راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تشریح برنامه‌های روز ملی تجارت الکترونیکی در نشست خبری مرکز تتا / تقدیر از برترین‌های اکوسیستم تجارت الکترونیکی کشور

امروز، ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۲، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) در نشست خبری به تشریح برنامه‌های روز ملی تجارت الکترونیکی پرداخت. به گفته امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تتا از جمله اهداف آیین گرامیداشت روز ملی تجارت الکترونیکی، تقدیر و تشکر از برترین‌های تجارت الکترونیکی و اکوسیستم تجارت الکترونیکی کشور است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، طبق روال سال قبل امسال نیز آیین گرامیداشت روز ملی تجارت الکترونیکی در روز 24 مهرماه برگزار خواهد شد. در این راستا نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم مذکور با حضور امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تتا برگزار شد.

به گفته کلاهدوزان در سال گذشته تجارت الکترونیکی رشد ۴۸ درصدی داشته است. او بیان کرد که در این مراسم، از جمله اهداف تخصیص و برگزاری بزرگداشت برای روز ملی تجارت الکترونیکی، تقدیر و تشکر از برترین‌های تجارت الکترونیکی و اکوسیستم تجارت الکترونیکی کشور است و از شاخصه‌های سرعت، چابکی و شفافیت برای توصیف آنها استفاده کرد.

کلاهدوزان تأکید کرد: «نیازهایی در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که بخشی از نیازها کاملاً توسط شرکت‌های الکترونیکی قابل پوشش دادن است. این شرکت‌ها چابکی و شفافیت بیشتری دارند و به همین دلیل است که می‌توانند به شکل ویژه‌ای در رفع نیازها مؤثر باشند.»

او در خصوص بخش‌های جدیدی که امسال نسبت به سال گذشته به این رویداد افزوده شده اظهار کرد: «امسال رویکرد هم‌رسانی نیازها و ظرفیت‌ها را در پیش گرفته‌ایم و جلسات و نشست‌های عقد تفاهم‌نامه بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه‌های تجاری و نظارتی، شبکه‌سازی بخش خصوصی فعال در تجارت الکترونیکی و پنل‌های تخصصی با هدف برقراری ارتباط مستقیم و ایجاد پل ارتباطی جهت رساندن مسائل و دغدغه‌های کسب‌وکارها به گوش مسئولین را خواهیم داشت که البته این اقدام طی رویدادهای مختلفی استمرار خواهد داشت. همچنین امسال اختتامیه رویداد ملی جوانه‌ها و تقدیر از برترین‌های آن را نیز در این مراسم خواهیم داشت.»

رویداد ملی جوانه‌ها در دو سطح دانشجویی و دانش‌آموزی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش‌وپرورش با هدف ترویج فرهنگ تجارت الکترونیکی بین جوانان و نوجوانان انجام می‌شود.

کلاهدوزان در پایان خاطرنشان کرد: «حوزه تجارت الکترونیکی در سال‌های گذشته مغفول واقع شده است. سال گذشته ۱۸۰۰ همت گردش مالی این حوزه بوده، ولی آن‌طور که باید، به این بخش از اقتصاد کشور پرداخته نشده است. به دنبال این هستیم که جایگاه واقعی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی برای مردم و مسئولان شناسانده شود تا هرچه سریع‌تر این بخش رشد کند.»

آیین بزرگداشت روز ملی تجارت الکترونیکی روز 24 مهرماه با شعار «تجارت الکترونیکی؛ موتور محرک ایران دیجیتال» برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.