راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در آستانه ۹سالگی سداد / کاشی از پرداخت الکترونیک سداد خداحافظی کرد

هفته آینده مصادف با 23 آبان‌ماه، نهمین سالگرد تأسیس سداد برگزار می‌شود و این در حالی است که «محمد‌حسین کاشی» پس از گذشت نزدیک به دو سال از مدیریت این مجموعه خداحافظی کرد.

کاشی از دی‌ماه سال 1400 با تصمیم هیئت‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سداد بر صندلی مدیرعاملی این پی‌اس‌‌پی نشست. در طول این مدت، او و قائم‌مقام خود، حسام خواجه‌پور توانستند رکورد دوبرابر شدن سود خالص این شرکت را بشکنند: «بر اساس آخرین گزارش ۹ماهه شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال مالی ۱۴۰۲، این شرکت توانست سود خالص ۳۱۵ میلیاردتومانی‌اش را به ثبت برساند؛ عددی که دوبرابر مدت مشابه سال قبل خود است.»

بنا بر اعلام شرکت، پی‌اس‌پی سداد از سال گذشته، با هدف ورود به بازار سرمایه، اقدام به انتشار شفاف فعالیت‌ها و گزارش‌های مالی خود کرده و در کنار فرآیند آماده‌سازی سهام خود جهت عرضه در بورس اوراق بهادار، بهبود محسوسی در جهت انطباق بخشیدن خود با الزامات شاپرک ایجاد کرد: «سداد با داشتن بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان فعال در سراسر کشور و همچنین ارائه خدمات درگاه‌ پرداخت اینترنتی و همین‌طور سرویس‌دهی به کاربران اپلیکیشن ایوا، در سال مالی جدید توانست پس از سال‌ها به رتبه سوم شاپرک در سهم مبلغ تراکنش دست پیدا کند که این موضوع در جلوگیری از رشد منفی تراز بانک ملی ایران نقش داشته است.»

همچنین در طول دو سال گذشته، پرداخت الکترونیک سداد توانست به نقطه باثباتی در دست یافتن به جایگاه سوم «سهم بازار مبلغ تراکنش» در میان شرکت‌های پی‌اس‌پی‌ برسد و جایگاه دوم خود را در ردیف «سرانه مبلغ تراکنش کارت‌خوان» کسب و حفظ کند. سداد اعلام کرده که با کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری خود را به نقطه حداکثری رسانده و با تدوین بودجه سختگیرانه برای سال ۱۴۰۲، براساس آخرین صورت مالی منتشرشده، توانسته تقریباً ۷۰ درصد از بودجه سال خود را محقق کند.

سداد مهم‌ترین دستاوردهای دوره مدیریتی مذکور را بهبود ساختار سازمانی، بهبود ساختار حقوق و دستمزد، ریبرندینگ، جذب نیروهای متخصص و تغییر رویکرد جذب از رابطه‌مندی به شایسته‌سالاری اعلام کرده است.

5 دیدگاه
  1. صفر اسدپور چکان از مراغه می‌گوید

    سلام بنده از دارندگان کارت خوان از شرکت سداد هستم .قبلا هم بارها عرض کردیم .اقا شما محبت کنید تماس با شرکت محترم سداد را ریگان بشه .هیچ عملی انجام نپذیرفت . ولی سرویس دهی شان خیلی خیلی عالی بود .بنده بعنوان یک ایرانی امیدوارم مدیریت جدید لطف فرمایند هزینه تماس با شرکت سداد را شرکت خودشان تامین فرمایند . خدا نگهدار

    1. محمد برزویی می‌گوید

      امید است با حضور آقای خلیلی و بهبود سبک مدیریتی ،آفت ایرانسلی های نالایقی که باعث پسرفت سداد شده اند ،از بین برود .البته جایگزینی نیروهای خبره که به واسطه مدیریت سرمایه انسانی ضعیف ،از سداد جدا شده اند کار آسانی نیست.

  2. محمد می‌گوید

    سلام

  3. مصطفی وکیلی می‌گوید

    با سلام
    امیدوارم با حضور آقای خلیلی در راس کار ، سداد از دست نیروهای ایرانسلی نالایقی که به شرکت اضافه شدن و اکثرا با سمت هم وارد شده اند، خلاص بشه و دوباره در مسیر پیشرفت قرار بگیره.البته ریزش این حجم از نیروهای فنی در این مدت به همین راحتی قابل جایگزین نیست.

  4. علی می‌گوید

    افتضاح است سداد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.