راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

25 درصد مشتریان بانک‌ها به خاطر مشکلات فناوری اطلاعات، بانک خود را تغییر می‌دهند / دلایل تغییر بانک از سوی مشتری‌ها

بنا به تحقیقی که از سوی موسسه فوجیتسو صورت گرفته است؛ ۲۵ درصد بریتانیایی‌ها اعلام کرده‌اند که اگر مشکلی بزرگ در زمینه فناوری برای بانکشان رخ دهد برای مثال در زمینه «خودپرداز‌ها»، مصمم به تغییر بانک خود خواهند شد.

اخیرا برای چند ساعت مشتری‌های سه بانک آر بی‌ اس، نت وست و اولستر بانک نمی‌توانستند از کارت‌های خود در دستگاه‌های خود‌پرداز، پایانه‌های فروشگاهی یا به شکل آنلاین استفاده کنند. این وفقه چند ساعته سبب جنجال‌هایی در رسانه‌های اجتماعی شد و اگر نتیجه نظرسنجی موسسه فوجیتسو از ۳۰۰۰ نفر که قبل از این رویداد انجام شد درست باشد می‌تواند به نارضایتی مشتری‌ها و زیان بانک‌ها منجر شود.

مشکل فناوری اطلاعات در فهرست علل تغییر بانک از سوی مشتری‌ها در جایگاه کاملا پایینی قرار دارد. ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خود اعلام کردند اگر اطلاعات شخصیشان در یک حمله سایبری سرقت شود به طور جدی به تغییر بانک خود فکر خواهند کرد؛ همچنین ۵۹ درصد از افراد اظهار داشته‌اند که اگر خدمات به مشتری ضعیف باشد بانک خود را تغییر خواهند داد.

در ادامه ۳۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به شرکت‌های ارائه کننده خدمات مالی اعتماد دارند و این رقم کاهشی ۱۵ درصدی را طی یک دهه نشان می‌دهد. اگر چه بانک‌ها هنوز هم بیش از اکثر بخش‌های تجاری مورد اعتماد هستند اما هنگامی که از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد میزان اعتماد خود را از یک تا پنج اعلام کنند رقم 3/07 را بیان داشتند.

تحلیل گران موسسه فوجیتسو می‌گویند: توجه مردم به امنیت اطلاعات و حریم خصوصی پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن از فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، بیشتر از گذشته است.

از سوی دیگر بریتانیایی‌ها معتقدند نیستند داده‌هایی که بانک‌ها درباره آن‌ها دارند با اهداف مثبتی مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد. کمتر از ۲۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که فکر می‌کنند بانک‌ها از حجم بالای اطلاعات مشتری‌ها برای ارائه خدمات بهتر به آن‌ها استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد پاسخ دهندگان معتقدند بودند نهادهای مالی دیگر در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

با آنکه ۳۴ درصد پاسخ دهندگان به نظر سنجی می‌گویند در هنگام تماس، بانک‌ها می‌دانند آن‌ها چه کسانی هستند و می‌توانند به سرعت و سهولت به اطلاعات حساب سان دسترسی داشته باشند؛ اما ۳۸ درصد با این گفته مخالف هستند که ممکن است خدمات و پیشنهادهای هدفمند‌تر و شخصی سازی شده تری دریافت دارند.

منبع: شاپرکfinextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.