راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی کدام است؟

کیف پول تتر، فضایی مناسب برای ذخیره و نگهداری این استیبل‌کوین است که در هر زمان می‌توان در آن فضا USDT برداشت، واریز یا تبدیل کرد. به عبارت دیگر کیف پول تتر ابزاری است که شرایط، داده‌ها و امکانات مورد نیاز برای دسترسی به توکن‌های استیبل‌کوین تتر (USDT) را فراهم می‌کند.

به گزارش صرافی او‌ ام‌ پی فینکس، در برخی از کیف‌ پول‌های تتری، اطلاعات دقیق دیگری از جمله قیمت تتر، نمودار قیمت تتر، تغییرات 24ساعته قیمت و… قابل‌ ردیابی هستند. به‌ طور کلی، کیف پول‌های ارز دیجیتال به سه دسته سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند. در این مقاله عوامل مؤثر در انتخاب کیف‌پول را بررسی و بهترین کیف‌ پول‌ تتری را مناسب با شرایط افراد معرفی می‌کنیم.


عوامل مؤثر در انتخاب کیف پول تتر


کیف پول تتر نیز همانند هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری دارای یک کلید عمومی شبیه به شماره‌ حساب و یک کلید خصوصی است که می‌توان آن را به‌عنوان رمز عبور در نظر گرفت. این کلیدها رشته‌هایی از حروف و اعداد هستند که با کیف پول رمزگذاری‌شده مطابقت دارند. از آنجا که تتر یک استیبل‌کوین پرکاربرد است، توکن‌های آن بر بستر شبکه‌های مختلف بلاکچینی از جمله ERC-20، TRC-20، BEP-20، سولانا، KCC، پالیگان، آوالانچ، بیت‌کوین کش و… توسعه یافته‌اند.

در نتیجه، یکی از اساسی‌ترین مواردی که هنگام انتخاب کیف پول تتر باید در نظر گرفت، بررسی شبکه‌های بلاکچینی است که آن کیف پول برای توکن‌های USDT پشتیبانی می‌کند. این موضوع به‌ویژه در زمان واریز و برداشت تتر از آن کیف پول بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این مورد، انتخاب یک کیف پول تتر به عوامل متعدد دیگری بستگی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.


چگونه بهترین کیف پول تتر را انتخاب کنیم؟


وبلاگ آموزشی صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس منبع قابل‌ اعتمادی در کسب اطلاعات به‌روز دنیای رمزارزهاست. به‌ویژه این مرجع به طور چشمگیری به موضوع‌های کاربردی و مرتبط با کیف پول‌های رمزنگاری‌شده از جمله معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، پنج مورد از بهترین کیف پول‌های متاورس در سال ۲۰۲۳، راهنمای انتقال بیت‌کوین به کیف پول، کیف پول متامسک از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟ و… پرداخته است.

مطالعه عمیق و نکته‌برداری از مقالات آموزشی این پلتفرم، شما را در انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتالی مناسب دقیق‌تر کمک خواهد کرد. اما به‌‌طور کلی عوامل اصلی که در حین انتخاب یک کیف پول تتر باید در نظر گرفت، به شرح زیر است:

امنیت: ویژگی‌های امنیتی همیشه مهم‌ترین عامل در انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال هستند. هرگونه نقص امنیتی می‌تواند منجر به ازدست‌دادن دارایی‌های موجود در آن کیف پول شود؛ بنابراین در زمان انتخاب یک کیف پول تتر ویژگی‌های امنیتی آن از جمله دارای پین‌کد بودن، قفل اثر انگشت، احراز هویت دومرحله‌ای یا شناسایی چهره و… را بررسی کرد. علاوه بر این، باید تحقیق کرد که آیا آن کیف پول از آخرین استانداردهای امنیتی و رمزگذاری پیروی می‌کند یا خیر.

