راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هدف جدید هکرها

فروشگاه زنجیره‌ای سوپروالو آمریکا، تازه‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکاست که پذیرفته مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته و داده‌های کارت مشتری‌های آن به احتمال زیاد به سرقت رفته است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات نفوذ هکر‌ها به بخشی از شبکه شرکت که پرداخت‌ها را برای ۳۳۲۰ شعبه این فروشگاه زنجیره‌ای پردازش می‌کند صورت گرفته و به نظر می‌رسد این نفوذ بین ۲۲ ماه، ژوئن تا ۱۷ ژوییه انجام شده است.

اطلاعات مربوط به حساب‌ها، تاریخ انقضاء کارت‌ها و دیگر اطلاعات حساب کاربری به همراه و نام دارندگان کارت‌های استفاده شده در سیستم‌های پایانه فروش برخی فروشگاه‌های این شرکت سرقت شده‌اند.

نفوذ برای سرقت اطلاعات کارت بانکی مشتری‌ها در یک فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر یعنی آلبرت سانز نیز رخ داد و این شرکت اعلام کرده که احتمالا اطلاعات کارت برخی مشتری‌ها در برخی شعب به سرقت رفته است زیرا فروشگاه سوپردالو به این فروشگاه زنجیره‌ای خدمات فناوری اطلاعات ارائه می‌کند.

سوپروالو اعلام کرد: «اقدامات لازم برای ایجاد امنیت در شبکه پردازش پرداخت‌های خود انجام داده و مطمئن است مشتری‌ها اکنون می‌توانند از کارت خود در شعب این فروشگاه زنجیره‌ای با خیال راحت استفاده کنند.»

سم دانکن، مدیر اجرایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوپردالو می‌گوید: «نفوذ هکر‌ها از سوی تیم داخلی شرکت تشخیص داده شد و به سرعت مهار گردید. هیچ شواهدی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات کارت‌های مشتری‌ها وجود ندارد. برای هرگونه سوء استفاده احتمالی که ممکن است از این داده‌ها صورت گیرد متاسفیم اما به مشتری‌ها اطمینان می‌دهیم خرید در فروشگاه‌های ما امن است.»

طی ماه‌های اخیر حملات هکر‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا افزایش یافته و در بزرگ‌ترین مورد، سارقان اطلاعات یک تامین کننده کالا را برای نفوذ در دستگاه‌های پایانه فروش استفاده کردند و اطلاعات کارت حدود ۴۰ میلیون مشتری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت را به سرقت بردند.

در واکنش به افزایش حملات هکر‌ها، سوپرمارکت‌های آمریکا تلاش کرده‌اند از روش اروپایی‌ها استفاده کرده و از استاندارد EMV بهره ببرند. پیش بینی شده تا پایان سال آینده ۵۷۵ میلیون کارت در آمریکا دارای چیپ امنیتی EMV شود. دو هفته پیش دولت آمریکا به فروشگاه‌های این کشور در باره افزایش حملات هکر‌ها و ظهور خانواده‌ای جدید از بدافزار‌ها که به سیستم‌های پایانه فروش نفوذ کرده و اطلاعات مشتریان را سرقت می‌کنند هشدار داده بود.

شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت اخیرا بر تلاش‌های خود برای ایجاد امنیت لازم برای مصرف کنندگان در هنگام استفاده از کارت‌های مختلف افزوده‌اند. استفاده از استاندارد EMV تا اندازه‌ای می‌تواند سطح امنیتی را بالا ببرد اما اخیرا کار‌شناسان اعلام کرده‌اند این استاندارد، به طور صد درصد راه هکر‌ها را نمی‌بندد اما مسلما کار را برای آنان بسیار سخت می‌کند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.