راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر سرمایه انسانی توسن‌تکنو اعلام کرد / برند کارفرمایی صدای کارکنان است

مدیر سرمایه انسانی توسن‌تکنو معتقد است کارکنان سازمان به‌عنوان حامیان و سفیران برند، نقش مهمی در ترویج برند کارفرمایی خواهند داشت و در این ‌رابطه اظهار کرد: «در طراحی و تدوین برنامه‌های بهبود برند کارفرمایی، کارکنان نقش مهمی ایفا می‌کنند و در واقع صدای کارکنان به‌مثابه برند کارفرمایی خواهد بود.»

حسین مؤذنی، مدیر سرمایه انسانی توسن‌تکنو درباره چگونگی شکل‌گیری برند کارفرمایی شرکت‌ها اظهار کرد: «برند کارفرمایی رایحه منحصربه‌فردی است که سازمان‌ها به‌عنوان کارفرما در ذهن کارکنان بالقوه و بالفعل شرکت، کاندیداها و افراد جویای کار ایجاد می‌کنند. این رایحه می‌تواند بر اساس عوامل متعددی از قبیل سیاست‌ها، برنامه‌ها، قوانین و مقررات، فرهنگ و ارزش‌های شرکت ساخته شود. همچنین برند کارفرمایی با ایجاد سازمان، شروع به شکل‌گیری می‌کند، وجود دارد و هر روز ممکن است توسط افراد گوناگون تجربه ‌شود و این احتمال هست که برند کارفرمایی ما متفاوت از آنچه می‌خواهیم، توسط افراد بیرونی دریافت شده باشد. به همین دلیل ما نیازمند داشتن برنامه و استراتژی‌ در این حوزه هستیم.»

او در ادامه بیان کرد: «در گام اول خلق برند کارفرمایی، باید وضعیت فعلی برندمان را بررسی کنیم و به این موضوع توجه کنیم که تصویر فعلی برند کارفرمایی شرکت ما چگونه است. برای پاسخ به این سؤال می‌توانیم از طریق اقداماتی مانند نظرسنجی از ذی‌نفعان، مصاحبه با کارکنان به‌صورت غیررسمی و بررسی نظرات کارجو در مورد برند از طریق بررسی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون عمل کنیم تا بدین ترتیب وضعیت فعلی برند تا حدودی مشخص شود.»

مدیر سرمایه انسانی توسن‌تکنو در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: «در گام بعد باید به شناسایی EVP یا ارزش پیشنهادی کارفرما بپردازیم. EVP قلب برند کارفرمایی و در واقع کلیه گزاره‌های ارزشی است که کارفرما در ازای زمان، انرژی، مهارت و تعهد کارکنان به آنها اعلان می‌کند و در حین همکاری، نمود عینی و عملیاتی پیدا می‌کند. نمود خارجی EVP در قالب بیانیه ارزش پیشنهادی، محتوای برند کارفرمایی را تشکیل می‌دهد. عناصر اصلی در ارزش پیشنهادی کارفرما، بسته جبران خدمات رقابتی، برنامه‌های بهزیستی، توانمندسازی کارکنان، فرصت‌های رشد، یادگیری و توسعه، محیط کاری مطلوب، فرهنگ و ارزش‌های شرکت هستند.»

طبق گفته مؤذنی، نکته مهم این است که EVP پس از شناسایی، در قالب بیانیه ارزش پیشنهادی کارفرما طی فرایند جذب و استخدام نیرو استفاده می‌شود. شرکت‌ها سعی در نمایش بهتری از چهره سازمان خود دارند، ولی در نهایت باید صادق باشند، زیرا این چهره توسط افراد جذب‌شده در شرکت تجربه می‌شود و اگر فاصله نمایش و واقعیت زیاد باشد، می‌تواند به ضدبرند تبدیل شود.»


تجربه کارکنان؛ کلید برندسازی عالی


او در ادامه به بیان نقش برند کارفرمایی قدرتمند در جذب منابع انسانی متخصص پرداخت و در این زمینه گفت: «ایده برند کارفرمایی از مفهوم برند در علم بازاریابی الهام گرفته شده و سپس در حوزه منابع انسانی با عنوان برند کارفرمایی وارد شده است. معمولاً در سازمان‌ها، واحد‌های مارکتینگ، برندینگ، ارتباطات و منابع انسانی درگیر مسئله برند کارفرمایی هستند. در شرکت‌های کوچک و متوسط معمولاً واحد مستقلی برای اقدامات برند کارفرمایی وجود ندارد و تیمی از بخش‌های مختلف تشکیل و اقداماتی انجام می‌دهند، ولی در شرکت‌های بزرگ، واحد مجزایی برای این اقدامات وجود دارد. تیم منابع انسانی به‌عنوان متولی این حوزه باید در سطح کلان استراتژی‌های خود را مشخص کرده و در راستای آن حرکت کند. اگر این کار صورت نگیرد و منابع انسانی در راستای ایجاد و بهبود برند بر اساس استراتژی‌های خود اقدام نکند، یک ابزار بسیار مهم و تأثیرگذار برای جذب و نگهداشت نیروی کار ماهر را از دست خواهد داد.»

طبق گفته مدیر سرمایه انسانی توسن‌تکنو، ارزش پیشنهادی کارفرما مربوط به داخل سازمان است و نمود داخلی آن بر تجربه کارکنان تأثیر می‌گذارد که در صورت تجربه مثبت کارکنان می‌تواند به افزایش تعلق و دلبستگی کارکنان بینجامد.

او در ادامه تجربه کارکنان را کلید برندسازی عالی دانست و در این زمینه بیان کرد: «نقش منابع انسانی در شرکت‌ها دیگر صرفاً محدود به پیاده‌سازی یکسری فرایندها و اقدامات در سازمان نمی‌شود و اکنون به سمت ایجاد یک تجربه مثبت برای کارکنان خود حرکت می‌کند که این امر می‌تواند برای ایجاد تصویر مثبت در سازمان و خارج از آن بسیار کمک‌کننده باشد. در واقع کارکنان سازمان به‌عنوان حامیان و سفیران برند نقش مهمی در ترویج برند کارفرمایی خواهند داشت؛ بنابراین در طراحی و تدوین برنامه‌های بهبود برند کارفرمایی، کارکنان نقش مهمی ایفا می‌کنند و صدای آنها به‌مثابه برند کارفرمایی خواهد بود.»

1 دیدگاه
  1. کارگر می‌گوید

    نمیدونم چرا همجا پر از دروغه
    فقط به فکر پول هستید
    قبلا توسن بهتر بود
    یه سر بزنید به سایت تولید و بررسی کنید
    مرخصی بهمون نمیدم بریم همچی زوریه و فقط کار میخوان
    امیدوارم دکتر مظاهری یکم از خدا بترسه و به داد نیروهای تولید توسن برسه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.