راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت مفاصا حساب خلافی خودرو در کمترین زمان ممکن

دریافت برگه مفاصاحساب تخلفات رانندگی یکی از اقدامات مهم برای انتقال سند خودرو است و افراد هنگام فروش خودرو نیاز به این برگه دارند.

به صورت کلی برای انتقال سند خودرو افراد به مدارکی چون اصل شناسنامه یا کارت ملی، سند وسیله نقلیه، کارت وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث،  کارت معاینه فنی، برگ استعلام خلافی و برگ مفاصاحساب عوارض شهرداری و تخلفات رانندگی نیاز دارند و بدیهی است که نبود یکی از این مدارک، در روند انتقال مالکیت خودرو اختلال ایجاد می‌کند.

در گذشته تسویه بدهی‌های خودرو امری زمان‌بر بوده، اما امروزه با رشد و توسعه فناوری و آنلاین شدن روند انجام امور اداری، استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو و دریافت برگه مفاصاحساب تخلفات رانندگی نه‌تنها در زمان اندکی انجام می‌شود، بلکه به سادگی و با چند کلیک به اتمام می‌رسد.

برای انجام این امور تنها لازم است به یکی از سامانه‎‌های آنلاین استعلام و پرداخت خلافی خودرو مراجعه کرد و پس از ثبت پلاک خودرو، خلافی خودرو را استعلام و نسبت به پرداخت آن اقدام کرد. با توجه به اهمیت این موضوع در مطلبی که می‌خوانید به معرفی روش‌های دریافت مفاصاحساب خلافی خودرو می‌پردازیم.


معرفی راه‌های دریافت برگه مفاصاحساب تخلفات رانندگی


برای دریافت برگه مفاصاحساب تخلفات راهنمایی و رانندگی راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها که البته خیلی هم سریع نیست، مراجعه به نشانی rahvar120 است. متقاضیان با ثبت‌نام در این سامانه دولتی می‌توانند جرایم و تخلفات رانندگی خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت و برگه مفاصاحساب را دریافت کنند. اما انجام این کار از طریق این سامانه دولتی 10 روز کاری زمان می‌برد؛ در نتیجه برای افرادی که عجله دارند، گزینه مناسبی نیست.

افراد همچنین می‌توانند از طریق تماس با خط تلفن ثابت ۸۸۲۸۸۸۸۸ از داخل تهران و ۸۸۲۸۸۸۸۸ ۰۲۱ از شهرستان نسبت به دریافت برگه مفاصاحساب خلافی خودرو و موتورسیکلت خود اقدام کنند. اقدام از این طریق هم با توجه به شلوغ بودن خطوط و روند دریافت برگه مفاصاحساب، زمان‌بر است.

روش دیگر استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت، ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است. در این شیوه متقاضیان می‌توانند با ارسال کد VIN که پشت کارت وسیله نقلیه‌شان درج شده‌ با اندکی صبر به لیست جرایم رانندگی خود دسترسی پیدا کنند. در پیامک ارسالی اطلاعاتی مانند مبلغ خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت درج شده‌ که برای پرداخت و تسویه جریمه لازم است از سامانه‌های پرداخت آنلاین یا دستگاه‌های عابربانک استفاده کنند.

اما یکی از آسان‌ترین راه‌های استعلام، پرداخت و دریافت برگه مفاصا تخلفات رانندگی، مراجعه به سامانه‌های آنلاین است. به عنوان مثال افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن سامانه یکپارچه خدمات خودرویی که تمام خدمات خودرویی، از استعلام و پرداخت بدهی‌‌های خودرو گرفته تا صدور و تمدید بیمه‌نامه و… را ارائه می‌دهند، نسبت به دریافت برگه مفاصای بدهی‌های خودرویی خود اقدام کنند. با کمک این سامانه می‌توان از امکان پرداخت بدهی‌های خودرویی به صورت آنی و حتی اقساطی برخوردار شد.

به‌ این‌ ترتیب در زمان کمی و به آسانی می‌توان با چند کلیک مفاصاحساب تخلفات رانندگی را دریافت و برای انتقال سند مالکیت خودرو اقدام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.