های فراوانی به خود دیده که متخصصان با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین به میزان خوبی موفق به حل آنها شده‌اند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به توضیح جزئیات بیشتری از این پروژه و راهکارهای استفاده‌شده توسط ایرانسل در رفع چالش‌های آن بپردازیم.


آشنایی با شرکت آزادراه تهران-شمال و چالش‌های آن


همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، پروژه آزادراه تهران-شمال پروژه‌ای با هدف کاهش اتلاف زمان بین شمال کشور و پایتخت و ارتباط سریع آنها طراحی شده است. طرح اولیه این پروژه که در سال ۱۳۵۳ داده شد، متشکل از آزادراهی سراسری از شمال تا جنوب کشور بود. اما با گذشت سال‌ها بخشی از این آزادراه ساخته شد و بعد از آن به دلایل گوناگون متوقف شد، تا اینکه در دهه اخیر با همکاری بنیاد مستضعفان ساخت این پروژه از سر گرفته شد.

پروژه به‌ دلیل قرارگیری در مسیری کوهستانی با چالش‌های فراوانی رو‌به‌رو بوده که به لطف ابزارهای فناوری و تدابیر متخصصان، بخشی از آنها به خوبی مرتفع شدند.

ازجمله این چالش‌ها می‌توان به وجود اختلال و کندی در برقراری ارتباط بین کارکنان اشاره کرد که در راستای هندسه ویژه راه و قرارگیری آن در مسیرهای صعب‌العبور و بدون پوشش آنتن‌دهی ایجاد شدند. راهکار ابتدایی اتخاذشده برای این چالش استفاده از سیستم رادیویی و بی‌سیم VHF بوده که متأسفانه به‌ دلیل تحریم‌ها و مشکلات عدیده مانند پروسه اخذ مجوزهای رادیویی، تمدید و افزایش پهنای باند آن جای خود را به سرویس بی‌سیم دیگری به نام «واکه» از مجموعه سرویس‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل داد.


معرفی سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل و مزایای آن


وجود بستر ارتباطی که به‌ صورت نامحدود و بدون تأخیر به تبادل پیام‌های بین فرستنده و گیرنده منجر شود، یکی از بهترین راهکارها برای برقراری تماس در مسیرهایی بدون پوشش آنتن‌دهی است. سرویس بی‌‌سیم واکه ایرانسل یکی از نمونه‌های موفق این دستگاه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت غیرهم‌زمان، بدون شماره‌گیری و تنها با فشردن و نگه داشتن یک دکمه به برقراری مکالمات صوتی یا چندرسانه‌ای بپردازند.

سرویس بی‌سیم واکه در میان کسب‌وکارهایی که در حوزه تدارکات، حمل‌ونقل، فرودگاه‌ها، بنادر و پارکینگ‌های عمومی، ساخت و احداث آزادراه‌ها و… مشغول به فعالیت هستند، یکی از راهکارهای دیجیتالی است که علاوه‌ بر مزایای گفته‌شده در بالا، مزیت‌های دیگری نیز دارد که به شرح زیر هستند:

  • عدم نیاز به اخذ مجوز فرکانسی
  • امکان ارسال و دریافت پیام متنی
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی
  • عدم نیاز به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی
  • قابلیت استفاده در هر نقطه تحت پوشش سراسری اپراتور ایرانسل
  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها، مکالمات صوتی، تصویری و نوشتاری

موارد بالا همگی از دلایلی بودند که کارشناسان پروژه آزادراه تهران-شمال را بر آن داشت که پس از تست اپراتورهای مختلف ارائه‌دهنده دستگاه بی‌سیم، در نهایت سرویس واکه را برای پیشبرد عملیات راه‌سازی انتخاب کنند. همچنین می‌توان اضافه کرد که این سرویس راهکاری مقرون‌به‌صرفه و نوین بود که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها آن را به گزینه‌ای کارآمدتر تبدیل ‌کرد.

در انتها این نکته را هم باید در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب سرویس بی‌سیم واکه ایرانسل برای تسهیل برقراری ارتباطات در پروژه آزادراه تهران-شمال، بهره‌مندی این سرویس از زیرساختی قوی و وجود نوآوری و ابتکار خلاقانه در ارائه خدمات و مشتری‌مداری مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل علاوه‌ بر سرویس واکه، راهکارهای دیجیتالی دیگری را نیز به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. سرویس موبایل سازمانی یا MVPN، سرویس VPN سازمانی، سرویس مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) بخشی از این راهکارهاست که برای دریافت اطلاعات کامل هر یک از آنها می‌توانید کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کنید. همچنین اگر به مشاوره جهت خرید و دریافت راهکارها علاقه‌مند هستید، به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.