سازگاری: اگر از چندین دستگاه با سیستم‌عامل‌‌های مختلف استفاده می‌شود، باید مطمئن شد که کیف پول تتر انتخابی سازگار با انواع سیستم‌عامل‌ها باشد. زیرا در غیر این صورت، فرد هنگام تعویض دستگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند از طریق همه دستگاه‌های در اختیار خود به موجودی تتر‌هایش دسترسی داشته باشد. سپس مجبور به استفاده از چند کیف پول و جابه‌جایی توکن‌ها بین آنها می‌شود که این موضوع نیازمند پرداخت هزینه‌های نقل‌وانتقالات غیرضروری است.

راحتی و کاربرپسندی: یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در انتخاب یک کیف پول تتر یا هر رمزارز دیگری، جنبه سهولت در استفاده و کاربرپسندی آن کیف پول است. کیف پول‌های رمزنگاری‌شده با هدف کمک به کاربران دنیای رمزارزها در انجام سریع‌تر و به‌صرفه‌تر تراکنش‌های آنها توسعه یافته‌اند. برای رسیدن به این هدف، داشتن یک رابط کاربرپسند در زمان استفاده حیاتی است. اگرچه اغلب کیف پول‌های تتر به معامله‌گران امکان می‌دهند که در چند مرحله ساده، تراکنش‌های نقل‌وانتقالات توکن‌های USDT را انجام دهند، اما برخی از پلتفرم‌ها ممکن است مراحل پیچیده‌ای هنگام استفاده داشته باشند؛ بنابراین فرد قبل از انتخاب یک کیف پول تتر، بهتر است نحوه استفاده از آن را به طور کامل آموزش ببیند.

پشتیبانی از مشتری: حساب‌های قابل‌ استفاده برای نگهداری دارایی‌های رمزارزی بسیارند و مدل‌های مختلفی دارند. برخی از آنها سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری هستند، برخی هم توسط صرافی‌های متمرکزی که به‌ هر کاربر خود اختصاص داده‌اند، قابل استفاده‌اند، بعضی دیگر غیرمتمرکز و آنلاین هستند، مواردی نیز در قالب افزونه برای مرورگرها فعالیت می‌کنند و چند مدل دیگر.

کاربر هر مدل کیف پولی که باشید، خدمات پشتیبانی که ارائه‌دهنده آن کیف پول پوشش می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است. نحوه پشتیبانی غیرحرفه‌ای از مشتریان، همیشه یک تجربه ناخوشایند برای کاربر به همراه دارد. از‌ این‌ رو، حتماً قبل از انتخاب یک کیف پول تتر، نحوه خدمات‌دهی تیم پشتیبانی آن کیف پول را بررسی کنید و از حرفه‌ای بودن آن مطمئن شوید. در این صورت می‌توانید در مواقع ضروری بدون هیچ نگرانی و استرسی مشکلات خود را با پشتیبانی در میان بگذارید. همچنین بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که چندین راه‌ ارتباطی ازجمله تیکت، چت آنلاین، ایمیل، تلگرام، تماس 7/24 ساعته و… به کاربران خود ارائه دهد.

سایر ویژگی‌های اضافی: اگرچه اصلی‌ترین خدمات کیف پول‌های رمزنگاری‌شده، امکان ارسال، دریافت و ذخیره رمزارزهاست، اما هنگام انتخاب یک کیف پول تتر می‌توان به دنبال خدمات اضافی دیگری مانند سپرده‌گذاری (استیکینگ) توکن‌ها، ارائه نمودار قیمت لحظه‌ای و تغییرات آن، امکان تبدیل به دیگر رمزارزها، پشتیبانی از تعداد رمزارزهای زیاد و… بود. برخی از سایر ویژگی‌های اضافی که در کیف پول‌ها باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  • دردسترس‌بودن اسکنر QR برای ارسال و دریافت آنی توکن‌ها
  • امکان اتصال مستقیم به برنامه‌های DApps
  • پشتیبانی از چندین شبکه بلاکچینی مختلف
  • سازگار با انواع گزینه‌های پرداخت در زمان خرید توکن‌ها

به ‌طور خلاصه، کاربران استیبل‌کوین تتر باید بر اساس ویژگی‌ها و مزایایی که هر مدل از کیف پول‌ها ارائه می‌دهد، مناسب‌ترین کیف پول تتر را برای خود انتخاب کنند. برخی مدل‌های پراستفاده از کیف‌ پول‌های تتر در زیر معرفی شده‌اند:

