راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت آسان‌پرداخت اعلام کرد / سود سهام‌داران آپ واریز شد

روابط عمومی شرکت آسان‌پرداخت پرشین از پرداخت سود مجمع این شرکت در کمتر از یک ماه از زمان برگزاری مجمع‌ عمومی عادی سالیانه خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت آسان‌پرداخت پرشین، سود سهام‌داران حقیقی، سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کمتر از 900 میلیون سهم، مورخ چهاردهم مردادماه سال 1402 از طریق سجام پرداخت شد و در این مرحله از پرداخت تعداد 31 هزار و 510 سهام‌دار سود سهام تقسیمی مجمع را دریافت کردند.

همچنین، سهام‌داران حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای بیش از 900 میلیون سهم می‌توانند در مهلت قانونی برای دریافت سود اقدام کنند. علاوه بر این، سود سهام‌داران حقوقی نیز در مهلت قانونی قابل‌ پرداخت خواهد بود.

پیش از این، پرداخت سود تقسیمی «آپ» باید در مهر 1402 صورت می‌گرفت، اما طبق زمان‌بندی منتشرشده در سامانه کدال، زمان آن به مردادماه و کمتر از یک ماه کاهش‌ یافته است.

بر اساس این گزارش، علی‌اکبر فراهانی، مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین در مجمع‌ عمومی این شرکت اظهار کرده بود: «در حوزه سود خالص در شرکت اصلی با وجود فشار رقابت، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، فناوری و تحریم‌ها با اینکه افزایش ۱۳درصدی درآمد‌ها را داشتیم، رشد سودآوری ما ۴.۱۳ درصد بود. اما در شرکت‌های تابعه این سودآوری از یک زیان پنج میلیارد تومانی در سال گذشته به یک سود هشت میلیارد تومانی و رشد ۲۵۰درصدی رسید که امیدواریم در سال جاری این روند ادامه یابد و شرکت‌های تابعه را سودآورتر کنیم و از آنها به‌عنوان یک اهرم برای رقابت در شرکت اصلی استفاده کنیم.»

او در ادامه بیان کرده بود که «در راستای اهداف و چشم‌انداز «آپ» با توجه‌ به رقابت سنگینی که در حوزه پرداخت وجود دارد، سعی کردیم رویکرد متفاوتی اتخاذ کنیم و با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید، شرکت‌هایی داشته باشیم که بخش دیگری از سودآوری شرکت و گروه را ایجاد کنند. در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رشد ۱۲ تا ۱۳درصدی در حوزه درآمد‌های عملیاتی در شرکت اصلی داشتیم که این عدد در شرکت‌های تابعه با رشد سه‌برابری همراه بوده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.