راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جریمه تراکنش‌های ناموفق بانکی؟ کی داده کی گرفته؟

در اجرای طرح پرداخت جریمه تراکنش‌های ناموفق بانکی نظرات متفاوتی وجود دارد به گونه‌ای که عده‌ای معتقدند که این مبلغ با شکایت مشتری قابل پرداخت است و عده‌ای دیگر می‌گویند پرداخت جریمه در دستور کار قرار ندارد.

چندی پیش بود که ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و فناوری بانک مرکزی اعلام کرد، برای تراکنش‌های ناموفق بانکی، بالاترین نرخ جریمه‌ای که در سیستم بانکی مصوب است پرداخت خواهد شد به گونه‌ای که به نسبت مدتی که پول مشتری در سیستم بانکی مفقود شده است، مبلغی به عنوان جریمه به آن تعلق می‌گیرد.

هرچند که مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی بر پرداخت جریمه تأکید کرده اما زمینه پرداخت جریمه در بانک‌ها به درستی مشخص نیست.

براساس این گزارش درخصوص اجرای این طرح نظرات متفاوتی وجود دارد به گونه‌ای که عده‌ای معتقدند که این مبلغ با شکایت مشتری قابل پرداخت است و عده‌ای دیگر می‌گویند پرداخت جریمه در دستور کار قرار ندارد.

به طور مثال فردی که پس از چندین روز توانست پول خود را در سیستم بانکی پیدا کند به گونه‌ای که پس از مدت زمان طولانی که این فرد به این مشکل مواجه شد، هیچ یک از بانک‌های درگیر در این موضوع، تقصیر را بر عهده نمی‌گرفت به همین دلیل پول این فرد سرگردان در سیستم بانکی بود و پس از حدود یک ماه توانست با پیگیری‌های فراوان به پول اصلی خود دست پیدا کند اما هیچ‌گونه خسارتی به وی پرداخت نشد.

اما در پایان نکته قابل توجه این است که روزانه چندین نفر با تراکنش‌های ناموفق مواجه می‌شوند و آیا اینکه چند درصد از این تراکنش‌های ناموفق خسارت تعلق می‌گیرد؟

منبع: پول پرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.