راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارتقای پیوسته الگوریتم‌های هوش مصنوعی در یوآیدی / احراز هویت با دقت بالای 99.99 درصد و بدون دخالت اپراتور انسانی

احراز هویت کاربران با هوش‌ مصنوعی یک روش پیشرفته و کارآمد است که در آن از تکنولوژی‌های هوش‌مصنوعی و یادگیری عمیق بهره می‌برد. این روش به کمک الگوریتم‌های پیچیده و شبکه‌های عصبی عمیق قادر به تشخیص و تطابق چهره‌ها بادقت بالا است. بدین ترتیب، امکان تقلب یا خطا در فرایند احراز هویت به حداقل می‌رسد. انقلاب‌های تکنولوژیک اخیر مانند ChatGPT صنعت فناوری را تحت‌تأثیر قرار داده است.

این فناوری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. برای کارشناسان امنیت، پیشرفت هوش‌مصنوعی یک موهبت محسوب می‌شود چرا که این متخصصان می‌توانند از هوش‌مصنوعی به‌عنوان بخشی از اقدامات امنیتی خود استفاده کنند و به کمک آن مانع از کلاهبرداری شوند. با افزایش کلاهبرداری‌ها و روش‌های جدید کلاهبرداران، استفاده از آخرین نسخه­های سرویس­های هوش‌مصنوعی برای کسب‌وکارها به یک ضرورت تبدیل شده است.


چگونه هوش‌مصنوعی می‌تواند امنیت سایبری را تقویت کند؟


وقتی صحبت از امنیت می‌شود، زمان اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر داده‌ها و اطلاعات یک شرکت به بیرون درز کند، ممکن است هزاران یا حتی میلیون‌ها دلار برای آن شرکت هزینه داشته باشد. اگرچه ممکن است پشت بسیاری از این کلاهبرداری‌ها و جعل‌ها هوش‌مصنوعی باشد، اما نکته مثبت اینجاست که مدیران کسب‌وکارها می‌توانند از همین هوش‌مصنوعی برای محافظت از شرکت و مشتریان خود استفاده کنند.

بر اساس تحقیقات آی‌بی‌ام، سازمان‌هایی که دارای برنامه هوش‌مصنوعی هستند، ۲۸ روز سریع‌تر از سازمان‌هایی که هوش‌مصنوعی ندارند، می‌توانند نقض و کلاهبرداری را شناسایی و مهار کنند، که این امر می‌تواند بیش از ۳ میلیون دلار در هر تخلف صرفه‌جویی کند. با پیچیده‌تر شدن کلاهبرداری، انسان‌ها باید بیشتر به هوش‌مصنوعی برای شناسایی و بررسی فعالیت‌های مشکوک تکیه کنند.

یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در آن نقش داشته باشد، احراز هویت است. باتوجه‌به این که بسیاری از فعالیت‌های ما به صورت آنلاین انجام می‌شود، کسب‌وکارها به روشی نیاز دارند تا تأیید کنند فردی که هویتی را ادعا می‌کند، همان هویت را دارد و کلاهبرداری در کار نیست. با توسعه فناوری‌های جعل مانند دیپ فیک، تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است، دشوارتر از همیشه است. به همین دلیل ارتقای پیوسته الگوریتم‌های هوش مصنوعی اهمیت پیدا می‌کند.


اهمیت ارتقای الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی برای احراز هویت و جلوگیری از تقلب


مدیران کسب‌وکارها می‌دانند که تقلب و کلاهبرداری تأثیر بسیار زیادی بر اعتبار آن‌ها دارد و جلوگیری از آن اولویت است. از آنجایی که شرکت‌ها به دنبال نحوه محافظت از خود در برابر هجوم تهدیدهای کلاهبرداری پیچیده هستند، هوش‌مصنوعی یک تکنولوژی حیاتی برای احراز هویت نسل بعدی خواهد بود. با استفاده از قدرت آن و استفاده از هوش‌مصنوعی برای احراز هویت، سازمان‌ها می‌توانند با تهدیدات کلاهبرداری امروز مبارزه کنند و اطمینان حاصل کنند که یک قدم جلوتر از کلاهبرداران و جعل‌کنندگان هویت هستند.

ارتقای پیوسته الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا این الگوریتم‌ها نقش بسزایی در تضمین امنیت فرایند احراز هویت دیجیتال کاربران ایفا می‌کنند. الگوریتم Liveness Detection یا تشخیص زنده‌بودن تصویر به‌عنوان یکی از اصولی‌ترین عناصر در این فرایند شناخته می‌شود. با پیشرفت فناوری و روش‌های امنیتی، تکنیک‌های تشخیص زنده‌بودن چهره نیز به صورت پیوسته بهبود می‌یابند تا از جدیدترین روش­های جعل هویت جلوگیری شود.

این پیشرفت‌ها متناسب با رشد روزافزون تکنولوژی و نیازهای امنیتی در زمینه احراز هویت رخ می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، هر چه تکنولوژی پیشرفته‌تر می‌شود و روش‌های جدیدی برای ارتباط و احراز هویت پدیدار می‌شوند، مجرمان به‌سختی می‌توانند نقاط ضعف امنیتی را پیدا کنند و از آن سوءاستفاده کنند.

به همین دلیل، شرکت‌های فعال در زمینه احراز هویت باید به دنبال تحقیق و توسعه روش‌های جدید ارتقای امنیت باشند. این ابتکارات نه‌تنها به حفاظت از کاربران و مشاغل در زمینه احراز و تأیید هویت کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند با کاهش ضریب خطا و ارتقاء دقت در احراز هویت، اعتماد بیشتری را در کاربران ایجاد کنند.

در این راستا، رویکرد در سرویس احراز هویت یوآیدی، ارتقای پیوسته الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی است به‌طوری‌که در آخرین نسخه از الگوریتم‌­های سرویس یوآیدی، در حین حفظ تجربه کاربری آسان، دقت (بر اساس شاخص FAR) به بالای 99.99 درصد بدون دخالت اپراتور انسانی رسیده است. این امر به مشتریان اعتماد بیشتری در استفاده از خدمات مرتبط با احراز هویت می‌دهد و به شرکت‌ها در جلوگیری از جعل هویت کاربران خود کمک می‌کند.


تشخیص زنده‌بودن با پلتفرم یوآیدی


سیستم یوآیدی با ارائه الگوریتم تشخیص زنده‌بودن چهره کاربر، اطمینان حاصل می‌کند که فرایند احراز هویت به درستی انجام شده و کاربر به طور واقعی و فیزیکی حضور دارد. با استفاده از این سیستم، شرکت‌های آنلاین و کسب‌وکارهای اینترنتی قادرند به افزایش امنیت تراکنش‌ها و معاملات خود بپردازند، بدون این که بر تجربه کاربران آن تأثیر منفی بگذارند. این امر به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با تقلب‌ها و معاملات نامعتبر مقابله کنند و همچنین کلاهبرداری‌ها و زیان‌های مرتبط با آنها را به حداقل برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.