راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوره سوم مسابقات ملی مهارت در حوزه امنیت سایبری در حال برگزاری است / رقابتی سه‌روزه با حمایت اسپارا

سومین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه امنیت سایبری با حمایت شرکت اسپارا آغاز شد و شرکت‌کنندگان از امروز ۱۶ آبان به مدت سه روز در دانشگاه خاتم به رقابت می‌پردازند.

شرکت امنیت سایبری اسپارا برای سومین‌بار در سال‌های اخیر، مسئول برگزاری مسابقات ملی مهارت در حوزه امنیت سایبری است که این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

جامعه هدف مسابقات ملی مهارت در حوزه امنیت سایبری، نوجوانان و جوانان تا محدوده سنی ۲۴ سال است که به این حوزه علاقه داشته و انگیزه و کنجکاوی لازم برای یادگیری بیشتر دارند.


نقش اسپارا در رفع معضل کمبود نیروی متخصص


براساس اعلام اسپارا، اگرچه ضرورت استفاده از نیروی متخصص در حوزه‌ امنیت سایبری بر کسی پوشیده نیست اما چالش اصلی، تأمین این نیروی متخصص برای پرکردن مشاغل حساس و مهم است که تنها محدود به کشور ما هم نبوده و مشکلی جهانی به شمار می‌رود.

«اسپارا برای برطرف‌کردن این چالش، از «چهارچوب مهارت» استفاده می‌کند. این چهارچوب شامل برگزاری دوره‌های آموزش عملی تحت‌ نظر بهترین متخصصان حوزه‌‌ امنیت سایبری در ایران، با بهره‌گیری از به‌روزترین منابع و رو‌ش‌های آموزشی است که هسته‌ مرکزی آن را مسابقات مهارت در حوزه‌ امنیت سایبری تشکیل می‌دهد.

هدف این طرح، برگزاری باکیفیت اردوهای آمادگی و مسابقات مهارت در سطح کشوری و جهانی و نیز ترغیب و تشویق افراد به شرکت در مسابقات است. افراد شرکت‌کننده در این طرح، از آنجا‌ که در سطح کلاس جهانی آموزش می‌بینند و مهارت کسب می‌کنند، می‌توانند به نیروی کار ماهر در بازار کار ایران تبدیل شوند و به‌ این‌ ترتیب، معضل کمبود نیروی متخصص در حوزه‌ امنیت سایبری تا حدی برطرف شود.»

بر این اساس سومین دوره مسابقات ملی مهارت امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان با حضور ۲۳ شرکت‌کننده از شهرهای مختلف کشور آغاز شده و این افراد قرار است در مدت سه روز و در بخش‌های Infrastructure hardening ،Blue team و Red team با یکدیگر به رقابت بپردازند.

در آخرین روز و پس از مشخص‌شدن امتیازها، افراد برتر به اردوهای آموزشی اسپارا راه پیدا می‌کنند و در کنار متخصصان و کارشناسان این شرکت، برای رفتن به مسابقات جهانی مهارت سال ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ قرار است شهریور ۱۴۰۳ در شهر لیون فرانسه و در ۶۲ رشته مختلف برگزار شود.


یک روز قبل از مسابقات ملی مهارت


یک روز قبل از شروع مسابقات، اسپارا میزبان تمام افرادی بود که از شهرهای مختلف ایران برای شرکت در مسابقات امنیت سایبری به تهران آمده‌اند؛ آنها یک روز را در اسپارا گذراندند و با محیط و تیم‌های حاضر در شرکت و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند آشنا شده و سؤالات‌شان را از اعضای تیم‌ها پرسیدند.

در انتها بسته‌های خوشامدگویی به هر یک از شرکت‌کننده‌ها اهدا شد. این بسته‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی اسپارا که حفاظت از گونه‌های جانوری در حال انقراض کشور است، آماده شده بود.

اسپارا بر این باور است که امنیت، حق طبیعی هر موجود زنده‌ای (اعم از انسان‌، جانوران و گیاهان) است و به‌ همین دلیل کمپینی راه‌اندازی کرده تا بتواند با تهیه فنس و قفس‌های درمانی، در نگهداری و مراقبت از این گونه‌های جانوری قدم بردارد.


تاریخچه‌ای از مسابقات جهانی مهارت


گفتنی است مسابقات جهانی مهارت، رویدادی است که از تمام جوانان در سراسر دنیا و با هر تخصص و مهارتی دعوت می‌کند تا در آن شرکت کنند. هدف این رویداد، پرورش مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های تخصصی است تا افراد بتوانند برای زندگی و آینده شغلی خودشان آماده شوند.

نخستین دوره از مسابقات جهانی مهارت، سال ۱۹۵۰ در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد و به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع امنیت سایبری، این رشته از سال ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی به رشته‌های مسابقات جهانی مهارت افزوده شد.

در آخرین دوره از مسابقات بین‌المللی مهارت که سال ۲۰۲۲ در کره جنوبی برگزار شد، «امیر فرزام حسینی» و «امیرمحمد جهانگیرزاد» توانستند در رشته امنیت سایبری مدال برنز را به دست آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.