راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فاز اول مرکز داده شرکت طوبی امید راهبر افتتاح شد / ارائه خدمات مرکز داده و رایانش ابری

مرکز داده شرکت طوبی امید راهبر در فاز اول با نام مرکز داده فرید به یاد دانشمند شهید سید فریدالدین معصومی، مدیرعامل فقید شرکت برق و انرژی غدیر افتتاح شد.

 این افتتاحیه در تیرماه سال جاری با حضور مازیار حسینی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر؛ میلاد فروغی، مدیرعامل گروه نماد مالی غدیر و همچنین حمیدرضا نائینی، مدیرعامل گروه خدمات انفورماتیک راهبر برگزار شد.

مازیار حسینی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در این مراسم با بیان اینکه حوزه داده بسیار گسترده و عجیب است، گفت: «تلاش‌هایی که در این بخش توسط همکاران ما در هلدینگ مالی انجام شده قابل‌ تقدیر است. به‌زودی شاهد سودآوری قابل‌ توجه در این عرصه خواهیم بود.»

میلاد فروغی، مدیرعامل گروه مالی نماد غدیر نیز با اشاره به اهمیت حضور در حوزه صنعت ICT بیان کرد: «سعی کردیم دو پارامتر توانمندی و جذابیت سرمایه‌گذاری را تلاقی دهیم. حوزه ICT حوزه بسیار وسیعی است و آینده از آن این حوزه است. ما هم سعی بر آن داشتیم که به توانمندی‌ها و داشته‌های خود نگاه کنیم و وارد این حوزه شویم و به پیشرفت آن امید داریم.»

در ادامه حمیدرضا نائینی، مدیرعامل گروه خدمات انفورماتیک راهبر در جلسه افتتاحیه با اشاره به سودمند بودن دیتاسنتر برای لایه زیرساخت در پیشرفت اقتصاد دیجیتال بیان کرد: «گروه خدمات انفورماتیک راهبر به‌عنوان هلدینگ فناوری اطلاعات غدیر، در سال گذشته ضمن توسعه چشمگیر در زمینه کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، توانست جهت‌گیری مناسبی برای حضور در لایه‌های زیرساخت و سکوهای کاربردی حکمرانی دیجیتال داشته باشد.»

 هدف شرکت طوبی امید راهبر در لایه زیرساخت، ارائه خدمات مرکز داده و رایانش ابری است و با بهره‌برداری از فاز اول مرکز داده با ظرفیت 100 رک می‌تواند تا حدودی نیازهای این حوزه را مرتفع سازد. چشم‌انداز سال آینده ما در گروه، توسعه فاز دوم با افزایش ظرفیت ۱۰۰ رک و حضور به‌عنوان سرمایه‌گذار در توسعه مراکز داده بزرگ در کشور یا ظرفیت‌های مکمل سایر شرکت‌های غدیر نظیر هلدینگ انرژی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.