راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی راه‌های استعلام بیمه شخص ثالث / استعلام بیمه شخص ثالث از طریق آیتول

در میان انواع بیمه‌نامه‌های خودرو، بیمه شخص ثالث از مهم‌ترین مواردی است که تمدید به‌موقع آن برای مالکان خودرو اهمیت بسیاری دارد، زیرا تمدید نکردن به‌موقع ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

سامانه یکپارچه خدمات خودرویی آیتول برای سهولت استعلام، صدور و تمدید این بیمه‌نامه مهم، راه‌حلی سریع‌ و راحت برای کاربران خود در نظر گرفته است. کاربران این سامانه می‌توانند با چند کلیک برای خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو و موتورسیکلت با قیمت مناسب اقدام کنند. در ادامه فرایند استعلام، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث از طریق آیتول را بررسی می‌کنیم.


تمام راه‌های استعلام بیمه شخص ثالث


یکی از‌ راه‌های سریع استعلام بیمه شخص ثالث، مراجعه به وب‌سایت سنهاب از طریق سامانه یکپارچه آیتول است؛ «سنهاب» مخفف عبارت «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است. با وارد کردن پلاک خودرو در سامانه آیتول می‌توان از اصالت بیمه‌نامه، میزان تخفیفات، زمان شروع و پایان بیمه‌نامه مطلع شد و همچنین اطلاعاتی مانند سال تولید خودرو و نوع کاربری خودرو را استعلام کرد.

یکی دیگر از راه‌های استعلام بیمه شخص ثالث، استعلام از طریق کد یکتاست. کد یکتا کدی است منحصر به خودروی شما که هنگام ثبت بیمه‌نامه خودرو به‌صورت پیامک برایتان ارسال می‌شود. با داشتن این کد و ثبت در سامانه آیتول، تمام استعلام‌های بیمه شخص ثالث خودرو برای شما نمایش داده می‌شود. برای بررسی و دریافت اطلاعات بیمه‌نامه و استعلام اصالت بیمه‌نامه با کد یکتا از طریق سامانه آیتول، می‌توان به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کرد و روی دکمه استعلام بیمه‌نامه کلیک کرد.

استعلام بیمه با کد ملی هم یکی از راه‌های راحت‌ برای استعلام سوابق بیمه است که با دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک خودرو در سامانه آیتول می‌توان سوابق بیمه مانند درصد تخفیف، تاریخ صدور و اتمام بیمه‌نامه و اصالت بیمه را دریافت کرد.

روش دوم از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ صورت می‌گیرد. در این روش کاربر باید به همراه کد ملی، کد یکتا یا کد VIN بیمه‌نامه را در اختیار داشته باشد. در این روش سیم‌کارت و بیمه‌نامه باید به نام یک شخص باشد.

استعلام سوابق بیمه با کد VIN هم شیوه دیگر استعلام بیمه شخص ثالث است. کد VIN عبارتی است اختصاصی که در کارت ماشین به چشم می‌خورد و در واقع همان کد ملی خودمان است که برای ماشین‌ها در نظر گرفته شده است. این کد ۱۷ کاراکتر دارد و ترکیبی از اعداد و حروف است. با استفاده از این کد می‌توان به چندین روش سوابق بیمه را استعلام گرفت.

همچنین افراد با شماره بیمه می‌توانند به‌راحتی از سوابق بیمه خودروی خود استعلام بگیرند. شماره بیمه، شماره‌ای است که در بیمه‌نامه توسط بیمه‌گذار درج شده است.

آیتول به‌عنوان سامانه یکپارچه خدمات خودرویی، با شعار پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران، علاوه بر فراهم‌کردن امکان استعلام و صدور بیمه‌نامه خودرو و موتورسیکلت، شرایط پرداخت تمام بدهی‌های خودرویی را فراهم کرده و علاوه بر این با ارائه خدمات غیرحضوری خودرو، فروش قطعات و مواد مصرفی خودرو مانند باطری و روغن موتور و… خدمات شایسته‌ای به مالکان خودرو ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن آیتول می‌توانند به تمام نیازهای خودرویی خود پاسخ دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.