پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
وزیر ارتباطات مطرح کرد / ضرورت استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی برای تحول در نظام اداری کشور
عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک مدیران ارشد و نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای راهبری تحول اداری دستگاههای اجرایی با معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاههای اجرایی که به میزبانی وزارت ارتباطات برگزار شد، با بیان اینکه برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور با تدوین «الگوی تحول در نظام اداری»، چهارچوب خوبی شکل گرفته، گفت: «میان وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی برای نخستینبار اتحاد استراتژیک و همدلانهای شکل گرفته تا به اهداف تعیینشده برای رسیدن به الگوی تحول در نظام اداری دست پیدا کنیم.» زارعپور معتقد است برای حذف امضای طلایی، افزایش رضایتمندی مردم و ازبینبردن ریشههای فساد حتماً باید به ابزارهای فناوری اطلاعات متوسل شد.
به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک مدیران ارشد با اشاره به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: «قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، برنامه تحول و شکلگیری دولت هوشمند تبدیل به قانون شد و در بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای همه دستگاهها تکلیف شد که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را شکل دهند. امسال ۹۸ درصد دستگاهها به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شدهاند و در حال حاضر اگرچه کیفیت خدمات ارائهشده متفاوت است، اما قریب به ۵۰ درصد خدمات در این پنجره ارائه میشود.»
او افزود: «امسال هم در بند ج تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲ پیشبینی شده که با تشکیل کمیته نظارت بر هوشمندسازی، به کیفیت خدمات رسیدگی شود و بر همین اساس در قالب کمیته نظارت هر هفته با حضور معاون محترم سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان برنامهوبودجه کیفیت خدمات دستگاهها بررسی میشود و اشکالات موجود را به آنها گوشزد میکنیم و اگر منابع، کمک فنی یا اصلاح ساختار و فرایندی نیاز داشته باشند در قالب این کمیته ارائه میشود.»
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارعپور در ادامه با تأکید بر اینکه امسال در قانون بودجه، سه تکلیف مهم پیشبینیشده که با تحقق این سه تکلیف، مردم حتماً میتوانند طعم شیرین فناوری در حکمرانی را بچشند، گفت: «اولین تکلیف این است که تمام خدمات دستگاهها تا دیماه باید از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند ارائه شود. دوم اینکه باید تمام استعلامات آنلاین شود و سومین تکلیف هم که بسیار مهم است و اصل و غایت دولت هوشمند محسوب میشود این است که ۲۰ درصد خدمات کاملاً هوشمند؛ یعنی بدون نیاز به مراجعه و بدون نیاز به ارسال مدارک به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانهروز ارائه شود.»
وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی در الگوی تحول نظام اداری، توجه به فناوری است، گفت: «اعتقاد دارم ایجاد تحول در نظام اداری بدون توجه به فناوری بیمعنی است و برای حذف امضای طلایی، افزایش رضایتمندی مردم و ازبینبردن ریشههای فساد حتماً باید به ابزارهای فناوری اطلاعات متوسل شد.»
او با تأکید بر اینکه عزم و اراده دولت هم بر این است که این تحول را رقم بزند، گفت: «با شکلگیری همکاری و همدلی با سازمان اداری و استخدامی حتماً به اهداف تعیینشده دست پیدا خواهیم کرد؛ البته در ماده ۱۰۵ و ۱۰۶ این برنامه تحقق اهداف پیشبینیشده تبدیل به قانون میشود؛ بنابراین بسیار امیدواریم که با ریلگذاری انجامگرفته در میانمدت و تا پایان دولت، مردم طعم شیرین استفاده از فناوریهای جدید در حکمرانی را بچشند.»