راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تصویب سه مصوبه در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات / ممنوعیت اخذ اسناد کاغذی که نسخه استعلامی دارند

دوشنبه ۱۷ مهرماه سال ۱۴۰۲، جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور؛ سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و جمعی از مقام‌های دولتی برگزار شد.

در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات سه مصوبه در خصوص ممنوعیت اخذ اسنادی که سرویس آنلاین استعلامی دارند، فراهم‌ کردن زیرساخت ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور و تکمیل خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به تصویب اعضا رسید.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ویراستی خود در خصوص گزارش بیست و ششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نوشته است: «در بیست‌وششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رئیس‌جمهور تصمیمات خوبی برای شتاب‌بخشی به اجرای دولت هوشمند گرفته شد. ممنوعیت اخذ اسنادی که سرویس آنلاین استعلامی آن وجود دارد، فراهم‌‌سازی زیرساخت ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور و تکمیل خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از جمله آنهاست.»

در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آخرین وضعیت اجرای قانون اتصال دستگاه‌های اجرایی کشور به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گزارشی ارائه کرد. عیسی زارع‌پور در این گزارش با اشاره به پیوستن ۹۶ درصد دستگاه‌ها به این درگاه، احراز هویت ۲۶ میلیون نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال، ۵۱۹ میلیون مراجعه به درگاه، رشد عظیم ۱۰ میلیارد تراکنش بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و همچنین ارائه مجوزهای دستگاهی، صنفی و خانگی در این بستر الکترونیکی گفت: «میزان مراجعات مردم و آمار دریافت خدمات آنها بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نشان می‌دهد این درگاه به محل رجوع مردم و گره‌گشایی امورات آنها تبدیل شده است.»

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در همین رابطه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز سه مصوبه مهم برای تثبیت گام‌های هوشمندسازی داشتیم. نخست فاز دوم پنجره ملی دولت هوشمند. دوم، خدمات پرکاربرد و مشارکت الکترونیکی و سوم، ۲۰ پروژه پیشران دولت هوشمند. با همراهی اعضای شورا این مصوبات کمک زیادی به هوشمندسازی دولت خواهد کرد.»

پ.ن. این جلسه چهارم شورا در دولت سیزدهم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.