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری: بهترین گزینه برای جلوگیری از هک‌شدن آنلاین هستند، زیرا می‌توان از آنها برای ذخیره توکن‌های USDT خود به‌صورت آفلاین استفاده کرد.
  • کیف پول موبایلی: استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایلی برای نگهداری تتر به افراد این را امکان می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌ تلفن همراه خود در هر لحظه و فوری به صرافی‌ها یا برنامه‌ها متصل شوند. سپس با آنها تعامل داشته باشند.
  • کیف پول دسکتاپی: می‌توان این نوع کیف پول‌ها را روی رایانه نصب کرد و برای ذخیره و معامله توکن‌های تتر استفاده کرد.
  • کیف پول‌های تحت وب: این مدل کیف پول‌ها برای دسترسی از طریق مرورگرهای وب پشتیبانی شده‌اند که با دستگاه‌های تلفن همراه یا رایانه در هر لحظه قابل‌ دسترس هستند.

برترین کیف پول تتر برای کاربران ارز دیجیتال در سال 2023


همان‌طور که بالاتر اشاره شد، هر مدل از کیف پول‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. این ویژگی‌ها متناسب با نوع استفاده کاربران می‌توانند کاربردی و مهم باشند یا نباشند. به‌عنوان‌ مثال، اگر هدف متقاضی از انتخاب یک کیف پول تتر، نگهداری بلندمدت توکن‌های این استیبل‌کوین باشد، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری و آفلاین استفاده کند.

درحالی‌که برای یک معامله‌گر کوتاه‌مدت که در هر لحظه ممکن است توکن‌های USDT خود را به رمزارزهای دیگری تبدیل کند، سپس بعد از رشد قیمت آن رمزارزها دوباره آنها را به تتر تبدیل کند، استفاده از مدل کیف پول‌های ارائه‌شده توسط حساب صرافی‌ها بهترین گزینه است.

با فرض این شرایط، لازم است کاربر در نظر داشته باشد صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی برای خرید‌وفروش رمزارزهاست که به هر کدام از کاربران خود یک کیف پول اختصاصی ارائه می‌دهد. این پلتفرم برای نگهداری دارایی‌های کاربران از پیشرفته‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کند.

در عین‌ حال، کاربران می‌توانند موجودی تتری خود را در هر لحظه از زمان به رمزارزهای دیگر تبدیل کنند و برعکس. کیف پول تتر هر کاربر در این صرافی از سه شبکه اصلی BEP20 ،TRC20 و KCC پشتیبانی می‌کند. شبکه KCC کمترین کارمزد در بین شبکه‌های انتقال تتر را دارد که در حال حاضر کارمزد این شبکه 0.1 تتر است.


کیف پول‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ


بر اساس اطلاعات مندرج در صفحه اختصاصی استیبل‌کوین تتر در سایت کوین‌مارکت‌کپ، کیف پول‌هایی که از توکن‌های USDT پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از: لجر (Ledger)، ترزور (Trezor)، مث‌ولت (Math Wallet)، تراست‌ولت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، کوین‌بیس (Coinbase)، کوبو (Cobo)، هایپرپی (HyperPay)، سیف‌پل (Safepal)، ترون‌لینک (Tronlink)، بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet)، اتومیک‌ولت (Atomic wallet)، سولت (Sollet).


بهترین کیف پول تتر برای کاربران ایرانی


برخی از پلتفرم‌هایی که پیش‌تر گفته شد مانند بایننس چین ولت و کوین‌بیس به کاربران با آی‌پی ایران خدمات ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل معامله‌گران بازار رمزارز در ایران، هنگام انتخاب یک کیف پول تتر، باید خدمات‌دهی کیف پول مد نظر به ایران را نیز بررسی کنند. سپس به بررسی و آنالیز دیگر ویژگی‌های کاربردی آن کیف پول بپردازند. استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی مانند او ام پی فینکس، می‌تواند گزینه مناسبی برای معامله‌گران با آی‌پی ایران باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.